OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
För att ytterligare förbättra kommunens service till medborgare och andra intressenter kommer en kundtjänst att startas.Införandet sker i två etapper 2007 - 2008.Kommunens informationsverksamhet har en strategisk och samordnande roll för informations- och kommunikationsfrågor och hör nära samman med kundtjänstens verksamhet.Skellefteå kommun har därför beslutat att inrätta en särskild avdelning vid kommunledningskontoret bestående av dels den nya kundtjänsten, dels den befintliga centrala informationsenheten.Avdelningen får namnet Medborgarservice.Som chef för kundtjänst blir din uppgift att leda och utveckla den nya spännande verksamheten in i framtiden.Under 2006 blir din huvuduppgift att sätta igång verksamheten, vilket bland annat innebär att medverka till att skapa så optimala förutsättningar som möjligt vad avser personal, kompetensutveckling, arbetsmiljö, teknik, processer, samverkan och kvalitetssäkring.Du ska se till att Skellefteå kommuns service till medborgare och kunder präglas av hög kunskapsnivå, hög tillgänglighet, bra bemötande och effektiva arbetssätt. Vi tror att Du .har högskoleutbildning och goda kunskaper om moderna datatekniska stödfunktioner som innebär att verksamhetens behov av hjälpmedel kan tillgodoses .har ett kundorienterat arbetssätt, lätt för att kommunicera och skapa goda relationer .har erfarenhet som ledare och god förmåga att leda, utveckla och inspirera kompetenta medarbetare i en kunskapsbaserad organisation .
Kontaktpersoner på detta företaget
Hans Andersson, förvaltningschef
0910-73 50 00
Lena Andersson, Lönechef
0910-73 50 00
Gun Ågren, Vision
0910-73 50 00
Chef personalsupport Birgitta Holmström
0910 - 73 50 00
Enhetschef Anna Cohen Wikström
0910-73 50 00