OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Veolia Transport Sverige AB driver persontrafik på entreprenad åt Rikstrafiken, länstrafikbolag, kommuner och landsting i hela Sverige.Vi är specialiserade på att lösa resenärers transportbehov genom buss, tåg, spårvagn och båt.Säkerhet, pålitlighet och service är prioriterat i arbetet som sköts av cirka 5000 medarbetare runt om i landet.Huvudkontoret ligger i Sundbyberg.Inom division Tåg bedrivs spårbunden persontrafik på uppdrag av huvudmän i Stockholm, Linköping och Ånge, samt kommersiell tågtrafik över stora delar av Sverige.I Stockholm trafikerar vi Lidingöbanan, Tvär- och Nockebybanan samt Saltsjöbanan på uppdrag av SL.Den kommersiella trafiken står inför en spännande utveckling.Vår kundtjänstfunktion säljer tågbiljetter för vår fjärrtrafik genom telefon och webb samt besvarar frågor från övriga resenärer.Funktionens viktigaste uppgift är att få våra kunder att välja att resa med oss igen.Som chef för vår kundtjänst har du ett ansvar för våra kunder får det bästa bemötandet inom branschen.Då vi står inför en utökad satsning på fjärrtrafik får funktionen en avgörande roll och mycket av ditt uppdrag kommer därför handla om att utveckla verksamheten.Du rapporterar till affärsområdeschefen och ingår i ledningsgruppen för Fjärrtrafiken. Arbetsbeskrivning Som chef för kundtjänst coachar du medarbetarna i det dagliga arbetet och ansvarar för personalplanering, utveckling och lönesättning.Du är resultatansvarig och följer upp verksamheten utifrån ekonomiska och kvalitativa nyckeltal i enlighet med målen för verksamheten.Du följer även upp ärendehantering och kundaktiviteter.Du kommer att vara kontaktperson för våra distributörer och för återförsäljarärenden.Till 50% kommer du att arbeta operativt inom kundtjänst.Du kommer även att vara aktiv i utvecklingen av våra kunderbjudanden och vårt sätt att kommunicera med våra kunder. Placeringsort: Ånge Vem är du?Du har tidigare erfarenhet från en personalledande funktion i servicebranschen där du har drivit förändringsprocesser och utveckling.Du har arbetat med statistikuppföljning och god kännedom om sociala medier och dess roll för kunddialog och marknadsföring.Det är önskvärt att du har någon form av teoretisk grund att stå på när det gäller ledarskap och tidigare erfarenhet av reseförsäljning, helst inom tåg.Du kommunicerar obehindrat på svenska, engelska och gärna danska i tal och skrift.Som person är du målinriktad, resultatorienterad, positiv och lyhörd.Du är van att arbeta i en föränderlig miljö med snabba krav på kundleverans.Du har ett strukturerat arbetssätt och har ett stort fokus på kvalitet.Du trivs i en coachande ledarroll där du får andra att växa.Du arbetar i enlighet med Veolias grundläggande värderingar; handling, ansvar, samspel och nytänkande.Kontaktperson Vi samarbetar med Manpower Professional. Välkommen med din ansökan!