OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Länsstyrelsen i Kronobergs län är en av 340 statliga myndigheter. Vi är direkt underställda regeringen och arbetar med många olika uppgifter inom natur och miljö, landsbygd och samhällsutveckling. Vi samverkar med statliga myndigheter, region, kommun, näringsliv och organisationer i länet och verkar för att nationella mål får genomslag regionalt. Vi arbetar med hållbar utveckling i ett Kronoberg för alla. Länsstyrelsen leds av landshövdingen som är myndighetschef. Vi är ca 200 medarbetare inom olika verksamhetsområden, där vi på olika sätt är samhällsbyggare, kunskapsförmedlare och rättsgaranter. För oss är det viktigt att vår värdegrund och vår vision om att vara ett föredöme är levande verktyg som tar oss framåt i vårt sätt att tänka och agera. Vägen till Visionen går genom våra fyra strategier; Bygga en modern mänsklig myndighet...Med fokus för dem vi är till för...Genom ett tvärsektoriellt arbetssätt...Tillsammans med andra.
Vi söker nu en verksamhetschef för telefonistorganisationen som vill vara med och utveckla telefonistorganisationen till nya nivåer inom service, värdskap och bemötande.
Telefonistorganisationen för länsstyrelserna har två nationella uppdrag, en växelfunktion och en kundsupport för jordbruksstöd. Vi står för ett professionellt och gott bemötande gentemot externa och interna kunder. Vi är ett team på 16 tillsvidareanställda samt några timvikarier som varje vardag mellan kl.08.00-16.30 svarar på i genomsnitt 3000 samtal.
ARBETSUPPGIFTER
Du är verksamhetschef, leder och samordnar arbetet inom länsstyrelsernas telefonistorganisation med både interna och externa kunder. Du deltar aktivt i verksamhetens utvecklingsarbete. Verksamhetschefens roll är mångsidig och spänner mellan långsiktig verksamhetsutveckling och daglig problemlösning, vilket ställer krav på förmågan att prioritera.
Arbetet innebär mycket kontakter med övriga länsstyrelser som är våra kunder. Dessutom är våra kunder, enskilda, kommuner, företag och andra som ska känna förtroende för myndighetens arbete. Vi ska ge god service och alla ska känna sig väl bemötta. Som chef ska du kunna identifiera och formulera verksamhetens och allmänhetens behov. Utifrån behoven ska du kunna ställa de krav som krävs på telefoniutveckling, förvaltning och projektledning.
Du ska ansvara för strategiska och operativa verksamhetsfrågor inom ramen för länsstyrelsernas telefonistorganisation. Du ska även ansvara för det nationella uppdraget som en resultatenhet innebär, svara på frågor från alla anslutna myndigheter samt andra berörda myndigheter som exempelvis Jordbruksverket.
KVALIFIKATIONER
Vi söker dig som har arbetat med ledning och planering av en telefonväxel, erfarenhet av liknande projekt med verksamhetsutveckling inom telefoni, erfarenhet av service och medborgar-/kundperspektivet. Länsstyrelsens breda uppdrag ställer stora krav på förmåga till överblick och att se större sammanhang. Du brinner för service och gott värdskap och har förmåga att tänka strategiskt, samtidigt som du stimuleras av daglig problemlösning och operativt arbete. God planering skapar utrymme för flexibla lösningar vid behov, så förmåga att arbeta strukturerat och systematiskt är nödvändigt.
För att hålla hög kvalitet och ständigt utveckla Länsstyrelsens service och värdskap bör du ha ett stort intresse för förbättringsarbete. Detta förutsätter ett gott samarbete med dem vi finns till för och en stor dos kreativitet.
Tjänsten ställer höga krav på prioriteringar, chefserfarenhet eller motsvarande arbetsledande förmåga förvärvat på annat sätt, och administrativ kompetens. Du ska som chef bidra till och ge förutsättningar för en god arbetsmiljö på arbetsplatsen, samt vara en god förebild och sätta verksamheten i första hand.
Du ska lägst ha gymnasieutbildning. Det är en merit om du har erfarenhet från arbete i offentlig sektor och från servicesektorn.
Vi fäster stor vikt vid dina personliga egenskaper.
ÖVRIGT
Hos oss är det viktigt att alla känner sig välkomna och värdefulla. Förutom viktiga arbetsuppgifter ser vi kompetensutveckling, friskvård och flexibel arbetstid som en självklarhet. Vi gillar olika, välkomnar mångfald och ser kunskaper i minoritetsspråk som värdefullt.
Vi tillämpar 6 månaders provanställning vid en tillsvidaretjänst.
Som tillsvidareanställd är du krigsplacerad på Länsstyrelsen i Kronobergs län.
Vissa av våra tjänster är säkerhetsklassade vilket innebär att säkerhetsprövningen då kommer att genomföras. I dessa fall ska säkerhetsprövningen vara godkänd innan anställning.
Vi undanber oss vänligt alla erbjudande om annonserings- och rekryteringsstöd i samband med denna annons.
Kontaktpersoner på detta företaget
Johanna Martin
010-2237000
Carin Karlsson
010-2237000
Sara Lamme
010-223 70 00
Eva Nilsson
010-223 70 00
Per-Anders Persson
010-223 70 00
Stefan Carlsson
010-223 70 00
Fredrik Holm
010-223 70 00
Anders Joelsson
010-223 70 00
Kerstin Carlsson
010-223 70 00
Kommunikationsansvarig Johanna Martin
010-2237000