OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Länstrafiken i Norrbotten AB är huvudman för länets kollektivtrafik.All trafik upphandlas och utförs på entreprenad av buss- och taxiföretag.Länstrafiken ägs till hälften av landstinget och till hälften av länets kommuner.
Länstrafikens kontor ligger i Överkalix.Där finns också vår kundserviceavdelning som svarar för trafikupplysning till våra kunder samt tar emot beställningar av sjukresor och färdtjänst i länet.
Huvudsakliga ansvarsområden
-Verksamhetsansvar med administrativa arbetsuppgifter
-Personalansvar för ett 20 tal anställda
-Samarbete med trafikföretag (buss- och taxiföretag)
-Samarbete med Norrbottens läns landsting och länets kommuner
-Medlem i ledningsgrupp
-Rapporter och analyser direkt under VD
-Budgetansvar för avdelningen
Vår blivande chef för kundservice bör ha erfarenheter från liknande arbete.Vi ser gärna kvinnliga sökande för att öka jämställdheten i företagets ledningsgrupp.
Intresserad?
eller med posten till
Länstrafiken i Norrbotten AB
Box 183
956 23 Överkalix
Vi vill ha din ansökan senast 1 december 2006
Gå gärna in på vår hemsida www.ltnbd.se och läs mer om Länstrafiken.