Chef för Länstrafikens kundservice

Arbetsbeskrivning

Länstrafiken i Norrbotten AB är huvudman för länets kollektivtrafik.All trafik upphandlas och utförs på entreprenad av buss- och taxiföretag.Länstrafiken ägs till hälften av landstinget och till hälften av länets kommuner.
Länstrafikens kontor ligger i Överkalix.Där finns också vår kundserviceavdelning som svarar för trafikupplysning till våra kunder samt tar emot beställningar av sjukresor och färdtjänst i länet.

Huvudsakliga ansvarsområden

-Verksamhetsansvar med administrativa arbetsuppgifter
-Personalansvar för ett 20 tal anställda
-Samarbete med trafikföretag (buss- och taxiföretag)
-Samarbete med Norrbottens läns landsting och länets kommuner
-Medlem i ledningsgrupp
-Rapporter och analyser direkt under VD
-Budgetansvar för avdelningen

Vår blivande chef för kundservice bör ha erfarenheter från liknande arbete.Vi ser gärna kvinnliga sökande för att öka jämställdheten i företagets ledningsgrupp.

Intresserad?

eller med posten till

Länstrafiken i Norrbotten AB
Box 183
956 23 Överkalix

Vi vill ha din ansökan senast 1 december 2006
Gå gärna in på vår hemsida www.ltnbd.se och läs mer om Länstrafiken.

Sammanfattning

Postadress

Box 183
ÖVERKALIX, 95623

Liknande jobb


20 augusti 2010

Säkerhetsarkitekt

21 augusti 2010

Specialist Applikationssäkerhet

21 augusti 2010

23 augusti 2010