OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Information om uppdraget Vi söker för kunds räkning en person som kommer att ansvara för leverantörsreskontran och reklamationshantering.Vår kund är ett grossistföretag inom el och teknik. Som ansvarig chef kommer du att leda och samordna företagets leverantörsreskontra och reklamationshantering inklusive personalansvar.Du kommer att utveckla och effektivisera avdelningen. Du kommer även att : - Leda och medverka i administrativa och ekonomirelaterade utredningar och projekt - Agera bollplank åt företags- och sektionsledning - Rapportera finansiell information till interna och externa intressenter Vi söker dig som * har ekonomisk utbildning med inriktning mot redovisning alternativt motsvarande kunskaper förvärvade genom arbetslivserfarenhet * Dokumenterad erfarenhet av redovisning och ledning av leverantörsreskontra * Goda ledaregenskaper * God datavana Det är meriterande om du har jobbat med kundreskontraarbete tidigare och kunskaper i affärssystemet Movex.Som person är du analytisk och strukturerad, självgående och med god förmåga att ta egna initiativ.Vidare är du även ansvarsfull, nyfiken och ifrågasättande. Start: Omgående enligt överenskommelse Omfattning: 6 månader, med möjlighet till förlängning. Uppdraget ingår i vår uthyrningsverksamhet vilket innebär att du kommer att vara anställd av Academic Work men arbeta ute hos en av våra kunder. Som konsult på Academic Work är du snabbare, smartare och hungrigare.Eftersom vi tillsätter löpande vill vi tipsa dig om att vara snabb in med din ansökan!