OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Om tjänsten
Vi söker nu en Chef för Planering & Lagervård som vill vara med på vår spännande resa med att forma Åhléns lager och logistik för att möta framtida kundbehov!
Åhléns toppmoderna automatiserade robotlager i Rosersberg utanför Stockholm möjliggör snabbare, smidigare och effektivare leveranser för kunder i alla kanaler i en väl integrerad process, oavsett om det är retail, e-handel eller marknadsplats. Lagret, som sattes i drift 2022, är en av de vassaste lageranläggningarna på marknaden både gällande teknologi och fastighetsutformning.
Dina arbetsuppgifter
Som Chef för Lager & Planering ansvarar du för att leverera planering för driften så att optimal produktivitet, kvalitet, effektivitet och leverans uppnås. Du driver och utvecklar produktionsplaneringsprocessen i samverkan med berörda funktioner och överser produktionsstyrning för driften. Du ansvarar för varans flöde genom anläggningen, samt lagersaldo och inventering. Du har flera kontaktytor såväl internt som externt.
Ytterligare exempel på arbetsuppgifter:
• presentera och skapa beslutsunderlag till ledning
• arbetsmiljöansvar enligt skriftlig delegering
• personal-, lönesättnings- och utvecklingsansvar för direktrapporterande
• budgetansvar och målarbete enligt aktuella KPIer
• rekrytering av personal enligt satt rekryteringsprocess
• utveckla processer och driva utvecklingsprojekt
• kravställa mot interna team för att uppnå rätt kapacitet, snabbhet, kvalitet och ledtid
Du har åtta direktrapporterande och du själv rapporterar till Site Manager, rollen är placerad i Rosersberg.
Vi är övertygade om att när vi delar med oss av kunskaper och erfarenheter, framgång och entusiasm, gör vi varandra bättre.
Vad vi söker
Till oss tar du med dig erfarenhet av:
• arbete inom lager och logistik mot e-handel
• automationsanläggningar, med god förståelse för system och processer och dess samspel
• att driva och leda en produktionsplaneringsfunktion
• analys- och projektledningsarbete
• att utveckla och driva förändringar i lagerverksamhet; med kostnad, kvalitet och leverans
• att leda en större organisation genom andra chefer
• förhandlingar och facklig samverkan samt arbetsmiljöansvar
• budgetarbete
Det är meriterande med erfarenhet av
• inblandade mjukvarusystem såsom WMS, WCS, PLC
• processutvecklingsarbete och processdokumentation
I övrigt hanterar du svenska och engelska obehindrat i tal och skrift.
Vem är du som söker?
Du är en person med mycket god förmåga att bygga relationer och förtroende såväl internt som externt tack vare din kommunikativa ledarstil. Du är duktig på att prioritera och balansera mellan snabba och långsiktiga beslut och du omvandlar strategi till handling. Du uppskattar måldrivet arbete och samarbetar aktivt med din personal för att nå resultat. Vidare ser vi gärna att du har ett tekniskt intresse och en prestigelös, nyfiken och öppen inställning till förändringsarbete.
Om rekryteringen
Tjänsten är en tillsvidareanställning med inledande provanställning på sex månader. Tjänsten är på heltid och vi ser gärna att du kan börja hos oss så snart som möjligt. Du är placerad på Åhléns lager i Rosersberg.
Urval och intervjuer sker löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdatum, så skicka in din ansökan redan idag!
Vi välkomnar alla och värdesätter mångfald; våra medarbetare är alla unika och vi behandlar var och en som individer. Vi är engagerade, ger allt på jobbet och värdesätter att ha balans i livet. Med det hälsar vi dig välkommen till Åhléns!
Detta är en rekrytering åt Åhléns som genomförs av Pokayoke AB.
Om Pokayoke
Pokayoke är ett kompetensbolag inom logistik med bemanning som kärnverksamhet. Vi består av logistikspecialister och med vår långa erfarenhet i branschen finns det inte en logistikutmaning vi inte stått inför. Detta är en kunskap vi nu vill dela med oss av.