OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
vid socialkontoret, handikappavdelningen Handikappomsorgens uppdrag är att fatta beslut om och verkställa LSS-insatser för vuxna.Huvudverksamheterna är personlig assistans, boende och daglig sysselsättning.Här handläggs också kommunens ansvar enligt psykiatrireformen.Verksamheten har vuxit kraftigt de senaste åren och är under fortsatt expansion och utveckling.Planeringsenheten som omfattar elva medarbetare.Arbetsuppgifter: Verksamhets-, budget- och personalansvar för enheten.Ansvara för samordning av handläggning, planering, uppföljning och utvärdering av verksamheten i ett utvecklat kvalitetssystem, initiera och driva utvecklingsarbete.Anställningen är underställd avdelningschef och ingår i avdelningens ledningsgrupp.Kvalifikationer: Lämplig högskoleutbildning.Erfarenhet av arbete som chef i liknande verksamhet.Förmåga att driva utvecklingsarbete.Mycket god kunskap om LSS-lagstiftningen.God kunskap om psykiatriområdet samt god samarbetsförmåga.God förmåga att uttrycka sig i tal och skrift. Ansökan ska vara hos oss senast 2008-01-31.Välkommen med ansökan ifylld med referensnummer och meritförteckning till Skellefteå kommun, Kommunledningskontoret, Personalavdelningen, 931 85 Skellefteå.
Artiklar i detta ämnet
- Bra ledare som chef
Kontaktpersoner på detta företaget
Hans Andersson, förvaltningschef
0910-73 50 00
Lena Andersson, Lönechef
0910-73 50 00
Gun Ågren, Vision
0910-73 50 00
Chef personalsupport Birgitta Holmström
0910 - 73 50 00
Enhetschef Anna Cohen Wikström
0910-73 50 00