OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Därför är du viktig
Nu söker vi på Orkla House Care en Chef för avdelningen som hanterar produktionsplanering och operativt inköp till vår fabrik i Bankeryd utanför Jönköping. Har du akademisk utbildning inom Supply Chain, goda kunskaper inom planering och inköp, samt ett par års erfarenhet som ledare inom området så kan detta vara tjänsten för dig! På Orkla House Care arbetar vi i en kreativ och affärsdriven arbetsmiljö med högt i tak och korta beslutsvägar. Det innebär att du får chansen att vara med i utformningen av din roll, och förmånen att skapa ett stort värde på riktigt!
Det här är Orkla House Care AB
Du vet den där känslan av lycka som kommer när du har avslutat ett målningsprojekt? På Orkla House Care arbetar vi varje dag med att hjälpa våra kunder att uppnå den känslan, genom att erbjuda dem de bästa verktygen för deras arbete.
Vi är en ledande leverantör av penslar, rullar och andra måleriverktyg. Dessutom levereras relevanta förbrukningsartiklar som maskering och slipmedel samt städutrustning. Som företag vill vi göra det enklare för våra kunder och konsumenter att lyckas med sina utmaningar inom vår kategori, genom våra varumärken: Anza, Anza Pro, Jordan, Jordan Håndverk, Harris, Hamilton, Spekter och S.A.M.
Orkla House Care är ett av portföljbolagen inom Orkla ASA. Verksamheten har cirka 750 anställda och omsätter runt 1,5 miljarder norska kronor. Huvuddelen av produkterna är egenproducerade och distribueras via Bankeryd i Sverige och via Bromsgrove i Storbritannien. På siten i Bankeryd, som också är vårt nordiska logistikcentrum, finns förutom fabriksorganisationen också representanter för finans, HR, försäljning, strategiskt inköp, utveckling, kundservice och marknad.
Med en stolt historia, fokus på innovation och i nära samarbete med våra kunder fortsätter vi vår satsning för framtiden. Mer information hittar du på www.orklahousecare.com
Vår kultur
På Orkla House Care är vi stolta över vårt företag och produkterna vi tillverkar. Vi lyckas genom vårt engagemang, vår kompetens och genom att ha hjärtat med oss i allt vi gör. Känslan på Orkla House Care är familjär, där vi alla är måna om varandra och stolta över det vi skapar tillsammans! Det finns en gedigen kunskap i vårt företag och med vår naturliga framåtanda kommer vi satsa på ytterligare kompetensutveckling framåt.
Fokus i din roll
Som chef för Planering och Materialstyrning ansvarar du för att leda och utveckla planering och materialstyrningsfunktionen på fabriken. Rollen omfattar alla företagets sex hemmamarknader Sverige, Norge, Danmark, Beneluxländerna och Storbritannien, samt globala exportmarknader. Du ansvarar för leveranskedjan för alla produkter som produceras i Bankeryd samt för inköpta varor från Asien och Europa som distribueras via Bankeryd Distribution Center. Du kommer även att ansvara för att vidareutveckla processer och arbetssätt av/och i nyligen implementerat ERP-system (IFS10).
I dina huvudsakliga arbetsuppgifter ingår det att:
Leda och utveckla planerings- och materialhanteringsgrupperna samt enskilda planerare och operativa köpare.
Driva och utveckla förbättringar av leveranskedjan inklusive utveckling och förbättring av processer, system, parameterinställning, organisation och KPI.
Ansvara för lageroptimering, inklusive säkerhetslagernivåer och påfyllningsfrekvens.
Stötta produktens livscykelhanteringsprocess för att säkerställa effektiv in- och utfasning.
Ansvara för den långsiktiga leveransplanen på minst 12 månader, inklusive optimering av kapacitet, bedömning av leveransrisk och andra åtgärder, samt ansvara för produktions- och materialplanen inklusive produktionsplanering för intern produktion och materialavrop och uppföljning av handelsvaror.
Leda Supply Review och delta i och bidra till effektiv S&OE; och S&OP;-process.
Säkerställa effektiv kommunikation internt och med externa leverantörer angående leveransförmåga, lager och lagertillgänglighet.
Stötta tvärfunktionella förbättringsprojekt.
Om vi får önska
Vi sätter givetvis stor vikt vid dina personliga egenskaper, men ser det också som nödvändigt att du har följande med dig sedan tidigare:
Akademisk utbildning, helst inom Supply Chain eller motsvarande arbetslivserfarenhet.
Erfarenhet av planering och operativt inköp, helst inom Fast Moving Consumer Goods eller en motsvarande komplex tillverkningsmiljö.
Ledarskapserfarenhet inom Supply Chain, gärna inom planering och operativt inköp.
God kunskap i principerna och grunderna inom produktionsplanering samt erfarenhet av S&OP (Sales & Operations Planning).
Goda kunskaper i Excel.
God förståelse för tillverkning, inköp och logistik.
Har du tidigare erfarenhet från att implementera och/eller utveckla ERP-system ser vi det som en merit.
Är det rätt plats för dig?
För att lyckas i rollen ser vi att du är en skicklig relationsbyggare med förmåga att samarbeta med intressenter både internt och externt. Här kommer du fungera som spindeln i nätet, vilket kräver att du förstår vikten av en god kommunikation och tydlighet.
För att lyckas i rollen bör du därtill ha en god kommersiell förståelse, samt förmågan att hantera stora mängder data, visualisera, dra slutsatser och skapa underlag för datadrivna beslut.
Har vi fångar ditt intresse? Varmt välkommen med din ansökan!
Bra att veta
Placering Bankeryd
Du rapporterar till Fabrikschef, Jesper Malengård
Visa intresse senast den 20 augusti, urval sker löpande
Vid frågor, hör av dig till Erica Lindau, erica@addpeople.nu eller Christina Cajtoft, christina@addpeople.nu. Frågor besvaras när vi är tillbaka v.33