Chef för publik service

Chef för publik service

Arbetsbeskrivning

Vi söker en person som drivs av att arbeta operativt med besökarnas bästa för ögonen tillsammans med enhetens medarbetare. Du är en närvarande chef, din passion ligger i detaljerna och du är positiv till förändring. Vi tror att du är generös, aktiv och öppen i ditt bemötande, att du sätter ett högt värde i att bygga broar och skapa möten med kulturens hjälp. Du kommer att få vara med om att utveckla enheten för att verksamheten och besökarens behov framåt tillgodoses. Du är en del av att alltid erbjuda upplevelser som får besökaren att både stanna längre, återkomma oftare och pröva något nytt. Den huvudsakliga arbetsplatsen är i Kulturhuset vid Sergels torg dit besökare är välkomna utan krav på konsumtion men där vi samtidigt utvecklar utbudet för stärkt egenfinansiering.
Vad gör en Chef för publik service på Kulturhuset Stadsteatern:
-Har ett övergripande ansvar för kundbemötande, kundtjänst och publikvård
-Motiverar och stöttar dina medarbetare, samt hanterar personalfrågor
-Ansvarar för försäljning vid evenemang, infodisk och gallerier
-Leder och utvecklar butiksverksamhet och garderob
-Planerar bemanning kring alla Kulturhuset Stadsteaterns evenemang samt informationsdisk/biljettkassa och vid uthyrningar
-Ansvarar för budgetplanering inom enheten
-Ansvarar för rekrytering av medarbetare till enheten
-Samverkar med Kulturchef och Teaterchef om utbud och bemötande
-Samverkar med restauratörerna i Kulturhuset
Vem är du?
För att lyckas i rollen ska du ha minst 3 års dokumenterad erfarenhet av att jobba som chef i en verksamhet där kunden/besökaren står i fokus och service är ett ledord, du har erfarenhet av att leda i förändringsarbete och att jobba med budget.
Du förstår värdet i att vara delaktig i medarbetarnas utmaningar och har ett vägledande, stöttande förhållningssätt. Att vara ansvarstagande är en självklarhet för dig och du trivs med varierande arbetsuppgifter. Fördjupadkunskap inom kulturområdet och stort intresse för våra genrer teater, dans, konst/design/mode, litteratur, musik, film eller debatter, är starkt meriterande.Rollen innebär många sociala kontakter, varför det är av stor vikt att du trivs i mötet med människor. 
Talar och skriver flytande svenska och engelska, ytterligare språk är starkt meriterande.
Du rapporterar till Chef för kommunikation och marknad.
Kulturhuset Stadsteatern vill ta tillvara de kvaliteter som en jämn könsfördelning samt etnisk och kulturell mångfald tillför verksamheten. 
Fackliga kontaktpersoner:
Urban Riismark Teaterförbundet, urban.riismark@stadsteatern.stockholm.se
Petter Zerpe Akademikerförbunden,petter.zerpe@stadsteatern.stockholm.se

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Stockholms Stadsteater AB
  • 1 plats
  • Tillsvidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 13 november 2020
  • Ansök senast: 29 november 2020

Besöksadress

Beridarebansgatan 5
Stockholm

Postadress

Box 16412
STOCKHOLM, 10327

Liknande jobb


Customer Service Manager till vår kund i Eskilstuna

Customer Service Manager till vår kund i Eskilstuna

25 november 2024

23 november 2024

22 november 2024

22 november 2024