OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Till Sandvik AB och Parent Company söker vi nu en proaktiv, nyfiken och coachande chef för vårt redovisningsteam. Vi stöttar organisationen med redovisning och rapportering och vi strävar aktivt för att säkra en god ekonomisk uppföljning. Hos oss arbetar du tillsammans med professionella kollegor i en internationell miljö och vi ger dig många möjligheter att utvecklas. Har du ett stort intresse för att digitalisera ekonomiska processer, driva förbättringsarbete och skapa framgångsrika samarbeten? Då är det här rollen för dig!
Om jobbet
Du ansvarar för ett team på fyra personer som hanterar redovisning, rapportering, skatteberäkningar, inkomstdeklarationer och support till våra svenska dotterbolag inom Sandvik. Du finns till hands, stöttar och utvecklar teamet i deras dagliga uppgifter och du skapar de bästa förutsättningarna för ett framgångsrikt samarbete. Utöver detta arbetar du även själv med att informera och bistå våra svenska bolag i redovisningsfrågor.
Att hitta nya digitala tillvägagångssätt och arbeta med förbättringar för att skapa effektivare processer är en viktig del i din roll och i ditt breda kontaktnät ser du till att samtliga involverade parter har korrekt och relevant information. För att vara en pålitlig och proaktiv partner till organisationen säkerställer du också att vår redovisning följer IFRS-regelverk, svensk redovisningslagstiftning, K3 och såklart även våra interna riktlinjer.
I den här rollen arbetar du tillsammans med ditt team på vårt kontor i Sandviken.
Om dig
Vi söker dig som har bred erfarenhet inom redovisning och som jobbat mellan 5-8 år inom detta område – gärna hos ett revisionsföretag eller vid en ekonomiavdelning i en större koncern. Du har mycket goda kunskaper inom nationella redovisnings- och skatteregler såsom K3, Bokföringslagen och Årsredovisningslagen och vi ser också att du har en examen inom ekonomi. Du arbetar med lätthet i Office 365, speciellt Excel, och du är en van användare av andra system inom ekonomiområdet. Vi arbetar med både lokala och globala kontakter och därför talar och skriver du obehindrat på svenska och engelska.
Du är en trygg och inspirerande ledare som gillar att utveckla team, individer och processer och du skapar framgång genom samarbete och initiativ. Att dela kunskap och se nya möjligheter är en del av din personlighet och du är både intresserad av och duktig på att använda ny teknik och digitala verktyg.
Naturligtvis är du också analytisk, noggrann och har ett öga för detaljer – helt enkelt en strukturerad och pålitlig affärspartner!
Om oss
Sandvik är en global industrikoncern med över 40 000 anställda, unik expertis i materialteknologi och omfattande kunskap om industriella processer. Vi är övertygade om att mångfald är nyckeln till en bättre omgivning och att inkludering är en förutsättning för att skapa goda resultat. Vi tipsar om ett besök på vår hemsida, Facebook eller LinkedIn om du vill veta mer om oss.
Skicka in din ansökan
Välkommen med din ansökan senast 2020-06-02. Läs mer om Sandvik Group och ansök via home.sandvik/karriar, jobb-id: R0018733.
Kontakta oss
Vill du har mer information om jobbet? Kontakta gärna:
Sandra Bengtsson, rekryterande chef, 026-26 10 59
Fackliga kontaktpersoner
Per Hedman, Unionen, 026-26 50 14
Fredrik Andersson, Akademikerföreningen, 026-26 27 18
Peter Olsson-André, Ledarna, 026-26 19 84
För frågor om vår rekryteringsprocess ber vi dig att kontakta HR Services, 020-26 14 44.
Ansvarig rekryterare
Irene Sveen
Vi har tagit ställning till vilka rekryteringskanaler och vilken typ av marknadsföring vi vill använda och undanber oss därför vänligt men bestämt kontakt med mediesäljare och rekryteringssajter.