OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Vill du vara med och vidareutveckla en myndighet som arbetar med frågor som gör skillnad för hela arbetsmarknaden? Vår vision är att ingen ska bli sjuk, skadas eller dö av jobbet.
Arbetsmiljöverket erbjuder en attraktiv arbetsplats som utmärks av strävan att vara fri från diskriminering och ge lika möjligheter för alla. Att vi är olika bidrar till att verksamheten blir effektiv och för att kunna ta tillvara varje medarbetares kompetens har vi ett inkluderande synsätt.
Dnr: 2023/011794
Både Arbetsmiljöverket och HR-avdelningen får utökat förtroende och växer. Vill du vara med att bygga upp och leda en ny sektion som ska samla och utveckla vår rekrytering, lönehantering och administration? Motiveras du av att tillsammans med medarbetarna skapa effektiva processer och arbetssätt som skapar värde för verksamheten? Då vill vi lära känna dig lite bättre.
På HR är vi 20 medarbetare med blandad bakgrund och ålder. Det finns ett stort engagemang och en hög kompetens. Vi har en varm, vänlig och lösningsfokuserad kultur där vi hjälps åt och levererar tillsammans. På Arbetsmiljöverket är vår vision att ingen ska bli sjuk, skadas eller dö av jobbet.
Ditt nya arbete
Som sektionschef hos oss jobbar du självständigt och leder ett team av sex medarbetare. Du har verksamhets-, budget- och personalansvar. Du kommer vara ytterst ansvarig för vår rekrytering, att våra medarbetare får rätt lön i rätt tid och att vår administration är trygg och i framkant. För oss är det viktigt att du kan och vill göra skillnaden tillsammans med ditt team. Vårt arbetssätt präglas allt mer av nya digitala verktyg, här blir ditt bidrag avgörande för vår fortsatta framgång. Du är adjungerad i HR´s ledningsgrupp.
Några av de viktigaste målen och uppgifterna för den här rollen är därför att:
• leda ett team av medarbetare som i nuläget består av våra fyra administratörer samt två rekryteringspartner vi just nu rekryterar
• leda arbetet med att både leverera i vardagen och parallellt utveckla arbetet
• själv vara en del av att bemanna rekryteringen, lön och administrationen när så behövs
• därtill behöver vi din hjälp att identifiera och leda arbetet med att implementera nya, digitala verktyg som kan öka vår nytta för verksamheten till ytterligare.
Din bakgrund/krav
• vi ser att det är avgörande att du tidigare har arbetat med att leda team i minst två år de senaste fem åren
• du har erfarenhet av att leda/projektleda arbete med att kartlägga, effektivisera och ständigt förbättra processer och arbetssätt inom HR minst 2 år de senaste 5 åren
• du har en mycket god kunskap i rekrytering
• du har en god kunskap i att leda verksamhet med lönehantering och/eller HR-administration
• du har en högskoleutbildning eller annan utbildning tillsammans med arbetslivserfarenhet inom HR och/eller lön, som vi bedömer som likvärdig
• du har mycket god kunskap i Officepaketets alla delar
• du har mycket god förmåga att uttrycka dig tydligt och begripligt i tal och skrift på svenska
Som person ser vi att du lyckas i rollen om du är strukturerad och att samarbete med andra är ditt mantra. Du är trygg som person och har en mycket god förmåga att sätta dig in i nya sammanhang och lära nytt. Som ledare har du en god balans mellan det transformerande och transaktionella ledarskapet.
Innan beslut om anställning fattas kommer säkerhetsprövning med registerkontroll genomföras, vilket innebär att du måste vara svensk medborgare. Säkerhetsprövning kommer att göras enligt Säkerhetsskyddslagen (2018:585).
Meriterande
• om du har erfarenhet av att leda/projektleda arbete med att implementera digitala verktyg inom HR
• om du har en mycket god kunskap inom löneadministration och/eller HR-administration
• om du har en mycket god kunskap inom kompetensbaserad rekrytering
Mer om oss och tjänsten
Enheten leds av Sara som också blir din chef. För henne är det viktigt att du får en stor tillit och frihet i ditt arbete och får känna en samhörighet med kollegorna. Saras jobb är att stötta dig i ditt ledarskap och frigöra din handlingskraft så att du får förutsättningar att skapa resultat genom medarbetarna och i eget operativt arbete. Prestigelöshet och att få ha roligt tillsammans tycker Sara också är viktigt för att man ska trivas och prestera på jobbet.
Mer information om vår avdelning finner du på www.av.se/om-oss/avdelningsbeskrivning .
Anställningen är en tillsvidareanställning på heltid med placering i Solna. Vi har individuell lönesättning och tillämpar provanställning om sex månader.
Vi strävar efter att alla medarbetare ska ha balans mellan jobb och fritid. För oss är det viktigt med en hållbar arbetsmiljö. Därför tillämpar vi förtroendearbetstid och ger möjlighet till distansarbete enligt Arbetsmiljöverkets riktlinjer. Vi arbetar både aktivitetsbaserat och med fasta arbetsplatser.
Läs om våra förmåner på www.av.se/om-oss/vara-formaner-och-villkor/ .
Så här rekryterar vi
Du söker enkelt med CV och svarar på några frågor direkt i vårt verktyg. Vårt verktyg ska bytas ut så vi ber om ursäkt för att det kan ta någon extra minut. Eftersom vi jobbar kompetensbaserat med rekrytering har vi valt att inte be om personligt brev.
I den här rekryteringen samarbetar vi med Jefferson Wells. För frågor om rekryteringsprocessen kontakta Anna Arborelius på mail anna.arborleius@jeffersonwells.se eller tel. 072 537 50 11. De som bäst matchar rollen intervjuas och genomgår tester. Därefter är nästa steg en intervju hos oss med Sara och ett par kollegor från HR. Första intervju hos oss sker i slutet av april. Referenstagning och ytterligare ett test ingår också i slutfasen av processen.
Vi tycker att det är viktigt att även du får göra din bedömning av oss och därför välkomnar vi alla frågor före såväl som under rekryteringsprocessen. Ring HR-chef Sara Lodin eller mejla till sara.lodin@av.se. Fackliga kontaktpersoner är Stefan Lennartsson för Saco, Marita Jonsson för ST samt Jenny Bengtsson för Seko. Samtliga nås via Arbetsmiljöverkets växel 010-730 90 00.
Välkommen med din ansökan senast den 27:e mars!
Den gör du genom att klicka på länken till höger.