OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Verksamhetsbeskrivning:
Servicekontoret är Gislaveds kommuns gemensamma interna administrativa stödfunktion.
Servicekontoret ger stöd och service till kommunens förvaltningar enligt särskilda uppdrag inom kontorsservice, vaktmästeri och kopiering, löner, upphandling,, redovisning, debitering, kravverksamhet, IT, växel/reception, information & turism, företagshälsovård samt personalmatsal.
Servicekontoret har ett 60-tal medarbetare och är organiserat i tre funktionsområden. Budget-omslutningen är ca 50 mkr.
Servicekontoret ingår i kommunstyrelseförvaltningen och är underställt kommunstyrelse och kommundirektör.
Till Servicekontoret söker vi nu en ny chef när nuvarande går vidare till annan verksamhet.
Verksamheten i servicekontoret är under ständig utveckling med höga krav ställs på kontorets förmåga till effektivitet, kvalitet och service.
Du har:
" akademisk examen eller motsvarande kompetens samt erfarenhet av operativt och strategiskt ledarskap
" erfarenhet att arbeta i en intäkts- och anslagsfinansierad organisation och vana från förändrings- och utvecklingsarbete
" högt utvecklad förmåga att samarbeta och skapa engagemang
Du är:
" en mogen och stabil person med integritet och god förmåga att kommunicera
" resultatinriktad och förmåga att leda och nå resultat genom andra
" kundfokuserad och har erfarenhet från verksamhet som är starkt differentierad
I tjänsten ingår bl a att:
" följa den administrativa utvecklingen, som kan handla om att hitta nya lösningar för Gislaveds kommun, måste ha sin grund i ett kommungemensamt administrativt helhets- och utförarperspektiv.
" se till att förändringar accepteras av uppdragsgivare och uppdragstagare, att utveckla stödsystem, skanna av behoven och de krav som ställs (omvärldsbevakning).
" tolka och tydliggöra uppdragen, vilka ständigt omprövas och utvecklas med syfte att höja produktiviteten och samtidigt vara kostnadseffektiva.
" vara motorn som engagerar och driver personalen i att arbeta med ständiga förbättringar av rutiner och arbetsprocesser
Huvudsakliga arbetsuppgifter (enligt mål & ansvarsbeskrivningen)
" att planera, leda, samordna och utveckla arbetet inom Servicekontoret på grundval av de uppdrag som kommunstyrelsen och/eller dess förvaltningschefer ger service-kontoret.
" att leda och stödja arbetet med Servicekontorets långsiktiga och strategiska frågor.
" att svara för uppföljning samt deltar i utvärdering av Servicekontorets verksamhet.
" att företräda servicekontoret i kontakter med brukare, allmänhet och media, organisationer och föreningar, andra kommuner, myndigheter samt de uppdragstagare som Servicekontoret anlitar i frågor som rör kontorets uppdrag såvitt det inte uppdragits till annan underställd.
" att svara för omvärldsbevakning inom verksamhetsområdet
" att svara för utarbetande och genomförande av Servicekontorets interna avtal och överenskommelser med kommunens förvaltningar, de kommunala företagen samt för avtal om samverkan med andra kommuner.
" att delta i kommunövergripande utvecklingsarbete och nämndsövergripande projekt.
" övriga arbetsuppgifter som kommunstyrelsen eller kommundirektören förelägger.
Vi erbjuder således:
" ett krävande och stimulerande arbete
" goda möjligheter till kontinuerlig utveckling
" samarbete i det dagliga arbetet med kompetenta och positiva medarbetare och kollegor
Kontaktpersoner på detta företaget
Karin Gustafsson
0371-811 46
Peter Petersson
0371 811 83
nås via kommunes växel
0371-810 00
Driftchef Peter Söderström
0371-810 14
Miljöcchef Lasse Arnesson
0371-813 91
Enhetschef Curt Vang
0371-810 00 vx
Gruppledare Dan Sundberg
0371-810 00 vx
Perosonalchef Suzi Pergel
0371-810 27
Personalkonsult Julia Vikman
0371-810 45
IT-chef Per Sigvardson
0371-811 47