OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Chef för serviceresor till Länstrafiken!
Länstrafiken – Detta är vi
Vi på Länstrafiken arbetar med allmän kollektivtrafik genom ett linjenät som trafikeras med bussar kan vi erbjuda hållbart resande i hela länet. Vi arbetar också med serviceresor, där vi på uppdrag av Region Norrbotten tar emot bokningar och samordnar sjukresor i hela länet samt färdtjänstresor i 13 av länets 14 kommuner. Vårt huvudkontor finns i Överkalix och vi är 50 kollegor som jobbar för att fler ska välja kollektivtrafiken och bidra till en bättre miljö och ett mer hållbart samhälle.
Om tjänsten
Vi söker nu en trygg och relationskapande ledare som kommer att få axla ansvaret för ca 30 medarbetare och organisationen Serviceresor. Länstrafiken har gjort en omorganisation för att möta framtidens utmaningar i ledarskap och digitalisering.
Vi tror att rollen som chef för serviceresor kommer att kunna skapa bra förutsättningar till den operativa verksamheten och samtidigt arbeta strategisk för att möta framtidens utmaningar. Rollen är väldigt bred där dialog sker med olika intressenter till vår verksamhet.
Chef över serviceresor kommer att rapportera till vår VD och ingår i ledningsgruppen för Länstrafiken. Det kommer att vara tre primära mål med rollen: Utveckla medarbetarna, analysera hur vi utvecklar oss i vår operationella verksamhet, samt arbeta strategisk med att utveckla vår kundnöjdhet.
Vår VD Ingela Karlsson beskriver sitt ledarskap: ”Jag tror att jag uppfattas som en tillitsbaserad ledare som är närvarande och har ett coachande förhållningsätt, där vi tillsammans försöker skapa bra atmosfär där stort ansvar är hos avdelningscheferna att driva sin verksamhet framåt.”
Om dig
Hos oss är ledarskapet viktigt, därför ser vi att vår kommande ledare är närvarande i sitt ledarskap och drivs av att skapa engagemang, delaktighet och utveckla medarbetare. Då verksamheten är under utveckling och många av våra nuvarande system kommer att bytas ut får vår kommande ledare gärna ha arbetat med förändringsledning mot digitalisering och finns det dessutom ett intresse att förfina processer och utveckla kvalitetsarbetet mot våra kunder så hade det passat oss väldigt bra. Vill du vara med och skapa förutsättningar för våra invånare, medarbetare och bidra till att utveckla Norrbotten? Då kan detta vara rätt utmaning för dig.
Placeringsort: Överkalix alternativt Luleå
Krav:
• Erfarenhet som ledare, gärna i kundnära verksamhet
• Gärna högskoleutbildning mot service management, beteendevetskap, ekonomi eller arbetslivserfarenhet som bedöms likvärdig
• Arbetat mot/med budget
• Intresse för samhällsutveckling
• Svenska och engelska i tal och skrift
Meriterande:
• Förändringsledning mot digitalisering
• Arbetat med grupputveckling
• Erfarenhet med logistik och flödeshantering
Ansökan
Låter det här som en intressant möjlighet? Intervjuer för tjänsten hålls löpande och kan tillsättas innan sista ansökningsdag 14 juni 2023, så välkommen med din ansökan redan idag.
I den här rekryteringen samarbetar vi med Culpeo People and Culture Partner. Vid frågor gällande tjänsten kontakta Senior rekryteringskonsult John Bergmark 070-2386295.