OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Shared Service Center HUB genomgår en spännande transformationsresa – både genom införandet av omfattande automation och ny teknik, nya förutsättningar och förväntningar hos våra kunder, och kanske framför allt genom vår kompetensresa.
Som Chef för Shared Service Center HUB har du en nyckelroll i ICA Affärsservice fortsatta utvecklingsresa där du bidrar med en tydlig vision för framtiden, god förändringsledning samt ett tryggt ledarskap.
Hur kommer din vardag att se ut?
Som Chef för Shared Service Center HUB är du yttersta ansvarig för att leda och utveckla din verksamhet i syfte att på affärsmässiga grunder skapa värde för ICA och ICA Handlarna. Du leder ett 90-tal medarbetare fördelade på fem team inom Leverantörsfaktura, Kundservice & Masterdata, Likvid, Kundfaktura och verksamhetsutveckling. Teamen ansvarar för en väl fungerande leverans av ekonomiska tjänster med hög kvalité och insiktsskapande analyser.
Vidare ansvarar Du för att din verksamhet kännetecknas av en hållbar arbetsmiljö med högt engagemang, att medarbetarna ges möjlighet till kompetens- och karriärutveckling, högt kundfokus och att teamens leverans möter upp en effektiv, värdeskapande och välfungerande leverans enligt kundernas förväntningar på servicenivå och kvalité. I rollen samverkar du med många intressenter inom ICA Affärsservice, ICA Sverige och med ICA Handlare. Du ingår i ICA Affärsservice ledningsgrupp och rapporterar till chefen för Affärsservice.
Vem är du?
Du är högskoleutbildad ekonom och har en gedigen erfarenhet och kompetens inom redovisning eller verksamhetsutveckling. Du är en erfaren ledare där du också lett andra chefer i förändringsprocesser. Erfarenhet av finansiella transaktionsintensiva processer med många kunder är en stor fördel. Därutöver har du god IT- och systemvana för att kunna se potential och risker med hur vi använder system i våra processer och hur digitalisering i det dagliga arbetet kommer påverka kvalitet och arbetssätt.
Som person är du driven, kommunikativ med ett stort fokus på kundnytta. Du har även förmågan att skapa engagemang, förståelse och förändring hos andra. Du är duktig på att bygga och underhålla goda och förtroendefulla relationer med både medarbetare, kunder och kollegor inom ICA. Ditt ledarskap präglas av ett coachande förhållningssätt där du är duktig på att stötta och motivera dina chefer. Du ger med din kunskap och erfarenhet trygghet och mod till vår organisation att ta sig an kommande förändringar.
Hos oss på ICA Affärsservice finns en spännande blandning av den stora koncernens styrka med den enskilda handlarens entreprenörsanda. Vi är i ständig förändring och det händer alltid nya saker vilket leder till utvecklande arbetsdagar. ICA ligger i framkant när det gäller många områden och ICA Affärsservice satsar hela tiden på innovation inom ekonomi- och lönetjänster för framtiden vilket gjort oss ledande inom digitalisering. Som en del av ICA Affärsservice kommer du att arbeta tillsammans med många engagerade och professionella kollegor som sätter en stolthet i att alltid göra våra kunders vardag enklare. Vill du så finns fantastiska möjligheter att utvecklas med oss!
I alla N&L’s rekryteringsprocesser blir du testad i ett tidigt skede, både på ett logiskt och personligt plan. Med hjälp av Alva Labs genomför vi en objektiv rekryteringsprocess och testerna tar ungefär 10-20 minuter vardera.
Låter detta intressant för dig? Din ansökan registrerar du på www.norenlindholm.se eller knappen nedan snarast, urval och intervjuer sker löpande så se till att söka tjänsten omgående. Frågor om tjänsten besvaras gärna av Anders Råberger hos Norén & Lindholm på 070-77 88 743.
Varmt välkommen med din ansökan!