Chef för vår Produktavdelning

Arbetsbeskrivning

Vi söker dig som är passionerad, kompetent och ambitiös i professionen som ledare i ett försäljningsbolag.  Du arbetar troligtvis i ett B2B-företag idag och vill utvecklas vidare i ett företag som ständigt drivs av tillväxt.

Om tjänsten
I rollen ansvarar du för vår Produktavdelning och sitter därmed mitt i kärnan av organisationen där Produktavdelningen har ett nära samarbete med alla delar av vårt företag. Våra Produktchefer och Product Promotors sitter på djup kunskap om sina respektive produktområden och vårt team av Produktadministratörer hanterar den dagliga administrationen. Du kommer leda en professionell och försäljningsdriven avdelning.

I linje med våra divisioners och säljkanalers strategier, och i nära samarbete med vår inköps- och logistikavdelning, ansvarar Produktavdelningen för att vi har en attraktiv produktportfölj som möter våra kunders behov. Tillsammans med marknadsavdelningen skapar vi effektiv och säljande kommunikation.

Sammanfattningsvis kommer du ansvara för att utveckla Produktavdelningens arbete med att driva vår försäljning, skapa processer samt genomföra kontinuerliga förbättringar tillsammans med ditt team på 16 medarbetare. Du rapporterar till Marknadschef.

Några centrala områden.


• Du leder Produktavdelningen och säkerställer utveckling av egen personal
• Ansvarar ytterst för sortimentsutvecklingsarbetet och deltar i flera viktiga bolagsforum och projekt
• Leder större samt mindre utvecklingsprojekt
• Uppföljning och löpande kommunikation med olika delar av företaget
• Representerar företaget i koncerngemensamma möten och ansvarar för koncernrapportering
• Du driver verksamhetsutvecklingen framåt och följer upp vardagsfrågor
• Du ansvarar för avdelningens hållbarhetsarbete

 

Din profil

 


• Du har ledarerfarenhet på liknande nivå.
• Du är strukturerad som person och din ledarstil kännetecknas av lyhördhet, prestigelöshet och bra kommunikation. Som ledare inger du förtroende och involverar samt utvecklar dina medarbetare mot gemensamma mål. Du behöver gilla utveckling och kunna leda i förändring.
• Vi utgår ifrån att du älskar försäljning och är målinriktad, du är kundorienterad och värnar om långsiktiga relationer.
• Du förstår vikten av tydlig och effektiv kommunikation, internt och externt
• Du är rak i ditt beslutsfattande och kravställande, och van att arbeta i projekt. Du behöver vara en strategisk lagspelare med analytisk förmåga.
• Lean kompetens och erfarenhet av Lean är meriterande.
• Du pratar svenska och engelska flytande i tal och skrift.
• Dina MS Office kunskaper är mycket goda.

 

Vi erbjuder
Som medarbetare hos oss vill vi att du ska lyckas. Vi erbjuder dig ett flexibelt jobb i ett företag med starkt varumärke och en organisation med mycket energi och glädje. När du växer, växer Würth och för att lyckas med det erbjuder vi våra medarbetare utbildningar som krävs för att bli framgångsrik i rollen. Vi tar vara på goda idéer och vi värdesätter dig och ditt unika perspektiv.

 

Tjänstgöringsgrad:                     Heltid
Placeringsort:                            Örebro

Om ansökan
Rekryteringsarbetet pågår löpande under ansökningstiden så vänta inte med att skicka in din ansökan. Din ansökan bör bestå av bifogat CV och ett personligt brev där du beskriver varför du är intresserad av tjänsten och vad du kan bidra med.

Sök tjänsten senast 2 september 2022. Kontaktperson för tjänsten är Charlotte Gullberg, 070 374 5075


• Första steget i rekryteringsprocessen är kontinuerlig granskning av ansökningar av rekryterande chef och HR partner, som resulterar i ett första urval av kandidater. När du skickat in din ansökan får du återkoppling inom 2 veckor med besked om du går vidare i processen.

 


• Om du går vidare i processen kontaktar vi dig via telefon eller email för en första intervju som kan ske digitalt eller fysiskt. Håll därför koll på din mailbox, både inkorg och skräppost vid inskickad ansökan.

 


• För de kandidater som går vidare i processen kommer vi inför en andra intervju att genomföra personlighetstest. Det kan bli aktuellt med andra typer av tester samt bedömningstekniker, som du i så fall kommer bli informerad om i din process.

 


• I de flesta av våra rekryteringsprocesser ges man möjligheten att träffa andra kollegor. Vi tar även referenser från tidigare arbetsgivare.

På Würth strävar vi efter en jämn könsfördelning och ser mångfald som en styrka. Vi välkomnar varmt sökande med olika bakgrund. Vi kan komma att tillämpa provanställning.

Om Würth
Würth är en kombination av ett logistikföretag, ett serviceföretag och ett säljbolag. Vårt mål är att hjälpa våra kunder att effektivisera sin hantering av förbrukningsmaterial genom lösningar som skapar ordning och reda. 

Vårt huvudkontor och lager finns i Örebro, där finns också de administrativa och lagerrelaterade tjänsterna. Vi har Sveriges största säljkår, butiker över hela landet, innesäljare, e-handel i framkant och en kundsupport i världsklass. Würth är världens ledande leverantör av förbrukningsmaterial till företag inom fordon, industri, bygg och hantverk. Koncernen finns i 84 länder och har nära 100 000 anställda. Vår värdegrund som bygger på inspiration, mod och passion visar vad vi står för och vad vi vill åstadkomma.

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Würth
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 10 augusti 2022
  • Ansök senast: 2 september 2022

Liknande jobb


21 november 2024

CIS Sales, Nordics - AVP

CIS Sales, Nordics - AVP

22 november 2024

Regionchef

21 november 2024

20 november 2024