OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
I Bräcke kommun i Jämtland är du alltid nära äventyr och smultronställen. Gnistrande vinterdagar på skidor såväl som heta sommardagar i båten är vardag för oss som bor här. I Bräcke kommun finns trygga skolor, personlig äldrevård och en mängd små och medelstora företag med idéer och kunskap som skapar värden lokalt och globalt. Goda kommunikationer i stråket mellan Sundsvall och Östersund och en fibertäckning på över 90 procent gör det enkelt att bo, jobba och resa i vår kommun. Här finns en vilja att utvecklas och samtidigt en självklar mentalitet att värna om naturen, kulturen och människorna som bor här. Välkommen till Bräcke kommun – lite närmare!
ARBETSUPPGIFTER
Bräcke kommun ansvarar för att tillgodose kommuninvånarna med skötsel och hantering av:
• vatten och avlopp
• renhållning
• Vatten-, avlopp- och dagvattenledningar
• Tryckstegringsstationer/pumpstationer
• Reparation och underhåll
• Jourverksamhet
Arbetsbeskrivning
Du planerar och leder arbetet inom vatten- och avloppsverksamheten . Du har budget-, personal- och arbetsmiljöansvar samt ansvarar för kvalité. I rollen ingår även utredning och projektledning för drift, underhåll och förnyelse av kommunens VA-anläggningar. Du är delaktig vid upphandling och inköp. Fokus för enheten är att arbeta med långsiktigt hållbara lösningar där du initierar och bidrar i utvecklingsarbetet och skapar nya projekt. Du ansvarar även för att lagar, tillstånd och andra regler följs. Du kommer att ha kontakt med myndigheter och kommunens politiska styrning.
Som VA-chef får du ett varierande arbete med stor frihet under ansvar vilket skapar goda förutsättningar för att forma och utveckla verksamheten
KVALIFIKATIONER
Vi söker dig som har lägst gymnasial utbildning, det är meriterande med högskoleutbildning/yrkeshögskoleutbildning med inriktning mot Va, avfall, miljö och teknik eller motsvarande.
Du har erfarenhet från vatten- och avloppsverksamheten och gruppledarerfarenhet är ett krav för tjänsten. Du ser datorn som det naturliga arbetsredskapet samt har vana att arbeta i olika system. Körkort för personbil samt god förmåga att kommunicera i tal och skrift på svenska är ett krav.
För att lyckas i rollen är det viktigt att du kan planera och organisera arbetet på ett realistiskt sätt. Du förutser problem och skapar alternativa planer om det inte blev som det var tänkt eller om förutsättningar förändrats. Utmanande situationer hanterar du med bevarat lugn och fokus med förmågan att se lösningar istället för problem. Du har en god kommunikativ förmåga och kommunicerar tydligt, enkelt och effektivt. Att utgå från kundernas behov och bygga samt bibehålla goda relationer såväl internt som externt faller sig naturlig för dig.
ÖVRIGT
Bifoga CV och personligt brev och berätta lite om dig själv
Vi kommer arbeta löpande med urval och intervjuer.
Vi undanber oss vänligt men bestämt erbjudanden från bemannings- och rekryteringsföretag om annonserings- och rekryteringshjälp.