Chef för verksamhetsstöd och verksamhetsutveckling på MERAB i Eslöv

Chef för verksamhetsstöd och verksamhetsutveckling på MERAB i Eslöv

Arbetsbeskrivning

Mellanskånes Renhållningsaktiebolag, MERAB, är ett kommunalt avfallsbolag, som ägs av kommunerna Eslöv, Hörby och Höör. Bolaget ansvarar för avfallshanteringen i ägar-kommunerna och verksamheten omfattar insamling och behandling av hushållsavfall och verksamhetsavfall. MERAB ansvarar även för driften av Rönneholms avfallsanläggning och 6 stycken återvinningscentraler. Bolaget har ett fyrtiotal medarbetare och omsätter ca 100 miljoner kronor per år. Läs mer om oss på www.merab.se

.

Är du den trygga ledaren som aktivt vill bidra till att skapa ett mer hållbart samhälle? Då är det kanske du som är vår nya Chef för verksamhetsstöd och verksamhetsutveckling. 

Det pågår ett spännande utvecklings- och förbättringsarbete inom en rad områden på MERAB. I rollen som Chef för verksamhetsstöd och verksamhetsutveckling blir du en nyckelperson i det fortsatta arbetet.

Beskrivning av arbetsuppgifterna
MERAB är som bolag inne i ett utvecklings- och förbättringsarbete där vår verksamhets olika funktioner ses över. Befattningen är ny och du kommer att ha stor möjlighet att påverka samt driva arbetet framåt. Som chef för verksamhetsstöd och verksamhetsutveckling har du ansvar för att bygga struktur och utveckla uppföljningen av verksamheten. Arbetsuppgifterna är av både strategisk och operativ karaktär.

Utöver din roll som chef för verksamhetsstöd och verksamhetsutveckling kommer du även att vara bolagets verksamhetscontroller samt ansvara för den övergripande rapporteringen till bolagets ledning och styrelse. Uppföljningen och styrningen av verksamheten behöver utvecklas och kopplas till relevanta nyckeltal. Även det HR-strategiska arbetet behöver utvecklas, vilket du förväntas arbeta operativt med samtidigt som du utvecklar strukturen gällande det systematiska arbetsmiljöarbetet. Du arbetar nära vd och övriga chefer på bolaget och är ett stöd till dem med att ta fram och följa upp mål, nyckeltal och olika planer.

Befattningen omfattar budget-, resultat- och personalansvar samt delegerade uppgifter gällande arbetsmiljö.
Till din hjälp har du en mycket erfaren redovisningsekonom samt en kommunikatör som vi just nu håller på att rekrytera.

Vi erbjuder
För rätt person erbjuder vi en ansvarsfull befattning med varierande och spännande arbetsuppgifter med hög grad av självständighet. Hos oss får du ett omväxlande uppdrag som handlar om att förändra och utveckla vår verksamhet. Det här är delvis en ny roll så det finns stora möjligheter för dig att påverka såväl innehåll som utformning av tjänsten. 

Avfallsbranschen är samhällsviktig, komplex och full av nya spännande utmaningar för att skapa ett hållbart samhälle. Du kommer att vara en av hörnpelarna i arbetet med att bygga och utveckla vår verksamhet. I ditt arbete är du också med och bidrar till MERAB:s vision ”Tillsammans för en hållbar framtid”.

På MERAB erbjuder vi en inkluderande arbetsmiljö och stora möjligheter att påverka och göra skillnad - på riktigt. Vill du bli en av oss?

Erfarenhet som efterfrågas
För att lyckas i rollen som Chef för verksamhetsstöd och verksamhetsutveckling hos oss, tror vi att du i grunden har en högskoleutbildning inom ekonomi kombinerat eller påbyggt med utbildning inom HR och arbetsrätt eller annan utbildning inom organisation, ledning och styrning som vi finner relevant. Bred kompetens och erfarenhet av likvärdiga uppdrag är en stor fördel. Tidigare chefserfarenhet är en absolut förutsättning.

Utöver ovan behöver du även ha följande erfarenhet:

* Goda IT-kunskaper (Office 365, affärssystem)
* Mycket goda kunskaper i svenska i tal och skrift
* Goda kunskaper i engelska i tal och skrift
* Erfarenhet från avfallsbranschen är meriterande
* B-körkort är ett krav då vi har verksamhet på flera olika platser

Personliga egenskaper
För att trivas i rollen ser vi att du är trygg både som person och som ledare. Du har erfarenhet av förändringsledning och du finner det stimulerande och utvecklande att arbeta i en verksamhet som förändras över tid. Det är också viktigt att du har förmågan att få medarbetarna och kollegorna med dig. Bolaget är inne i ett utvecklings- och förbättringsarbete där kommunikation är ett viktigt verktyg. Vi ställer höga krav på engagemang och på en välutvecklad samarbetsförmåga. Du är strukturerad, lyhörd samt har en mycket god kommunikativ förmåga och kan uttrycka dig mycket väl i både tal och skrift.

Du trivs med att ta ansvar och har förmåga att fatta beslut och att kommunicera dessa tydligt. Vidare är det viktigt att du är utvecklingsorienterad, bra på att se möjligheter och alltid på jakt efter förbättringar och optimering av processer. Vi tror också att du är uppmärksam på detaljer samtidigt som du kan se helheten. För att bli framgångsrik i din roll som ledare hos oss är det en förutsättning att du är prestigelös och att du är duktig på att skapa och vårda goda relationer.

Sist men inte minst så har du ett stort engagemang för hållbarhetsfrågor. Då allt i slutändan handlar om att skapa en lönsam verksamhet är du även analytisk, strategisk, och har lätt för att se olika samband. Vi kommer att lägga stor vikt vid dina personliga egenskaper och profil till den här tjänsten. 

Ansökan
I denna rekrytering samarbetar vi med Ny Kollega och du är välkommen att kontakta rekryteringsspecialist Johan Spjuth på 0733- 67 06 60 vid frågor. Sista ansökningsdag är den 31 augusti, men ansök snarast då urval och intervjuer sker löpande. 

Varmt välkommen med din ansökan!

Ny Kollega skapar nya möjligheter och växtkraft mellan människor och företag främst inom Öresundsregionen men även i Göteborg och Stockholm. Vi levererar kundanpassade tjänster inom: Rekrytering - Search - Personaluthyrning - Interim. Vi är medlem i Kompetensföretagen och blev i oktober 2021 ett auktoriserat rekryterings- och uthyrningsföretag. Läs mer om oss på vår hemsida nykollega.se eller följ oss på LinkedIn och Facebook.

Artiklar i detta ämnet

  1. Samverkan fack och arbetsgivare

Sammanfattning

  • Arbetsplats: AB Ny Kollega i Skåne
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 18 juli 2023
  • Ansök senast: 31 augusti 2023

Liknande jobb


18 november 2024

Avdelningschef Verksamhetsstöd

Avdelningschef Verksamhetsstöd

15 november 2024

Administrativ chef

Administrativ chef

15 november 2024