Chef för Verksamhetsstöd till Stiftelsen Nordiska Museet

Arbetsbeskrivning

Om rollen

Avdelningen för Verksamhetsstöd ansvarar för att stödja stiftelsens kärnverksamhet och ledning samt säkerställa att stiftelsens förvaltas i enlighet med gällande regelverk. I rollen som Chef för Verksamhetsstöd kommer du vara med och utveckla arbetet med stiftelsens interna stöd och styrning. I rollen ansvarar du för att leda, planera, utveckla och följa upp verksamheten inom Ekonomi, HR, IT, Miljöledningsarbete, Säkerhet, Upphandling samt Fastighets- och lokalförsörjningsfrågor. Du ansvarar även för frågor relaterat till stiftelsens beredskap och kontinuitet. Du har ett flertal direktrapporterande och fullt ansvar för budget och personal inom respektive område. Som Chef för Verksamhetsstöd säkerställer du att stiftelsen förvaltas i enlighet med gällande regelverk. Du rapporterar till Styresmannen och är dennes ställföreträdare, samt ingår i stiftelsens ledningsgrupp.

Anställningen avser en tillsvidareanställning med utgångsläge från anrika kontor i museibyggnaden på Djurgården i centrala Stockholm. Möjlighet finns att arbeta hemifrån utefter vad verksamheten tillåter.

Din profil

Minst 5 års erfarenhet som chef för verksamhetsstöd, förvaltningschef eller från annan likvärdig roll inom förvaltning eller statlig verksamhet/myndighet
Har en väl vitsordad chefs- och ledarerfarenhet
Vana att arbeta både operativt och strategiskt, samt trivs med detta
Affärsmässighet och vana att ta ekonomiskt ansvar för stora värden som förvaltas
Akademisk utbildning som bedöms relevant för verksamhetsområdet, exempelvis jurist eller civilekonom
Du är flytande svenska i både tal och skrift, samt har goda kunskaper i engelska
Gärna erfarenhet från att kunna driva beredskaps & kontinuitetsfrågor
Meriterande är god juridisk kompetens kring avtal inom fastighet/säkerhet, samt innehavande ledarskapsutbildning


Vi lägger stor vikt vid dina personliga egenskaper. Vi söker en trygg ledare med förmåga att engagera, utveckla och inspirera dina medarbetare. Du leder med mod och tydlighet; fördelar ansvaret, visar förtroende till den enskilda individens förmåga och erbjuder stöttning där det behövs. Du är drivande och initiativtagande, samt strukturerad och kan göra avvägningar i vad som behöver prioriteras. Du innehar också ett starkt affärsfokus där du förstår strategier och prioriteringar inom verksamheten. Utöver detta har du en god kommunikativ förmåga och en fallenhet att uttrycka dig muntligt såväl som skriftligt.

Du erbjuds

Kontor i en vacker ikonisk museibyggnad från 1907 som är kulturminnesmärkt, vackert belägen intill Djurgårdsbron i centrala Stockholm
Arbeta med kollegor som innehar passion och stolthet för sitt uppdrag
Stor möjlighet att påverka både din egen och rollens fortsatta utveckling
Få ingå i och bidra till en varm kultur där det är högt i tak och med en kreativitet som kärna
Få arbeta på en arbetsplats som har ett mycket gott renommé i branschen 


Fortsatt intresserad?

Vi arbetar med kompetensbaserad rekrytering som metod i vår strävan efter en mer potentialbaserad kompetensförsörjning. Vi ser därför gärna sökanden med olika bakgrunder och erfarenheter, eftersom vi vet att en bredare mångfald och synsätt berikar var och en av oss och gör oss bättre och smartare som organisation. Du söker enkelt med ditt CV eller din LinkedIn-profil på eqonomy.se där du får svara på några frågor. Om du går vidare i processen kommer du inom några dagar att få genomföra två arbetspsykologiska tester. Vi vill tidigt i processen samla in så mycket fakta som möjligt för att vi ska kunna göra den bästa matchningen. Som kandidat får du göra testerna tidigt i processen eftersom vi vill säkerställa ett objektivt, fördomsfritt och rättvist urvalsarbete.

Vi kommer löpande att gå igenom ansökningarna och notera att tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdatum. Vid frågor om rollen eller processen, vänligen maila mig Jessica Tschöp på jessica.tschop@wise.se. Fackliga frågor besvaras av Thomas Adolfsson (SACO) eller Hans Lindestrand (OFR) på telefon 08-519 546 00 (vxl).

Välkommen med din ansökan!

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Wise Professionals
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 2 februari 2023
  • Ansök senast: 19 februari 2023

Besöksadress

Sveavägen 13
None

Postadress

Sveavägen 13
Stockholm, 11157

Liknande jobb


20 oktober 2023

20 oktober 2023

20 oktober 2023