Chef Företagsutveckling till IDC

Chef Företagsutveckling till IDC

Arbetsbeskrivning

IDC söker en Chef Företagsutveckling

Är du en kompetent ledare med stor erfarenhet från den tillverkande industrin och drivs av en vilja till ständig utveckling? Vill du arbeta tillsammans med 160 ledande industribolag i Skaraborg och bistå dem på deras fortsatta resa in i framtiden?

Din vardag

Som Chef Företagsutveckling arbetar du operativt med att hjälpa företag i deras utveckling och utmaningar. Du är en god ledare som ingår i IDCs ledningsgrupp och leder ett team som brinner för att stärka den tillverkande industrin. Ditt team består idag av ca 10 medarbetare som du har ett personalansvar över. Du rapporterar i denna befattning direkt till VD. Som medarbetare är du en del av en grupp människor med kompletterande personligheter och olika kompetenser. På IDC värdesätts att alla ska känna sig som en del i en gemenskap, här utvecklas vi tillsammans!

Dina ansvarsområden är bland andra:

- Planering, ledning och utveckling av arbetet inom funktionen Företagsutveckling.
- Samordning och planering av kontakter, aktiviteter och besök hos företag.
- Produktionsutveckling och coachning genom nära samarbete med företagen enligt processen behovsinventering, analys, planering och genomförande av åtgärder.
- Kompetensutveckling av personal och organisation i företag.
- Transferering av nya tekniker och metoder till företag utifrån vad som jobbas fram i den parallella funktionen Tillämpad Innovation.
- Coachning av företag i affärsutveckling med stöd från Ekonomi, affärsutveckling och administration.

Din kompetensprofi

. God ledarförmåga och ledaregenskaper.

· Relevant akademisk utbildning är meriterande.
· Dokumenterad god erfarenhet av personalledning i chefsbefattning.
· Djup erfarenhet från tillverkande industri.
· Kunskap om, och erfarenhet från, produktionstekniskt förbättringsarbete.
· God kunskap om produktionsledning.
· Logistikkunskap
· God förståelse för affären i ett företag.
· Erfarenhet av förändringsledning och god förståelse för transformativa processer.
· ETDBW = Easy To Do Business With.
· Drivande i företagskontakter.
· Grundläggande kännedom om de 3 hållbarhetskriterierna sociala, ekonomiska och ekologiska.

SÖK TJÄNSTEN IDAG

I den här rekryteringen samarbetar vi med Nexer Recruit. Vid frågor är du välkommen att kontakta ansvarig rekryterare Magnus Fagerberg på telefonnummer: 0730-429034 eller via e-post: magnus.fagerberg@nexergroup.com. Vi arbetar med löpande urval så skicka gärna in din ansökan så fort som möjligt, dock senast 2021-04-12.

Artiklar i detta ämnet

  1. Samverkan fack och arbetsgivare

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Nexer Recruit AB
  • 1 plats
  • Tillsvidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 29 mars 2021
  • Ansök senast: 12 april 2021

Liknande jobb


22 november 2024

Enhetschef administrativa enheten

Enhetschef administrativa enheten

22 november 2024

18 november 2024