OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Pensionsförsäkring växer och vi söker nu en person som ska ansvara för försäkringsadministrationen. Gruppen består idag av sju personer som finns både i Sverige och Norge. Administrationen består idag av ett antal olika funktioner som nykundshantering, riskbedömning, likvidhantering, skadereglering, dödsfallshantering, hantering av tjänstepensionsavtalshantering och upplägg av de samma. Du har högskoleutbildning och/eller relevant försäkringsutbildning, som t ex IFU, Försäkringshögskolan eller motsvarande. Du har gedigen erfarenhet av att leda personal och har erfarenhet av administration på bank eller försäkringsbolag. Det är meriterande ifall du arbetat med tjänstepensionsadministration, riskhantering/bedömning. Vi jobbar i AbaSec, inca, Agresso och det är bra om du har kännedom från något av systemen, samt att du har goda kunskaper i Word och Excel. Personen vi söker har glimten i ögat och ser möjligheter i de utmaningar som ges. För att lyckas i rollen har du goda ledaregenskaper och du är duktig på att se gruppens styrkor för att utveckla arbetet i gruppen. Administrationen växer i takt med att verksamheten blir större, det är viktigt att kunna ta tillvara den befintliga personalens kunskaper och erfarenheter liksom att komplettera dessa för att kunna växa. Du är även den som driver administrations krav på systemutveckling som krävs för att driva verksamheten fram och vara effektiv. Som person är du ansvarstagande, ordningsam, lyhörd och flexibel. För att trivas hos oss bör du gilla ett högt tempo, kunna arbeta i grupp samt ha ett stort engagemang i ditt arbete. Du lyssnar gärna till kundernas önskemål och gillar att ge service. För den här tjänsten ser vi att du behärskar något av följande språk i tal och skrift, svenska, norska, danska. Det är meriterande ifall du också talar engelska, tyska, finska eller polska. Intresserad? Välkommen med din ansökan här www.nordnet.se/jobb !