Chef Försäljning och Marknad

Chef Försäljning och Marknad

Arbetsbeskrivning

Vill du vara med på resan att ta vårt största affärsområde, Tur till nya höjder? Bra! För nu söker vi efter vår nya Försäljning & Marknadschef för affärsområdet Tur. Affärsområdet innehåller några av Sveriges mest kända varumärken som Triss, Lotto och Keno och nu är det dags att hitta den ledare som hjälper oss att ta nästa steg i att bygga kundrelationer i världsklass. Är du redo att anta utmaningen?

Vad kommer du att göra?

Du kommer ha det övergripande ansvaret för marknadsföring och försäljning av affärsområdets produkter, både genom digitala kanaler och retail. Det innebär att du kommer ansvara för att sätta den strategiska riktningen samt leda den digitala transformation som vi är mitt uppe i. För att skapa engagerade och lojala kunder håller du i all strategisk och taktisk kundkommunikation genom egna, förtjänta och köpta kanaler. Till din hjälp har du ett kunnigt team på drygt 40 personer samt externa partners.

Som Chef för Försäljning & Marknad har du budget- och resultatansvar. Du rapporterar till Affärsområdeschefen för Tur och ingår i affärsledningen. Som en del i affärsledningen ingår ansvar för att kontinuerligt utveckla och optimera verksamheten så att vi ligger i framkant och når våra mål. 

Du kommer leda arbetet med byråsamarbeten samt sätta förhandlingsstrategier för olika medieaktörer. Du kommer också vara en nyckelspelare för att säkerställa att marknadsföringen sker i linje med våra riktlinjer och vårt spelansvar. 

Är du den som kommer att göra det?

Vi söker dig som är en nyfiken och inspirerande ledare som aktivt arbetar tillsammans med andra, i och utanför ditt team, för att nå resultat. Du är en förebild med ett tydligt driv mot att utveckla organisationen och växa affären. Du har förmåga att växla mellan det strategiska och operativa och tvekar inte att ta tag i surdegar innan de hunnit surna. För att nå resultat är du tydlig med mål och förväntningar där fokus ligger på prestation och utveckling. 

Vi ser gärna att du har erfarenhet av följande:

- Minst 5 års erfarenhet av personalansvar som ledare med resultat- och budgetansvar
- Lång erfarenhet av varumärkesarbete och marknadsföring för större B2C varumärken
- Försäljningsansvar från både e-commerce och retail
- Erfarenhet av att driva digital transformation av kundmötet med gedigen bakgrund inom datadriven försäljning och kommunikation
- God förståelse för både byrå- och kundsidan
- Förmåga att på ett enkelt och tydligt sätt kunna kommunicera med ditt team samt leda och motivera specialister inom sälj, marknads- och kundkommunikation
- Erfarenhet från kvalificerat utvecklings- och förändringsarbete i tvärfunktionella team
- Flytande i engelska och svenska i både tal och skrift


Har du dessutom goda kunskaper om spelbranschen är det ett starkt plus

Vi är Svenska Spel

På Svenska Spel får du möjlighet att växa och utvecklas tillsammans med ca 2100 engagerade kollegor. Vi är modiga, nyfikna och vi strävar efter enkelhet i allt vi gör. Vi vill att spel ska vara till glädje för alla - för våra medarbetare, kunder och gäster, för idrotten och för samhället i stort. Vi sponsrar idrottsrörelsen på alla nivåer, förebygger spelproblem och låter vinsten gå tillbaka till samhället.

Ansökan och kontaktuppgifter

Tjänsten är en tillsvidareanställning med placering i Solna eller Visby. Vi tillämpar löpande urval så sök redan idag.

För frågor om tjänsten och rekryteringsprocessen, kontakta gärna gänget i Team Talent Acquisition, teamta@svenskaspel.se

LI-SVS

Kontaktpersoner på detta företaget

Ann-Catrine Snis
08-50895453

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Svenska Spel
  • 1 plats
  • Tillsvidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 16 september 2020
  • Ansök senast: 5 mars 2021

Besöksadress

Norra Hansegatan 17
None

Postadress

None
., .

Liknande jobb


25 november 2024

Försäljningschef till Midsona

Försäljningschef till Midsona

23 november 2024

22 november 2024

22 november 2024