Chef Front Office Kundservice

Arbetsbeskrivning

Välkommen till Skandia. Här kan din insats göra verklig skillnad. Det kräver förstås ditt engagemang och din vilja att utveckla dig själv, kollegorna och affären. Hos oss blandas lång erfarenhet med nya tankar och idéer - vi vill framåt och ge långsiktigt värde. Vi bryr oss på riktigt, om jobbet och om varandra, så vi kan prestera och samtidigt må bra på vägen.

Chef Front Office Kundservice | Skandiabanken | Linköping

Om tjänsten

Som Chef Front Office Kundservice kommer du att leda den dagliga verksamheten för att säkerställa en effektiv och kundorienterad service i bankens samtliga kundkanaler. Du kommer att sätta mål för sex direktrapporterande gruppchefer och följa upp dessa, samtidigt som du arbetar på ett coachande sätt för att utveckla enheten och nå uppsatta mål. Du har det övergripande ansvaret för kundhanteringen inom Front Office och arbetar tillsammans med underställda chefer för att säkerställa en hög leverans. Front Office Kundservice består av cirka 90 anställda.

Tjänsten är placerad på Skandias kontor på Ågatan i Linköping och du kommer att rapportera till Chef Kundservice.

Ansvarsområden:

-
Ledning och utveckling av den dagliga verksamheten inom Front Office för att säkerställa en effektiv och kundorienterad service.

-
Sätta mål för sex direktrapporterande gruppchefer och följa upp dessa för att säkerställa att målen nås.

-
Arbeta på ett coachande sätt för att utveckla teamet och nå uppsatta mål.

-
Ha det övergripande ansvaret för kundhanteringen inom Front Office och arbeta tillsammans med underställda chefer för att säkerställa en hög leverans.

-
Ha en tät dialog med Kundservicechefen kring det strategiska arbetet på kundservice och identifiera förbättringar samt implementera effektiva arbetssätt och rutiner inom Kundservice tillsammans med övriga relevanta enheter i värdekedjan.


Vi tror på ledarskap där du som chef agerar, engagerar och är tydlig – allt för att säkerställa det bästa för våra medarbetare, för dig och för våra kunder. Vi förväntar oss ett ledararskap där du är modig, prioriterar och tar ansvar proaktivt, samt har förmågan att agera resolut i svåra situationer. Ett handlingskraftigt förhållningssätt är nyckeln till framgång. Som chef och ledare hos oss kommer du att inspirera och utmana ditt team, med en förmåga att lyssna, bry dig om och engagera andra.

Du präglas av en nyfiken inställning som fokuserar på lärande och utveckling. Klar och transparent kommunikation är avgörande. Du kommer att förväntas sätta tydliga förväntningar, följa upp, och aktivt söka feedback för att ständigt förbättra både processer och resultat.

Som Chef Kundservice Front Office hos oss blir du en del av ett bolag där vi drivs av att ta oss framåt tillsammans, och vi ser fram emot att du delar din berättelse och utforskar hur vi tillsammans kan skapa en framtid där kundservicen är en central del i vår verksamhet.

Det här önskar vi av dig

Dina kvalifikationer och erfarenheter inkluderar:

-
Erfarenhet av ledarskap och personalutveckling inom kundservice.

-
Eftergymnasial utbildning från högskola/universitet.

-
Djup förståelse för kundserviceprinciper och bästa praxis.

-
Utmärkta kommunikationsfärdigheter och förmåga att skapa positiva kundrelationer.

-
Stark problemlösningsförmåga och förmåga att hantera krävande situationer.

-
Förmåga att arbeta effektivt under tryck och i en snabbt föränderlig miljö.

-
Erfarenhet av arbete inom bank- eller finanssektorn är meriterande.


Arbetsvillkor:

-
Heltidsanställning med konkurrenskraftig lön och förmåner.

-
Möjlighet till professionell utveckling och tillväxt inom företaget.

-
Dynamisk och samarbetsvillig arbetsmiljö.

-
Öppettider: 07-23 vardagar och 08-22 helger, bemannas av personal från avdelningen.


Urval kommer att ske löpande så skicka in din ansökan redan idag.

Varmt välkommen med din ansökan!

Vi är tillräckligt små för att du kan göra skillnad men tillräckligt stora för att du kan växa.

Vi är det ledande pensionsbolaget som tar ansvar. Hos oss är engagemang, ansvarstagande och en vilja att utvecklas några av de egenskaper vi värderar högst. Vi tror att samarbete tar oss längre än vad någon enskild person kan göra.

Vi erbjuder tjänstepension med förebyggande hälsoförsäkring för att våra kunder ska kunna bygga grunden till en trygg pension och vara friska på vägen dit. Vi erbjuder också bolån och sparande samt förenklar sparandet för våra kunder genom vår rådgivning.

Av våra närmare 2 miljoner kunder är 1,4 miljoner också våra ägare. Det är deras behov och intressen som vi tar tillvara i utvecklingen av Skandia.

Vi sitter inte inne med alla svaren, det är därför vi behöver din hjälp att lösa morgondagens utmaningar. Ditt bidrag kommer att märkas!

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Skandia
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 22 maj 2024
  • Ansök senast: 24 juni 2024

Postadress

None
., .

Liknande jobb


9 december 2024

Product Manager

2 december 2024

Product Manager

2 december 2024

14 november 2024