Chef handläggarenheten vikariat

Chef handläggarenheten vikariat

Arbetsbeskrivning

Omsorgsförvaltningen med cirka 1 275 anställda omfattar fem verksamhetsområden; ledningsstöd, ordinärt boende, särskilt boende, LSS och socialpsykiatri samt hälso- och sjukvård och korttidsboende. Utöver ledningsgrupp och linjeorganisation finns en handläggarenhet samt stödfunktioner såsom HR, förvaltningsekonomi, systemförvaltning, utredare med flera. Vi erbjuder ett meningsfullt och betydelsefullt arbete. Vår strävan är att vård och omsorg ska bygga på samarbete mellan enskilde, närstående och medarbetare samt andra samhällsaktörer.

En del av Sandvikens kommuns vision är att göra varandra bättre - Vi tror på öppenhet, delaktighet och respekt. Hos oss är det viktigt att du får möjlighet att utvecklas både professionellt och personligt, att det är balans mellan arbete och fritid och att vi har roligt tillsammans. Det ger i sin tur en framgångsrik och utvecklande kommun.

Vi erbjuder dig bland annat dessa förmåner:

• Semesterväxling
• Oreglerad arbetstid
• Friskvårdsbidrag
• Hälsofrämjande aktiviteter
• Extra semesterdagar när du fyller 40 och 50 år
• Personal- och fritidsföreningen Pulsen

ARBETSUPPGIFTER
Vi söker en engagerad och erfaren enhetschef som kan leda och utveckla vår verksamhet.

Som enhetschef kommer du att ha det övergripande ansvaret för enhetens dagliga verksamhet, personalledning och strategiska utveckling.

I uppdraget som enhetschef för handläggarenheten ansvarar du för att:

• Leda och motivera enhetens personal för att uppnå uppsatta mål.
• Utveckla och implementera strategier för att förbättra enhetens effektivitet och kvalitet.
• Säkerställa att enheten följer gällande lagar och riktlinjer.
• Samverka med andra verksamheter både inom och utom förvaltningen samt med externa aktörer för att främja enhetens och förvaltningens mål.

Du ansvarar även för budget och ekonomisk uppföljning.

Kvalitetsarbete och verksamhetsutveckling är en viktig del i det framtida arbetet. Omvärldsanalys är en viktig uppgift och du kommer att vara den som säkerställer att föreskrifter, förordningar, allmänna råd och eventuella domar implementeras i myndighetsutövningen.

Hos oss uppskattas det när nya tankar och idéer förenas med beprövad erfarenhet. Du ingår i omsorgsförvaltningens ledningsgrupp.

Var med och bygg framtidens vård och omsorg tillsammans med oss i Sandviken.

KVALIFIKATIONER
Du har en högskoleutbildning inom socialt arbete, som socionom eller annan utbildning vi bedömer som likvärdig.

Du har mångårig chefserfarenhet, goda kunskaper i ekonomisk uppföljning och budgetarbete samt erfarenhet av att arbeta med biståndsbedömning.

För att lyckas i ditt uppdrag som enhetschef är du strukturerad, tydlig och har förmågan att motivera och bedriva förändringsarbete. Du vågar anta nya utmaningar och är en drivkraftig ledare som vågar fatta beslut. I denna roll är det av största vikt att du har en hög kvalitetsstandard, gör sakliga och korrekta bedömningar och prioriterar utifrån detta. Det är viktigt att du kan uttrycka dig väl i både skrift och tal på svenska och är van att dokumentera. Digitala lösningar är naturliga för dig och du tar dig an nya program med lätthet.

Meriterande är om du arbetat som chef inom myndighetsutövning samt har erfarenhet av verksamhetssystemet Life Care. Stor vikt läggs vid personlig lämplighet och god samarbetsförmåga. För tjänsten krävs B-körkort. Vårt behov är att enhetschefen arbetar på plats i verksamheten. Ansök redan idag vi arbetar med löpande rekrytering.

ÖVRIGT
I ditt arbete hos oss får du möta människor och uppleva glädjen i att göra skillnad. Tillsammans gör vi varandra bättre varje dag och gör Sandviken till en attraktiv plats att arbeta, leva och växa i. En plats där vi känner oss hemma och där det är enkelt att trivas mitt ibland natur, kultur, idrott och upplevelser.

Är du nyfiken på att läsa mer om Sandvikens kommun som arbetsgivare och hur det är att arbeta hos oss? Besök gärna vår webbplats https://sandviken.se/arbete-och-karriar

Vill du veta hur det är att bo och leva i Sandvikens kommun? Kontakta oss gärna på telefonnummer 026-24 24 32 så berättar vi mer!

Information till rekryteringskonsulter och annonssäljare:

Sandvikens kommun gör aktiva val när det gäller var vi vill exponera våra platsannonser och vilket stöd vi vill ha i rekryteringen. Vi kommer inte att köpa tjänster eller annonsplats för en pågående rekrytering och ber er därför att inte kontakta oss med sådana erbjudanden.

Om du har skyddad identitet ber vi dig att inte skicka in din ansökan digitalt via vårt rekryteringssystem. Mer information om hur du istället går tillväga finns på www.sandviken.se/ledigajobb

Kontaktpersoner på detta företaget

Anne-Lie Adolfi
026-24 17 69
Annika Stadin
026-24 15 34
Petra Winberg
026-24 15 34
Sabina Johansson
026-24 03 63
Pia Linde
026-24 20 78
Inglis Skoog
026-24 19 88
Linda Sohlberg
026-24 18 19
Enhetschef Annika Einarsson
026-24 15 97
Vårdförbundet Pia Linde
026-24 20 78
Personalsekreterare Anne-Lie Adolfi
026-24 17 69

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Sandvikens kommun, Omsorgsförvaltningen
  • 1 plats
  • 3 månader – upp till 6 månader
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 10 december 2024
  • Ansök senast: 31 december 2024

Besöksadress

81180 Sandviken
None

Postadress

Stadshuset, Odengatan 37
Sandviken, 81180

Liknande jobb


17 december 2024

Töreboda Kommun söker Enhetschef

Töreboda Kommun söker Enhetschef

17 december 2024