OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Hjälpmedelscentralen i Eskilstuna
Välkommen att utveckla och utvecklas hos en av Sörmlands största arbetsgivare. Tillsammans skapar vi Sveriges friskaste län 2025.
Arbetsplats
Hjälpmedelscentralen är en länsövergripande verksamhet som erbjuder landstinget och länets kommuner en komplett hjälpmedelsservice för personer med funktionsnedsättningar. Verksamheten, som är intäktsfinansierad, bedrivs huvudsakligen i Eskilstuna, med filialer i Nyköping och Katrineholm. Vi är organiserade i fyra sektioner (administration, hjälpmedelsteknik, lager/logistik och konsulenter) och är drygt 75 medarbetare som alla jobbar för att tillhandahålla en effektiv och lättillgänglig hjälpmedelsförsörjning av bästa kvalitet till länets invånare. Hjälpmedelscentralen ingår i Hälso- och sjukvårdsförvaltningen under division Psykiatri och funktionshinder i Landstinget Sörmland.
Som chef för hjälpmedelsteknik ingår du i Hjälpmedelscentralens ledningsgrupp. Ledningsgruppen består, förutom verksamhetschef, av ytterligare tre sektionschefer, kvalitetskoordinator, ekonom samt verksamhetsutvecklare.
Vår sektion för hjälpmedelsteknik ansvarar bland annat för anpassningar och utprovningar, installationer, besiktningar, service och reparationer av hjälpmedel samt deltar i upphandlingar.
Dina huvudsakliga arbetsuppgifter
I ditt ansvar ingår bland annat att:
Utveckla och effektivisera arbetssätt och processer på sektionen
Leda och stödja 20 medarbetare
Ingå i hjälpmedelcentralens ledningsgrupp
Leda och delta i olika verksamhets- och utvecklingsprojekt.
Din kompetens
Krav är att du har:
Minst gymnasieutbildning eller motsvarande, gärna inom teknik, eftergymnasial utbildning är meriterande
Minst tre års erfarenhet av framgångsrikt chefsarbete, gärna inom näring med frekventa kundkontakter
Erfarenhet av arbete med effektivisering av processer (exempelvis LEAN)
Körkort med minst B-behörighet.
Meriterande är om du har erfarenhet av ledningsgruppsarbete.
Vi lägger stor vikt vid dina personliga egenskaper. Du är empatisk, social och trygg i din ledarroll, har lätt att samarbeta och att uttrycka dig muntligt och skriftligt. Du är bra på att planera, organisera och prioritera ditt och sektionens arbete. Du är affärsmässig, driven och självgående. Det är en fördel om du har erfarenheter av jobb i en politiskt styrd organisation.
Anställningsform och sysselsättningsgrad
Tillsvidareanställning på heltid. Tillträde snarast eller enligt överenskommelse.
Information om tjänsten lämnas av
Verksamhetschef Peter Svedin, 070-594 29 06, peter.svedin@dll.se
Facklig representant SACO: Karin Wennerberg Thorén, 0150 - 563 92, karin.wennerbergthoren@dll.se, Vision: André Strömgren 070 – 230 49 91, andre.stromgren@dll.se
Välkommen med din ansökan, inklusive CV, senast 2016-06-06.
Inför tillsättning av tjänst kommer vi att begära utdrag ur Misstanke- och belastningsregister.
Vi gör aktiva val vid exponering och rekryteringsstöd och undanber oss därför direktkontakt av bemannings- och rekryteringsföretag.
Kontaktpersoner på detta företaget
Ann-Sofie Bredell
0150-560 10
Karin Illerström
0150-56010
Björn Johansson
0150-560 10
Mikael Palo, kultur- och utbildningschef, 070-518 72 42
Ann-Sofie Bredell
0150-560 10
Karin Illerström
0150-560 10
Linda Molander
0150-560 10
Kenth Persson
0150-560 10
Mikael Kjellander
0150-560 10
Peter Sköld
0150-560 10