OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Hjälpmedel Uppsala Län
Har du erfarenhet av inköp, lagerstyrning och logistik? Vill du vara med och bidra till att göra skillnad i många människors vardag?
Till en nyinrättad tjänst inom Hjälpmedel Uppsala Län söker vi en chef för inköp och logistik.
Hjälpmedel och HUL är beläget på Palmbladsgatan 8 i Uppsala och samordnar hanteringen av hjälpmedel i Uppsala län och fungerar som ett kompetens- och resurscentrum i avancerade hjälpmedelsfrågor. Vi möjliggör att människor i Uppsala Län kan utföra för dem viktiga aktiviteter trots funktionsnedsättning i sin vardag.
I samband med en omorganisation och utveckling av verksamheten, har 3 nya chefstjänster inrättats. En av dem är tjänsten som chef för inköp och logistik. Hos oss får du möjlighet att vara med och bidra till samhället och att genom arbetet göra stor skillnad för många människor. Som chef i den nya ledningsgruppen kommer du att ta del av nya och spännande utmaningar där du tillsammans med kollegor bidrar till utveckling och arbetsglädje.
Läs mer om oss här (https://vardochomsorg.uppsala.se/personligt-stod/hjalpmedeluppsalalan/)
Ditt uppdrag
Som inköp- och logistikchef hos oss ser du helheten och potentialen samt tar oss modigt framåt. Du agerar förebild, arbetar för att skapa gemensamma visioner och frigöra handlingskraft i din verksamhet. Du utmanar och ifrågasätter samt uppmuntrar och synliggör dina medarbetare. Du tar ansvar för din verksamhet utifrån dina befogenheter och företräder arbetsgivaren genom att leda och utveckla mot beslutade mål för verksamhetens bästa.
I rollen som chef inköp och logistik, ansvarar du för processerna upphandling, inköp, lager och logistik. Du har ansvar för att processerna fungerar i det dagliga arbetet med stöd av en arbetsledare. Du ansvarar för att effektivisera och optimera processerna. Du ansvarar för kontakt med leverantörer och Uppsalas upphandlingsavdelning.
Du har ekonomiskt ansvar för inköp och har personal- och arbetsmiljöansvar. Du har personalansvar för cirka 7 medarbetare bestående av ekonomi- och inköpsassistent samt logistikmedarbetare. Du ingår i verksamhetens ledningsgrupp och är med och tar ansvar för helheten.
Din bakgrund
Vi söker dig som har eftergymnasial utbildning inom inköp och logistik eller annan utbildning som arbetsgivaren bedömer är relevant för tjänsten. Alternativt har du motsvarande arbetserfarenhet inom området, som arbetsgivaren bedömer är relevant för tjänsten.
Du har erfarenhet av arbete med inköp, lagerstyrning, uppföljning och logistik samt erfarenhet av att leda människor och processer, inte nödvändigtvis som chef, men i en ledande roll. Erfarenhet inom hjälpmedelsområdet samt kunskap inom avtalsrätt är meriterande.
Arbetet kräver att du är van att arbeta med digitala verktyg och system samt att du har goda kunskaper i svenska i tal och skrift. B-körkort är ett krav.
Du är analytisk, bra på att se sammanhang och lösa komplexa frågor och problem. Du är lugn och samlad i pressade situationer. Vidare är du en person som förstår ekonomiska samband och de faktorer som leder till en verksamhet med ekonomi i balans. Du knyter lätt sociala kontakter, bygger upp kontaktnät och samarbetar bra med andra människor.
Välkommen med din ansökan!
Upplysningar
I Uppsala kommun värnar vi om varandras hälsa och arbetsmiljö. För att få arbeta brukarnära inom våra olika vård- och omsorgsverksamheter ska du vara vaccinerad mot Covid-19.
Har du frågor om tjänsten, kontakta:
Christine Tell, Verksamhetschef, 018-727 48 46
Niklas Dagnesjö, Tf chef, 018-727 76 43
Har du frågor om rekryteringsprocessen, kontakta:
Iréne Lavesson, HR-specialist, 018-727 12 91
Fackliga företrädare:
Vision: Lena Wiksten Andersson, 018-727 24 30
Akademikerförbundet SACO/SSR: Maria Persson, 018-727 24 24
Ledarna: Alexandra Södervall, 018-727 77 22
I din ansökan ska du ange medborgarskap. Om du inte är medborgare i Sverige, EU, EES eller Schweiz måste du också kunna styrka att du har ett giltigt arbetstillstånd eller är undantagen från skyldigheten att ha arbetstillstånd. Anställning kan ske först efter kontroll av arbetstillstånd, vilket krävs enligt utlänningsförordningen.
Om vår organisation
Välkommen till vård- och omsorgsförvaltningen. Här arbetar vi med stöd och vård till äldre och till personer med funktionsnedsättning. Det handlar om öppna insatser, hemtjänst, korttidsvård, särskilt boende, LSS-verksamhet, personlig assistans, socialpsykiatri och hälso- och sjukvård. Målet är att äldre och personer med funktionsnedsättning ska kunna leva ett så aktivt och självständigt liv som möjligt. Förvaltningen ansvarar också för biståndshandläggning, strategisk planering, upphandling och uppföljning.
Mer information om vår organisation hittar du på uppsala.se (https://www.uppsala.se)
Inom vård- och omsorgsförvaltningen har vi heltid som norm. Det innebär att alla tillsvidareanställda medarbetare i grunden har en heltidsanställning. Vid en eventuell intervju ges mer information om vad det innebär i denna tjänst.
Undantagna (från heltid som norm) är personliga assistenter.
Vi undanber oss erbjudanden om annonserings- och rekryteringshjälp.
Dina personuppgifter kommer att användas för att administrera din ansökan inom Uppsala kommun.
Kontaktpersoner på detta företaget
Kajsa Angerdal Skoglund
Christoffer Nilsson
Margareta Svenningsson
Maria Eriksson
+46 73 944 50 95
Jonatan Svensson
+46 72 074 20 43