OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Lantmäteriet är den myndighet som kartlägger Sverige. Till våra uppgifter hör också att registrera och säkra ägandet av alla fastigheter samt hantera deras gränser. Nu söker vi dig som vill få en stor betydelse för samhällsutvecklingen.
På huvudkontoret i Gävle finns våra myndighetsgemensamma enheter som levererar administrativa tjänster och är ett stöd till Lantmäteriets verksamhetsområden. Här är du med och ser till att vardagen fungerar! Hos oss får du utvecklas i en viktig samhällsfunktion där din kompetens och ditt engagemang är vår främsta resurs.
ARBETSUPPGIFTER
Lantmäteriets kommunikation ska vara enkel, trovärdig och tydlig. Det kräver en effektiv och professionell hantering av kommunikationsfrågorna i en myndighet med bred verksamhet som rymmer flera expertområden. Efterfrågan på kommunikation internt är stor och externt ska vi exponera myndigheten, vårt samhällsuppdrag och användbara tjänster. Nu vill vi stärka den digitala upplevelsen av Lantmäteriet.
Vi söker dig som vill leda Lantmäteriets webbplatser till nästa nivå där kundanpassning och utvecklingen av redaktionellt innehåll likväl som digitala verktyg står i fokus. Den digitala kommunikationen har en central funktion i vår resa mot att vara snabba och tillgängliga 24/7. Ansvarsområdet omfattar både extern och intern kommunikation.
Som sektionschef på kommunikationsenheten med ansvar för digital kommunikation arbetar du tillsammans med kompetenta medarbetare i nära samarbete med verksamheterna. Du blir en del av kommunikationsenheten som utöver ditt team består av ytterligare ett kommunikatörsteam med ansvar för bland annat strategiskt stöd i verksamheterna och vilka frågor och budskap som ska kommuniceras. Dessutom är kundcenter en stor del av enhetens verksamhet och en viktig källa till vad kunderna efterfrågar.
Du blir en viktig del i kommunikationsenhetens ledningsgrupp och du rapporterar till chefen för kommunikationsenheten.
Stationeringsort Gävle.
KVALIFIKATIONER
Vi söker dig som förstår och kan driva digitala kundanpassade lösningar utifrån verksamhetens förutsättningar där webb är den tongivande kanalen. Du behöver vara både analytisk och lösningsinriktad och ha en kreativ förmåga att skapa bra kommunikation.
Som chef behöver du ha god självinsikt och förståelse för andra och en förmåga att situationsanpassa ditt ledarskap.
Du har goda erfarenheter av att kundanpassa webbplatser och utveckla kundupplevelsen i digitala kanaler. Det är en självklarhet för dig att en effektiv och målgruppsanpassad webb kräver kontinuerlig utveckling och förvaltning av innehåll via texter, bild och rörlig media likväl som av digitala funktioner.
Vi ser att du har goda kunskaper om de krav som följer med GDPR och tillgänglighetdirektivet.
Som person är du drivande och initiativrik, har lätt för att samarbeta med andra och skapa goda relationer. Att ha användaren i fokus och ge god service är en självklarhet för dig.
Du gillar när du ställs inför utmaningar och tar dig an uppgifter på ett effektivt sätt och levererar med hög kvalitet.
Du har examen i kommunikationsvetenskap, journalistik-, marknadsföring eller liknande.
Vi ser att din erfarenhet inom området ligger kring 5 år eller längre och du behöver ha erfarenhet av att arbetsleda personal och projektledning.
Det är meriterande med erfarenhet av styrning och villkor i offentlig sektor.
Tjänsten är säkerhetsklassad vilket innebär att du måste vara svensk medborgare samt att en säkerhetsprövning med tillhörande säkerhetssamtal kommer att göras före anställning.
Stor vikt kommer läggas vid dina personliga egenskaper.
ÖVRIGT
På Lantmäteriet förväntar vi oss att alla våra medarbetare agerar på ett professionellt, öppet och engagerat sätt. Det är en självklarhet för oss att arbeta aktivt för jämställdhet och mångfald och vi tar för givet att du delar vår uppfattning.
Inför denna rekrytering har vi tagit ställning till rekryteringskanaler och därför undanber vi oss ytterligare erbjudanden om kompetensförmedling, annonserings- och rekryteringshjälp.
För att skicka in din ansökan, klicka på ansökningslänken i annonsen. Frågor om hur du ansöker och lägger in ditt CV ställer du direkt till Visma Recruit 0771- 693 693. Frågor om specifika jobb besvaras av kontaktperson som anges i annonsen.
Kontaktpersoner på detta företaget
Kommunikationschef Eva Ferndahl
026-63 32 07
Sektionschef Benny Andersson
026-63 34 33