Chef inom ekonomiservice till AcadeMedia

Chef inom ekonomiservice till AcadeMedia

Arbetsbeskrivning

Chef inom ekonomiservice till AcadeMedia

Vill du arbeta i en dynamisk organisation med ett av världens viktigaste uppdrag? Vill du även bidra till att skapa en av Sveriges mest moderna och effektiva ekonomifunktioner? Då kan denna roll vara rätt för dig.

Om AcadeMedia
AcadeMedia är Nordens största utbildningsföretag som skapar möjligheter för människor att utvecklas. 18 500 medarbetare på våra drygt 700 enheter (förskolor, grundskolor, gymnasieskolor, vuxenutbildningar) har ett gemensamt fokus på kvalitet och utveckling. Mer information finns på www.academedia.se.

Beskrivning av tjänsten
Som Chef inom ekonomiservice arbetar du för AcadeMedias förskolor, grundskolor och gymnasieskolor. Ekonomiservice är ansvarig för redovisning, bokslut, fakturering, intäktshantering samt kund- och leverantörsreskontra. Du rapporterar till övergripande chef för ekonomiservice.

Du kommer att ha medarbetaransvar för cirka 15 ekonomer som i huvudsak arbetar inom intäktshantering, kundreskontra samt redovisning och bokslut. Detta innebär att, på ett modigt och tryggt sätt, leda din grupp utifrån pågående samhällsutveckling, AcadeMedias kvalitetsledningsmodell och färdplan.

Tillsammans med ditt team kommer du att säkerställa att ett kvalitativt och effektivt arbete utförs.
Du kommer att ingå i ledningsgruppen för ekonomiservice samt ha nära dialog med övriga avdelningar och intressenter i bolaget, så som business controlling, koncernredovisning, lön samt verksamheterna. Tjänsten innebär även att kontinuerligt bygga upp samt vidareutveckla rutiner och processer i ett långsiktigt, pågående förändringsarbete.

Dina arbetsuppgifter och ansvarsområden kommer främst att omfatta; Stöttning och coachning av medarbetare inom gruppen
Proaktivt arbeta med rutin- och processutveckling samt säkerställa att det efterlevs
Övergripande ansvar för leverans och kvalitet  
Tillsammans med ledningsgruppen säkerställa avdelningens fortsatta förbättring och strävan att vara en lärande och processinriktad organisation, där alla har möjligheter att utvecklas och stimuleras
Din profil
Du har en akademisk utbildning och minst 5–10 års erfarenhet som ledare inom redovisning och reskontra. Om du dessutom arbetat i en komplex och större organisation är det en stor fördel, så även om du har erfarenhet från Shared Service Center. Dina kunskaper inom ekonomi och IT är generellt mycket goda och du är van vid att använda olika system för att effektivisera arbetet. Du behärskar svenska väl i tal och skrift.

Du som person
Vi söker dig som brinner för ledarskap samt av att driva förbättringar. För att trivas i den här rollen är du trygg i din yrkesroll samt har förmåga att leda dig själv, dina medarbetare och verksamheten.
AcadeMedia är en dynamisk organisation med ett högt tempo, därför är det viktigt att du har ett flexibelt och anpassningsbart förhållningssätt.

Som ledare beskriver du dig som modig, nytänkande och beslutsam. Du är en kommunikativ såväl som inlyssnande person som värdesätter en nära och öppen dialog mellan medarbetare där ni lär av varandra. Att leda ambitiösa team, där gruppens samarbete och trivsel står högt på agendan, är något som du drivs av. Såväl i ditt ledarskap som i dina övriga åtaganden har du ett affärsmässigt förhållningssätt med uppdraget i fokus.

Vad erbjuds du?
Här ges du möjlighet att arbeta i en stor börsnoterad koncern som drivs av kontinuerlig utveckling och lärande. I rollen kan du påverka hur AcadeMedias ekonomiservice ska arbeta framåt och dina möjligheter att utveckla både avdelning, din roll och därmed dig själv som ledare är stora.

Tjänsten förväntas tillsättas snarast möjligt och är en tillsvidareanställning med 6 månaders provanställning. AcadeMedia har sitt huvudkontor i centrala Stockholm på Adolf Fredriks Kyrkogata 2.

Ansökan
Om du tycker detta låter intressant så uppmanar vi dig att skicka din ansökan så snart som möjligt. Har du frågor gällande rekryteringsprocessen eller kring tjänsten är du varmt välkommen att kontakta Sara Kölborg, 070-407 44 93 eller sara.kolborg@sharenode.se.

Denna rekrytering till AcadeMedia hanteras av ShareNode. ShareNode är ett modernt konsultföretag med fokus på affärsstödsfunktioner som erbjuder våra kunder tjänster inom fyra områden; nätverk, konsulttjänster, interim och rekrytering. Vårt primära fokus är ekonomi, lön och HR.

Varmt välkommen med din ansökan!

Sammanfattning

  • Arbetsplats: AcadeMedia AB
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 25 oktober 2022
  • Ansök senast: 19 december 2022

Besöksadress

Stubbåkersgatan 21
None

Postadress

Box 15003
Bromma, 16751

Liknande jobb


20 december 2024

Team Manager

20 december 2024

20 december 2024