OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Lantmäteriet är den myndighet som kartlägger Sverige. Till våra uppgifter hör också att registrera och säkra ägandet av alla fastigheter samt hantera deras gränser. Nu söker vi dig som har ett starkt samhällsengagemang.
I Sverige finns 3,36 miljoner registrerade fastigheter. Hos oss bidrar du till att säkra ägandet av Sveriges fastigheter genom att informationen i fastighetsregistret är riktig. Ditt arbete lägger grunden till en fungerade kredit-och fastighetsmarknad.
ARBETSUPPGIFTER
Som chef på Lantmäteriet förväntas du driva förändringar genom att skapa förutsättningar för delaktighet och en god dialog. Du förväntas uppnå resultat genom en tydlig arbetsgivarroll i kombination med skapat förtroende och tillit till andra.
För att kunna leva upp till de förväntningarna som ställs på dig får du som chef på Lantmäteriet ett tydligt uppdrag med befogenheter och delegerat ansvar. Utöver det erbjuder vi dig det stöd som du behöver inom områden som till exempel ekonomi, HR och kommunikation.
Som funktionschef har du resultat- och personalansvar vilket bland annat innebär att du löpande styr och följer upp funktionens ansvarsområden. Du bidrar till verksamhetsområdets förbättrings- och utvecklingsarbete med kundens fokus. Vidare ansvarar du för din funktions kompetensförsörjning (planering och genomförande av rekrytering, utveckling och avveckling). Som funktionschef ansvarar du också för lönesättning och genomför medarbetar-, löne- och uppföljningssamtal med dina medarbetare samt ansvarar för dina medarbetares arbetsmiljö.
Funktionen i Eksjö består av cirka 14 medarbetare.
KVALIFIKATIONER
Som chef har du verksamhetsansvar och leder utveckling av verksamheten genom att leda andra. Det kräver flexibilitet, självinsikt och en god förståelse för andra samt en förmåga att anpassa ditt ledarskap till den rådande situationen.
Vi söker dig som har högskoleexamen inom relevant område eller har motsvarande arbetslivserfarenhet som arbetsgivaren bedömer likvärdig. Det är meriterande om du har chefserfarenhet med personalansvar. Det är också meriterande om du har erfarenhet av att arbetat i offentlig sektor. Vi ser att du har god förmåga att kommunicera skriftligt och muntligt på svenska.
Som person har du en positiv grundsyn, god självinsikt, är nyfiken och strävar efter att utvecklas i chefsrollen. Du har en förmåga att utveckla och viljan att skapa ett effektivt team. Du kommunicerar tydligt och balanserat på ett sätt som är anpassat efter situation och individ. Det är viktigt att du har förmågan att skapa engagemang och entusiasm genom att involvera andra och skapa förutsättningar för medarbetarna att bidra och utvecklas. Du är ansvarstagande och visar handlingskraft och tillsammans med ditt team bidrar du tydligt till verksamhetens resultat och utveckling.
ÖVRIGT
På Lantmäteriet arbetar vi med att säkra ägandet av fastigheter och att tillgängliggöra geodata till samhället och vi är myndigheten som tar ledning i digitaliseringen av samhällsbyggnadsprocessen. Vi vet att våra medarbetare är vår viktigaste resurs för att lyckas med vårt uppdrag. Genom att arbeta med jämställdhet och mångfald som självklara delar av verksamheten skapar vi en inkluderande kultur där olikheter är en av våra framgångsfaktorer. I vårt medarbetarskap ingår det att alla medarbetare agerar utifrån vår värdegrund: service, öppenhet och handlingskraft.
Hos oss har du möjlighet att utföra arbetsuppgifter till stor del på annan plats än kontoret. Det är verksamheten och gällande regelverk som styr. Vi kallar det den hybrida arbetsplatsen.
Inför denna rekrytering har vi tagit ställning till rekryteringskanaler och därför undanber vi oss ytterligare erbjudanden om kompetensförmedling, annonserings- och rekryteringshjälp.
För att skicka in din ansökan, klicka på ansökningslänken i annonsen. Frågor om hur du ansöker och lägger in ditt CV ställer du direkt till Visma Recruit 0771- 693 693. Frågor om tjänsten besvaras av de kontaktpersoner som anges i annonsen.
Urval sker efter ansökningstidens utgång.