Chef inom Kundcenter, Gävle

Chef inom Kundcenter, Gävle

Arbetsbeskrivning

Lantmäteriet är den myndighet som kartlägger Sverige. Till våra uppgifter hör också att registrera och säkra ägandet av alla fastigheter samt hantera deras gränser. Nu söker vi dig som vill få en stor betydelse för samhällsutvecklingen.

På huvudkontoret i Gävle finns våra myndighetsgemensamma enheter som levererar administrativa tjänster och är ett stöd till Lantmäteriets verksamhetsområden. Här är du med och ser till att vardagen fungerar! Hos oss får du utvecklas i en viktig samhällsfunktion där din kompetens och ditt engagemang är vår främsta resurs.

Kommunikationsenheten ansvarar för Lantmäteriets övergripande externa och interna kommunikation och utveckling av Lantmäteriets kanaler för att kommunicera med våra kunder. Kundcenter är en stor del av kommunikationsenheten. Som en av funktionscheferna i Kundcenter blir du en viktig del i vårt arbete med att göra Lantmäteriet tydligt och bidra till myndighetens goda anseende.

ARBETSUPPGIFTER
I Kundcenter arbetar i dagsläget ett sjuttiotal medarbetare med arbetsort Gävle och Kiruna. I ditt dagliga arbete leder och koordinerar du Kundcenters verksamhet och samordnar den tillsammans med dina funktionschefskollegor samt har kontakt med interna nyckelpersoner, deltar i projekt och utvecklingsinitiativ. Med kunskaper om Lantmäteriets verksamhet och aktuella frågor ligger du steget före i hur Lantmäteriets verksamhet ska exponeras på ett intresseväckande, enhetligt och kundanpassat sätt.

Du har ett nära ledarskap för ca 15 medarbetare. En förutsättning är att du är väl insatt i det operativa arbetet och har god insikt och förståelse för den dagliga verksamheten och det kundnära ledarskapet. Genom dialog skapar du förutsättningar för att medarbetarna ska kunna och vilja ta ansvar för sin dagliga verksamhet och bidra till att förbättra och utveckla verksamheten. Att jobba med mål och kompetensutveckling är naturligt för dig både för medarbetare i ditt ledarskap men även för dina egna prestationer.

Vi är i ett utvecklingsskede som innefattar nya digitala gränssnitt mot allmänheten. Därför är intresse för ny teknik och digitala kontaktvägar en förutsättning för att lyckas i rollen. Du behöver kunna förhålla dig till restriktioner som informationsklassificering, GDPR, tillgänglighetsdirektiv liksom det ansvar som följer med myndighetsutövning innebär och samtidigt vara drivande i att utveckla Lantmäteriets kundservice.

Som chef med personalansvar ingår ansvar för arbetsmiljöfrågor, rekrytering, avveckling, kompetensutveckling m.m. Du deltar i Kundcenters ledningsgrupp och rapporterar till sektionschefen.

För att kunna leva upp till de förväntningarna som ställs på dig får du som chef på Lantmäteriet ett tydligt uppdrag med befogenheter och delegerat ansvar. Utöver det erbjuder vi dig det stöd du behöver inom områden som till exempel ekonomi, HR och kommunikation.

KVALIFIKATIONER
Som funktionschef har du verksamhetsansvar och leder utveckling av verksamheten genom att leda andra. Det kräver lyhördhet men också initiativförmåga och drivkraft. Vi söker en prestigelös och flexibel person med självinsikt och en god förståelse för andra samt förmåga att anpassa ledarskapet till den rådande situationen.

För arbetet behövs:
• flera års erfarenhet av kundservice
• god erfarenhet av ledarskap och särskilt att leda i förändring
• erfarenhet av verksamhet med nära kundrelationer

Det är meriterande med erfarenhet av arbete i offentlig sektor. Det är även meriterande om du har förmåga att se hur nya tekniska lösningar kan utveckla kundservicen.

Vi lägger stor vikt vid dina personliga egenskaper och söker dig som:
• är trygg i att leda andra, motivera och förse medarbetare med de befogenheter som krävs för att effektivt nå gemensamma mål
• ser nya angreppssätt och har lätt att anpassa dig till ändrade omständigheter
• har god kommunikativ förmåga, är utåtriktad och socialt aktiv i yrkesmässiga sammanhang och har förmåga att skapa och bevara goda relationer såväl internt som externt
• i ditt bemötande är lugn, uppmärksam och tillmötesgående
• har mycket god samarbetsförmåga samt vilja och förmåga att söka lösningar tillsammans med dina kollegor
• har gott omdöme, personlig mognad och ett coachande förhållningssätt

ÖVRIGT
Vi tillämpar löpande urval så ansök gärna redan idag. Intervjuer planeras att genomföras under vecka 28.

På Lantmäteriet förväntar vi oss att alla våra medarbetare agerar på ett professionellt, öppet och engagerat sätt. Det är en självklarhet för oss att arbeta aktivt för jämställdhet och mångfald och vi tar för givet att du delar vår uppfattning.

Inför denna rekrytering har vi tagit ställning till rekryteringskanaler och därför undanber vi oss ytterligare erbjudanden om kompetensförmedling, annonserings- och rekryteringshjälp.

För att skicka in din ansökan, klicka på ansökningslänken i annonsen. Frågor om hur du ansöker och lägger in ditt CV ställer du direkt till Visma Recruit 0771- 693 693. Frågor om specifika jobb besvaras av kontaktperson som anges i annonsen.

Kontaktpersoner på detta företaget

Kommunikationschef Eva Ferndahl
026-63 32 07
Sektionschef Benny Andersson
026-63 34 33

Sammanfattning

Besöksadress

Lantmäterigatan 2 C 80182 Gävle
None

Postadress

Lantmäteriet
Gävle, 80182

Liknande jobb


Funktionschef Miljöprövning

20 december 2024

Funktionschef Klimat och Miljömål

20 december 2024

20 december 2024

Funktionschef Avfall och tillsynsvägledning

20 december 2024