OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Vill du vara med och bygga ett nytt team? Avis hämtar tillbaka sin Ekonomifunktion till Sverige och letar efter en självgående P2P Manager som vill vara med och driva det arbetet!
Arbetsbeskrivning
I rollen som P2P Manager kommer du att leda ett team om totalt fyra medarbetare. Du kommer att ansvara för både Norge och Sverige med arbetsuppgifter kopplade till bolagets leverantörsskulder och stötta Finance Manager med interna och externa rapporter samt administration av leverantörsreskontran. Rollen är placerad på Stockholmskontoret i Sundbyberg och en del resor kommer att förekomma.
I dina huvudsakliga arbetsuppgifter ingår även:
• Uppdatera leverantörsdata, minska betalningsförseningar och stämma av leverantörsskulder
• Optimera/effektivisera processer
• Arbeta proaktivt med att lösa leverantörs-relaterade frågor
• Definiera och arbeta med KPIer
• Personalansvar för fyra medarbetare
Vem är du?
För att lyckas i rollen som P2P Manager tror vi att du har minst tre års erfarenhet av ekonomirelaterat arbete med fokus på leverantörssidan. Du har tidigare arbetslett personal på en liknande avdelning och är duktig på att motivera dina medarbetare. Vardagen kommer att vara hektisk, så du är viktigt att du trots ett stort fakturaflöde kan behålla din noggrannhet och ditt sinne för detaljer.
Som person trivs du i dynamiska organisationer med ett högt tempo. Vi ser att du tidigare har erfarenhet av att arbeta på internationellt bolag i en transaktionstung verksamhet. Vidare kommunicerar du flytande på både svenska och engelska. Som person är du driven, ansvarstagande och har en god analytisk förmåga.
Du erbjuds
Du erbjuds en utmanande och dynamisk roll där du kommer att ha en nyckelposition i arbetet med att återföra redovisningsfunktionen till Sverige. Vidare erbjuder Avis goda utbildnings- och utvecklingsmöjligheter samt ett konkurrenskraftigt förmånspaket.
I denna rekrytering samarbetar Avis med Jurek Rekrytering och Bemanning och vid eventuella frågor är du välkommen att kontakta Emelie Baeckström på telefon 073-745 06 46 eller emelie.baeckstrom@jurek.se. Då urvalsprocessen sker löpande är du varmt välkommen med din ansökan så snart som möjligt via www.jurek.se.
Om Avis Budget Group
Avis Budget Group EMEA Ltd is a leading provider of mobility solutions across Europe, Africa and the Middle East, where it operates the globally recognised Avis, Budget and Zipcar brands.
Avis Budget is a trusted brand with a long history of innovation in the car rental industry and is one of the world´s top brands for customer loyalty, with a commitment to true convenience and exceptional service with the Avis human touch.
The Avis brand operates across six continents via a network of over 5230 locations in 166 countries, through wholly-owned subsidiaries in 21 corporate countries complemented by licence arrangements in a further 145 countries.
The Budget brand, serves customers across six continents, through more than 3,900 locations in 124 countries, including over 800 airports. These are predominantly franchise businesses with corporate operations in France, Germany, Spain, UK, Austria, Netherlands and Switzerland.
Budget is an industry leader in providing vehicle rental services to value-conscious travellers worldwide.
Where possible and for customer convenience, the Avis and Budget brands share the same rental locations at many airports, railway stations and other key locations across Europe.
Zipcar is the world´s leading car sharing network with more than 775,000 members
Avis Budget Group EMEA Ltd is owned by Avis Budget Group, Inc. (NASDAQ: CAR), which operates and licenses the brands throughout the world. For more information, visit www.avis.com, www.budget-international.com or www.zipcar.com.
Kontaktpersoner på detta företaget
Malin Sjöström
0709-721470
Susanna Filipsson
Rakel Jarl
Caroline Frödén
0766 33 14 44
Jenny Larsson
Ulriikka Uittomäki
Berivan Mohammed
Malin Alexandersson
Thomas Eklöf
Rakel Jarl
070-972 13 52