Chef intern service

Chef intern service

Arbetsbeskrivning

För Strömsunds kommun är målet enkelt – alla ska trivas, ha kul på jobbet och få möjlighet att utvecklas och växa med sina arbetsuppgifter. Våra chefer har det viktiga uppdraget att se till att vi alla känner oss delaktiga, respekterade och ansvarstagande på jobbet.

Som kommun ansvarar vi bland annat för undervisning, vård och omsorg, samhällsbyggnad, arbetsmarknad, kultur och servicetjänster. Jobben vi gör får kommunen att fungera och det är betydelsefullt för invånarna – och skapar meningsfullhet i vår arbetsvardag.

Vi gör skillnad för människor dygnet runt, årets alla dagar. Vill du bli en del av vårt viktiga arbete? Välkommen med din ansökan!


Strömsunds kommun söker chef för intern service.

Är du en ledare med starkt kundfokus och intresse för säkerhetsfrågor och upphandlingsfrågor? Vill du vara med och utveckla servicen i Strömsunds kommun? Då är detta tjänsten för dig!

ARBETSUPPGIFTER
Vi söker en engagerad och lösningsorienterad chef för Kundtjänst och reception samt för kommunens inköp-/upphandlingsfunktion. I tjänsten ingår även frågor rörande civilt försvar och krisberedskap. I denna roll ansvarar du både för att leda och utveckla kommunens kundtjänst och samordna upphandling och inköp samt arbeta med civilt försvar och krisberedskap.

Som chef för kommunens kundtjänst/reception har du det övergripande ansvaret för att säkerställa hög kvalitet och tillgänglighet i vår service till medborgare och besökare och även service internt. Du coachar och utvecklar ditt team för att skapa en effektiv och kundorienterad verksamhet.

I den del av tjänsten som rör civilt försvar och krisberedskap arbetar du tillsammans med kommunens säkerhetssamordnare och ansvarar för att samordna och utveckla säkerhets- och krisberedskapsarbetet inom kommunen. Du arbetar proaktivt med risk- och sårbarhetsanalyser, samt ser till att kommunens krisberedskap är i toppform.

Dina huvudsakliga arbetsuppgifter:
• Leda och utveckla kommunens kundtjänst
• Leda och utveckla kommunens inköp- och upphandlingsfunktion
• Arbeta med och utveckla kommunens arbete med civilt försvar och krisberedskap
• Följa upp och förbättra rutiner för säkerhet och skydd inom kommunen
• Samverka med myndigheter, företag och organisationer inom ditt ansvarsområde
• Utbilda och informera personal, företag och medborgare i frågor inom ditt
ansvarsområde



KVALIFIKATIONER
Du har relevant högskoleutbildning, exempelvis inom offentlig förvaltning, civilt försvar/krisberedskap, upphandling eller annan utbildning som arbetsgivaren bedömer som likvärdig. I övrigt har du

• Erfarenhet av arbetsledning och gärna inom kundservice eller liknande verksamhet
• Kunskaper inom civilt försvar och krisberedskap
• God samarbetsförmåga och vana att arbeta tvärsektoriellt
• Analytisk och strukturerad med förmåga att driva utvecklingsarbete

Vi erbjuder:
• En nyckelroll i en engagerad organisation som sätter medborgarnas behov samt
övriga verksamheter internt i fokus
• Möjligheten att påverka och utveckla både kundservice, företagsklimatet och
säkerhetsfrågor
• Kompetensutveckling och en stimulerande och omväxlande tjänst i en spännande
kommun med natursköna omgivningar

Du har körkort B



ÖVRIGT
Vi har gjort ett genomtänkt val av kanaler för den här rekryteringen. Vi vill inte bli kontaktade av försäljare, vänligen respektera detta.

Sammanfattning

Liknande jobb


18 december 2024

Biträdande rättschef

Biträdande rättschef

18 september 2024

18 september 2024