Chef IT Kundkonto & Tjänster

Chef IT Kundkonto & Tjänster

Arbetsbeskrivning

Vad kommer du att göra?

Nu har det äntligen öppnat upp sig en spännande ledarroll inom vår tech-organisation. Michael som har rollen idag kommer att kliva in i en ny spännande roll internt, men innan dess vill vi självklart hitta hans ersättare.

För en sån här tjänst är ju själva uppgiften en sak men vad som kanske är ännu viktigare att få en känsla för är ju teamet och människorna. Så vi bad Michael berätta lite mer om teamet och hur de jobbar:

Det bästa med min roll är självklart alla duktiga medarbetare! Vi är idag uppdelade i två agila team, ett frontendteam och ett backendteam. Förutom utvecklare och testare har även varje team en teamcoach som leder det dagliga arbetet, och för att hålla ihop allt har vi domänkoordinator, domänarkitekt, samt produktägare. Självklart jobbar vi också tight tillsammans med kollegorna inom affärsområdena Tur och Vegas. Det är en riktigt härlig känsla av att vi tillsammans skapar resultat, varje dag. Vi får dessutom jobba med riktigt spännande tekniker och produkter som t.ex. Lotto, Eurojackpot, Triss och Vegas, där vårt ansvar bland annat är betalflöden, spela tillsammanstjänster och hantering av kunddatabasen."

Visst låter det spännande? Det är dessutom fler kollegor på väg in i teamen som börjar i början av 2022.

Du kommer med andra ord ansvara för att leda högpresterande team där ni tillsammans ansvarar för att leverera tjänster för hela kundflödet. Du är även med och optimerar våra arbetssätt och operativ modell, och du kommer också att tillhöra ledningsgruppen för IT Tur och Vegas där du har flera kollegor som ansvarar för olika områden inom Turspelsutveckling, samt Vegas.

Är du den som kommer att göra det?

Vi söker dig som är en nyfiken och inspirerande ledare som aktivt arbetar tillsammans med ditt team, affären och externa parter för att nå resultat. Du är en förebild genom att du visar stolthet för hela vår affär genom ord och handling och du tvekar inte att ta tag i surdegar innan de hunnit surna. För att nå resultat är du tydlig med mål och förväntningar där fokus ligger på prestation och utveckling. Du ger dina medarbetare användbar feedback och använder själv feedback för att utvecklas.

Utöver att du har ledarerfarenhet ser vi även att du:

- Har minst tre års erfarenhet av utveckling inom transaktionsintensiva system
- Är erfaren av externa samarbeten med leverantörer och kunder
- Har en akademisk utbildning (eller motsvarande) inom ett relevant område


Och självklart gillar vi att jobba agilt! Så du kommer att få extra plus i kanten om du är van vid agilt ledarskap och har ett agilt mindset. Det är även meriterande om du jobbat inom spelbranschen.

Om Tech på Svenska Spel

På Svenska Spel hanterar vi 10 000 000 transaktioner varje dag, året runt och på sex dagar har vi hanterat samma transaktionsvolym som den största pengaöverföringsappen gör på en månad. Varje dag utvecklar, driftar och supportar vi ett av världens mest avancerade spelsystem, vi är med andra ord ett techbolag som sysslar med spel - inte tvärtom. Och som ett techbolag som sysslar med spel kommer ett ansvar, både för folks drömmar och spänning, men även för deras spelande. Det är också därför du kommer märka att vårt spelansvarsarbete genomsyrar hela företaget från första dagen du börjar jobba hos oss.

Vi är Svenska Spel

Vi är modiga, nyfikna och vi strävar efter enkelhet i allt vi gör. Vi vill att spel ska vara till glädje för alla - för våra medarbetare, kunder och gäster, för idrotten och för samhället i stort. Vi sponsrar idrottsrörelsen på alla nivåer, förebygger spelproblem och låter vinsten gå tillbaka till samhället.

Ansökan och kontaktuppgifter

Tjänsten är en tillsvidareanställning med placeringsort Solna eller Visby. Hos oss gör vi jobbet där det passar bäst - ibland är det hemma och ibland på kontoret.

Nu är du säkert lite nyfiken på våra förmåner, då kan vi tipsa om att klicka här (https://career.svenskaspel.se/pages/formaner).

Vi gör urval och intervjuer löpande så skicka in din ansökan redan idag!

Har du frågor om rollen kan du kontakta rekryterande chef Christian Tönseth, christian.tonseth@svenskaspel.se.

Är du nyfiken på hur vår rekryteringsprocess går till kan du läsa mer här (https://career.svenskaspel.se/pages/rekrytering-pa-svenska-spel). Har du några frågor om rekryteringsprocessen når du oss lättast via teamta@svenskaspel.se

Kontaktpersoner på detta företaget

Ann-Catrine Snis
08-50895453

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Svenska Spel
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 16 december 2021
  • Ansök senast: 4 juni 2022

Besöksadress

Norra Hansegatan 17
None

Postadress

None
., .

Liknande jobb


20 december 2024

20 december 2024

19 december 2024