Chef IT-Servicedesk till Samhall i Örebro

Chef IT-Servicedesk till Samhall i Örebro

Arbetsbeskrivning

Är du en coachande ledare som vill jobba hos en viktig samhällsaktör? Sök rollen Chef för IT -Servicedesk hos Samhall i Örebro!

Som Chef för IT-Servicedesk hos Samhall i Örebro välkomnas du till en organisation där hjälpsamhet och nyfikenhet genomsyrar allt vi gör. Nu söker vi dig som har en passion för att coacha och utveckla så väl medarbetare som verksamheten med fokus på vår nyetablerade IT-servicedesk. Här får du en stimulerande och utvecklande arbetsmiljö där du kommer att utgöra en viktig del i vår fortsatt digitala utvecklingsresa.

Vi erbjuder dig

Till att börja med kommer du att bli en del av en viktig samhällsaktör som utgår från idén om att skapa ett meningsfullt och utvecklande arbete för personer med funktionsnedsättning. Dessutom erbjuder vi:

• En stimulerande roll som ger dig möjligheten att utveckla, både människor och vår IT-servicedesk i en öppen och välkomnande miljö
• Att bli del av ett samhällsviktigt företag med korta beslutsvägar där du kan påverka vägen framåt
• En trygg arbetsgivare med kollektivavtal och en engagerad chef med ett humant ledarskap som är mån om att du ska trivas
• Uppskattade personalförmåner som flexpension och en betald friskvårdtimme/veckan

Det här gör du hos oss

I rollen som chef för IT-service blir du en del av Samhalls interna IT-avdelning där du leder och stöttar det operativa arbetet i IT-Servicedesken. Du kommer vara drivande i att utveckla våra interna arbetssätt med fokus på effektivisering och automation. Rollen i korthet:

• Personalansvar med fokus på att coacha och stötta medarbetare i teamet
• Operativt ansvar för IT-servicedesken
• Kontinuerligt arbeta för att utveckla teamets arbetssätt och rutiner
• Vara teamets språkrör och kontaktperson ut mot övriga verksamheten

Ditt team och arbetsplats

IT-Servicedesken ingår i Samhalls IT-avdelning och gruppen IT-leverans som bland annat ansvarar för service och support för IT och telefoni för Samhalls cirka 26 400 medarbetare. Servicedesken är Samhalls single point of contact, det vill säga att det är hit alla vänder sig vid behov av teknisk IT-support. Vårt systemstöd för bland annat ärendehantering är ServiceNow och vi jobbar enligt ramverket ITIL. Servicedeskens öppettider är vardagar mellan klockan 7–16.

Vi sitter i fina och ändamålsenliga lokaler på Aspholmen i Örebro med adressen Radiatorvägen 17. Vi har en hybrid arbetsplatslösning där vi jobbar två dagar i veckan på kontoret. Du kommer att rapportera till Pär Fredriksson som är Leveransansvarig och som har två chefer som rapporterar till sig i nuläget.

Mer om dig

För att du skall komma till din rätt i rollen som chef för IT-servicedesk är du en erfaren ledare och har tidigare varit chef med ansvar för liknande verksamhet. För att lyckas med att utveckla våra arbetssätt, ser vi att du har praktisk erfarenhet av detta sedan tidigare. Du har framgångsrikt coachat och lett medarbetare i en IT-servicedesk eller kundservice där servicen primärt getts via telefon. Du behärskar svenska och engelska väl i tal och skrift.

Som person har du mycket god samarbetsförmåga och kan inspirera och coacha dina medarbetare så ni tillsammans når uppsatta mål. Du analyserar problem och kommer med innovativa lösningar och tar initiativ.
Stor vikt läggs vid personliga egenskaper

Anställningen är en tillsvidareanställning med 6 månaders provanställning

Så här får vi kontakt
I den här rekryteringen har vi valt att samarbeta med Ada Digital som strävar efter en transparent, inkluderande och snabbrörlig rekryteringsupplevelse. Vi vill veta mer om dig och din potential! Du söker tjänsten enkelt och behöver inte bifoga några dokument. Det räcker med en motivering till varför du söker tjänsten och om du saknar CV kan du bifoga din LinkedIn-profil. Följ sedan din ansökan live via vår hemsida. Urvalet sker löpande och tjänsten kan bli tillsatt före sista ansökningsdatum. Är du nyfiken och vill veta mer innan du söker? Hör av dig till ansvarig rekryterare. Vi ser fram emot att få kontakt med dig!

Kontaktpersoner på detta företaget

Sara Scheef
08-410 690 50
Sinisa Strbac

Jonas Olsson
08-410 639 22
Jennie Mannesten
08-21 92 05
Dana Jennerström
08-410 639 23
Dana Jennerström

Marcus Eriksson

Maria Tedsjö
0709-76 48 95
Malin Löwdahl
08-410 639 29
Pär Johansson
070-350 03 07

Sammanfattning

  • Arbetsplats: TNG Group AB
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 22 juli 2024
  • Ansök senast: 21 augusti 2024

Besöksadress

Korsgatan 3, Göteborg
None

Postadress

Västra Järnvägsgatan 15
Stockholm, 10132

Liknande jobb


19 november 2024

Säkerhetschef

Säkerhetschef

18 november 2024

Digital utvecklingschef

15 november 2024

14 november 2024