Chef IT Support

Chef IT Support

Arbetsbeskrivning

Vi söker en driven och engagerad Chef till vår IT Support vars arbete är att leda och utveckla vårt IT Supportteam. I rollen kommer du att vara ansvarig för att hantera och lösa tekniska problem, planera och genomföra IT-projekt samt följa upp teamets prestationer. Vill du vara med och bidra till att vår journalistik kan nå våra läsare oavsett vad, då tror vi att det här kan vara en roll för dig!

Om IT Supporten

Avdelningens uppdrag är IT Support och SPOC dygnets alla timmar, sju dagar i veckan. Det innefattar felsökning av system, applikationer och infra inom hela Bonnier News med tydliga supportrutiner och dokumentation för att ha en hög första lösningsgrad med fördjupad användarsupport. Vidare ingår leverans av IT Workplace, redaktionell produktionssupport, upprätthålla LCM samt support av vissa drifttjänster. IT Support äger vissa ansvarsområden, bland annat IT-arbetsplats och facility-IT. Avdelningen ansvarar för att få ut information till verksamheten och vår CIM hantering samt att bygga upp får NOC-funktion och SOC i en samlad enhet.

Om rollen:

Som Chef för vår IT Support har du ett helhetsansvar för vår IT Support som innefattar 4 team. Du har personalansvar över chefer och medarbetare som tillhör IT Support Front, Natt och andra stödfunktioner till IT Support. I rollen har du möjlighet att påverka riktningen för den digitala transformation som Bonnier News arbetar med dagligen, där vi strävar efter att göra vår journalistik ännu mer tillgänglig för ännu fler personer genom digitala kanaler, digitala affärsmodeller och smart användande av data.

Dessutom kommer ditt arbete bestå av att:

-
Bryta ner övergripande strategier, visioner och mål till grupp och individnivå.

-
Säkerställa att avdelnings uppdrag följs och styrs mot uppsatta KPI:er.

-
Delta aktivt i IT Ledningen och driva vår teknik, processer och kultur framåt.

-
Sätta dig in i de andra IT- och utvecklingsteamens ansvar, utmaningar och leverans.

-
Bidra till att bygga en bra, innovativ och engagerande kultur i linje med bolagets värderingar.

-
Dokumentera, kommunicera och driva tydliga visuella planer och presentationer.

-
Agera projektledare för olika initiativ.

-
Budget- och uppföljningsansvar för avdelningen.

-
Hantera arbetsrättsfrågor och det systematiska arbetsmiljöarbetet.


Vem är du?

För att trivas i rollen som Chef IT Support ser vi att du som person är engagerad, driven och ansvarstagande. Vidare är du analytisk, metodisk samt tydlig i din kommunikation och kan ställa krav när det behövs. Att arbeta relationsskapande och att leda team i en snabbt föränderlig organisation är inte främmande för dig, då du är en naturlig ledare som har en stark vilja att driva utvecklingen av vår IT Support och ta den till nästa nivå.

För att kunna axla rollen behöver du ha dokumenterad erfarenhet av Change Management, som bland annat innefattar dokumenterad erfarenhet av implementation/onboarding i samband med företagsförvärv. Du har haft ansvar för IT Support i en agil organisation med tydliga processer och rutiner samt arbetat i en distribuerad organisation och haft budgetansvar. Vi ser att du har erfarenhet av workshops och dokumentation på övergripande nivå.

Vi tror att du som söker har

-
Minst 5 års erfarenhet av att coacha och leda en större IT Support.

-
Arbetat med arbetsrättsfrågor och systematiskt arbetsmiljöarbete.

-
Erfarenhet av upphandlingar med leverantörer.

-
Utvecklat strategiska frågor samt visionsarbete för IT med IT Support i fokus.

-
God kommunikativ förmåga att uttrycka dig i svenska och engelska, i såväl tal som skrift.


Meriterande

- Erfarenhet av att ha arbetat med Google Workspace, Slack och Favro som kommunikationsplattformar och arbetsverktyg

Övrig information

Tjänsten är en tillsvidareanställning som inleds med 6 månaders provanställning.

Du rapporterar till IT chefen och är en del av IT organisationen som består av totalt 75 medarbetare.

Vi arbetar i “Tidningshuset” på Gjörwellsgatan 30 på Kungsholmen i Stockholm, med möjlighet till distansarbete två dagar i veckan. I rollen kommer resor till våra lokala kontor förekomma, cirka 2-3 dagar varannan vecka.

Välkommen att söka senast den 1 maj 2023. Urval sker löpande, så vänta inte med att söka.

Med anledning av GDPR har vi inte möjlighet att ta emot ansökningar via email.


Som Nordens största medieföretag hjälper vi medborgare och organisationer att fungera i ett demokratiskt samhälle. Våra journalister rapporterar, granskar och berättar om vår tids frågor. Vi inspirerar och skapar affärer genom möten, produkter och tjänster. Med varumärken som Dagens Nyheter, Expressen och Dagens industri når vi miljoner läsare och användare varje dag. Genom Bonnier News Local har vi även ett stort lokalt engagemang - från Sydsvenskan i söder till Örnsköldsviks Allehanda i norr. Förutom detta ger vi också ut branschspecifika tidningar såsom Dagens Media, Resumé, Dagens medicin och Fastighetsnytt, och även en rad livsstilsmagasin som Damernas Värld, Sköna Hem, Teknikens Värld och Allt om Mat m.fl. Genom att ständigt driva den digitala utvecklingen framåt når vi hela tiden längre - som medarbetare hos oss kan du påverka riktningen.

På Bonnier News värdesätter vi att våra medarbetare har olika erfarenheter och perspektiv. Jämställdhet och inkludering är prioriterade frågor hos oss och ett av fyra bärande fokusområden i vår hållbarhetsstrategi. Vi vill skapa ett öppet klimat på våra arbetsplatser och strävar efter att hitta talangfulla medarbetare som vidgar våra perspektiv och hjälper oss att bidra till ett mer inkluderande samhälle. Detta genom journalistik och tjänster som är ännu mer tillgängliga för fler. Vi hoppas att även du vill bidra till detta!

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Bonnier News
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 6 april 2023
  • Ansök senast: 1 maj 2023

Liknande jobb


19 november 2024

Säkerhetschef

Säkerhetschef

18 november 2024

Digital utvecklingschef

15 november 2024

14 november 2024