Chef Kompetensutveckling

Arbetsbeskrivning

Vattenfall Kundservice AB har ansvaret för att ge Vattenfalls kunder bästa möjliga service samt att fakturera dem.Våra 400 medarbetare i Stockholm, Umeå, Nyköping och Trollhättan, ger denna service till nära en miljon el- och telefonikunder över hela landet.Kunderna är privatpersoner, energibolag, industrier och andra företag.För att förbättra servicen har vi nu startat ett intensivt förändringsarbete.Det innebär en stor förändring av vår organisation med fokus på ett starkt närledarskap och ständig kompetensutveckling av våra medarbetare.Arbetsuppgifter Som Chef Kompetensutveckling, kommer du att ansvara för att leda och utveckla en verksamhet med övergripande ansvar för att bygga kundrelaterad kompetens i Produktionsenheten i syfte att ge Vattenfalls kunder förstklassig service Det innebär bl a att verksamheten ansvarar för - Att förvalta och utveckla samtliga kundprocesser - Att förvalta och utveckla samtliga kundprodukter - Att säkerställa att Teamchefer/coacher och kundkommunikatörer har erforderliga kunskaper för att kunna lösa kundens ärende i första kontakten - Att äga och förvalta Kundservice kundsystem - Kundreaktioner och sekretesskunder Du kommer att rapportera till VD för Vattenfall Kundservice AB och ingå i bolagets ledningsgrupp.I rollen ingår personalansvar för ca 20 medarbetare.Din geografiska placering blir Stockholm/Råcksta Kvalifikationer För att passa för den här rollen bedömer vi att DU har - Akademisk bakgrund med inriktning mot pedagogik och kompetens - Erfarenhet av att leda specialister - Erfarenhet av att koordinera komplexa verksamheter - Erfarenhet av att arbeta processorienterat - Gedigen ledarerfarenhet - God förmåga att kommunicera både muntligt och skriftligt - God förmåga att klara ett högt arbetstempo Som person tror vi att du är: - Kundorienterad - Pedagogisk - Strukturerad - Drivande och initiativrik - Affärs- och resultatinriktad - Kvalitetsmedveten - Förändringsbenägen och flexibel Övrigt Vattenfall ska ha alkohol- och drogfria arbetsplatser och tillämpar därför drogtestning före nyanställning. I Vattenfall är vi övertygade om att mångfald leder till utveckling.Vi arbetar därför för en jämn könsfördelning av kvinnor och män och ser gärna en spridning i ålder och etnisk/kulturell bakgrund hos våra medarbetare.Med över 32 000 medarbetare erbjuder Vattenfall ett brett utbud av tjänster inom el och värme till miljoner kunder i norra Europa.För våra kommande utmaningar behöver vi människor som helhjärtat engagerar sig för våra kunder och för en hållbar samhällsutveckling - människor som du.

Kontaktpersoner på detta företaget

Ingela Skoog

Rekryterare Karin Alexandersson
072 246 96 92
Rekryterare Karin Alexandersson
072- 246 96 92
Rekryterare Karin Alexandersson
072- 246 96 92
Rekryteringskonsult Eva Häger
08-739 50 00
Rekryteringskonsult Karin Alexandersson
0722469692
Ingela Skoog
08-739 50 00
Rekryterare Karin Alexandersson
070- 36 32 413
Rekryteringskonsult Maria Rabb
0707775546
Rekryteringskonsult Maria Rabb
070-7775546

Sammanfattning

  • Arbetsplats: VATTENFALL AB
  • 1 plats
  • Heltid
  • Publicerat: 6 februari 2007
  • Ansök senast: 19 februari 2007

Besöksadress

Simpevarp
Oskarshamn

Postadress

None
Solna, 16956

Liknande jobb


20 augusti 2010

Säkerhetsarkitekt

21 augusti 2010

Specialist Applikationssäkerhet

21 augusti 2010

23 augusti 2010