OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Sollentuna kommun har ca 3000 anställda och det bor drygt 62.000 personer.Under 2008 har en förstudie gjorts om införande av ett kontaktcenter i Sollentuna kommun.Beslut om inrättande förväntas under våren 2009.[ Ett kontaktcenter ska vara kundens första kontakt med den kommunala verksamheten.Här ska kompetenta servicehandläggare finnas för att lösa enskilda ärenden direkt vid första kontakten.Förutom telefoni ska kontaktcenter även hantera e-post, webbkommunikation, brev, fax, samt i mindre omfattning även besök.Kontaktcenter ska även underlätta valfrihet, utveckling och lansering av e-tjänster genom att aktivt lotsa och hjälpa kunderna till utbudet på kommunens webbplats.[ [ Under förutsättning av formella beslut om inrättande av ett kontaktcenter, söker vi nu digsom tror att du är rätt person att ta dig an det spännande uppdraget att i ett första skede förbereda och etablera kontaktcentret inkl rekrytering av medarbetare och därefter leda och utveckla verksamheten.Till din hjälp i ledningen av genomförandeprojektet kommer vi att upphandla en extern konsult med erfarenhet från införande av kontaktcenter för metodstöd och projektledningsstöd.[ Vi tror att följande kompetenser, erfarenheter och egenskaper är nödvändiga för att klara uppdraget. * Universitets/högskoleutbildning * Mycket goda ledaregenskaper * Erfarenhet som projektledare är en merit * God övergripande kännedom om kommuners verksamheter och organisation * Du är som person drivande, strukturerad och resultatinriktad * Du är självständig och samtidigt en uthållig person * Du är öppen, prestigelös och har lätt för att samarbeta * Du kan uttrycka dig väl i tal och skrift Arbetstid/varaktighet Heltid.Tillsvidareanställning.Tillträdesdag Efter överenskommelse.Ansökan Du är välkommen att ansöka via kommunens webbaserade ansökningsformulär [ [ [ [
Artiklar i detta ämnet
- Bra ledare som chef