OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Länsförsäkringar Älvsborg är ett unikt bolag. Vi ägs av våra kunder, vi är också lokala och erbjuder en helhetslösning som ingen annan kan. Sedan starten 1841 som försäkringsbolag är vi nu också en bank, enfastighetsförmedling och en larmcentral. Men kärnan i vår verksamhet är fortfarande densamma – att förmedla trygghet till invånarna i vårt område. Vi är både marknadsledande och har landets mest nöjda kunder inom bank, försäkring och fastighetsförmedling. Dessutom har landets ekonomistudenter utsett oss till branschens mest attraktiva arbetsgivare. Vår vision lyder ”Tillsammans skapar vi trygghet och förverkligar drömmar”. Vill du bli en av oss? I så fall delar du också våra grundläggande värderingar om äkthet, tillit, mod och tydlighet. Så behandlar vi varandra i vårt bolag.
Om jobbet
Inom Länsförsäkringar kan vi erbjuda helhetslösningar som är unika i vår bransch, från att spara, försäkra och låna till fastighetsförmedling. Skadedjursbekämpning i Väst AB är ett dotterbolag till Länsförsäkringar Göteborg och Bohuslän, Länsförsäkringar Halland samt Länsförsäkringar Älvsborg. Vårt uppdrag är att med kunden i fokus ge bästa möjliga service till våra kunder inom skadedjursbekämpning. Vår resa har bara börjat och vi erbjuder därför en roll som ger stora möjligheter att få vara med och påverka, forma och utveckla bolaget på den fortsatta resan framåt.
Vi söker en driven kollega som ska vara med och leda och utveckla verksamhetens uppdrag framåt. Du har det övergripande ansvaret för medarbetare och att utveckla kundmötet samt att tillsammans med kollegorna utveckla vår försäljning. Du förväntas coacha och utveckla dina medarbetare samtidigt som du har en betydelsefull roll i att långsiktigt utveckla och driva vår affär framåt.
Dina arbetsuppgifter kommer bl.a. vara att
* På ett lönsamt sätt driva verksamheten mot uppsatta mål
* Tillsammans med medarbetarna utveckla kundmötet och kundbemötande
* Utveckla, coacha och följa upp medarbetarna mot uppsatta mål
* Säkerställa att verksamheten följer uppsatta rutiner och processer
* Ansvara för ständiga förbättringar genom utveckling, förbättrings- och effektiviseringsåtgärder
Vem är du?
Utöver att du har relevant akademisk examen vill vi att du har god erfarenhet av att utveckla kundmötet och att jobba med försäljning på kundens villkor. Det är avgörande att du har dokumenterad ledarerfarenhet och en mycket god förmåga att leda och motivera. Du drivs av att se resultat och du har god affärs- och kundförståelse. Du gillar att hantera både strategiska frågor och operativa utmaningar. Som person är du engagerad, positiv och prestigelös. För att lyckas i uppdraget behöver du ett starkt eget driv och ha en väl utvecklad förmåga att skapa processer och struktur. En viktig egenskap är att du är handlingskraftig, att du gillar att ligga steget före och att komma med förslag till utveckling och förbättring.
Villkor
Din placeringsort är Göteborg, Vänersborg/Borås alternativt Halmstad, men ditt uppdrag sträcker sig över samtliga de län där bolaget är verksamt. Du sitter med i bolagets ledningsgrupp. Tjänsten är heltid och tillsvidare efter provanställning.
Välkommen med din ansökan senast den 202-06-13. Intervjuer kommer att kunna ske löpande under processen.
Har du frågor om tjänsten är du välkommen att kontakta:
Rekryterande chef Caroline Josefsson, 0101-729 720
HR-ansvarig rekrytering Roger Rönnerhag, 052-27 30 26
Facklig kontaktperson Maria Bäcker, 0101-729 716
Sista ansökningsdag: 2021-06-13