Chef Kund- och Leverantörscenter

Chef Kund- och Leverantörscenter

Arbetsbeskrivning

Vad kan vi erbjuda dig?
En del ser en skog. Vi ser förnybar råvara, klimatnytta, långsiktig ekonomisk tillväxt och innovationskraft som aldrig slutar växa. Hos oss kommer du vara med och bidra till långsiktig hållbarhet och tillsammans med oss kommer du att upptäcka hur. Tjänsten är en tillsvidareanställning på heltid med start enligt överenskommelse och du utgår från Södras huvudkontor i Växjö. Södra har såklart dessutom kollektivavtal, förmånligt friskvårdsbidrag och möjlighet att hyra stugor och lägenheter. Läs mer här om våra förmåner och vad vi erbjuder dig. (https://karriar.sodra.com/pages/formaner?utm_campaign=page_259294_cta_1990220&utm_content=https%3A%2F%2Fkarriar.sodra.com&utm_medium=cta-block&utm_source=teamtailor-page)

Dina framtida arbetsuppgifter
Södra Finance Center är en koncerngemensam funktion vars huvudsakliga syfte och ansvar är att på ett effektivt sätt tillgodose ledning, affärsverksamhet och övriga intressenter med kvalitetssäkrad ekonomisk information, i rätt tid. Detta för att effektivt kunna ge service åt hela verksamheten och skapa goda förutsättningar för kontinuerligt förbättringsarbete ur ett koncernperspektiv.

Som chef för en av avdelningarna, Kund- och Leverantörscenter, består dina arbetsuppgifter av att leda, effektivisera och utveckla både verksamheten och dina medarbetare. Med ditt coachande ledarskap och dina goda ekonomiska kunskaper bidrar du till dina medarbetares kompetensutveckling och därmed avdelningens framdrift. Du kommer att ansvara för den operativa och ekonomiska målstyrningen inklusive affärsplanering, budgetering och uppföljning.

Vidare bär du ansvaret för leverans och utveckling av definierade tjänster inom Södrakoncernens kund- och leverantörsprocesser, där du också arbetar med att hålla dig uppdaterad kring utveckling och förändring i närliggande ekonomiska områden. I samverkan med hela ekonomifunktionen, såväl gemensamt som inom affärsområden, bedrivs även ett kontinuerligt förbättringsarbete för processer, tjänster, leveranser och system.

Du blir en del av Ekonomiledningsgruppen och rapporterar till CFO.

Vem är du?
För att du ska lyckas och trivas i rollen ser vi att du har en civilekonomexamen eller motsvararande, tillsammans med tidigare erfarenhet av att driva och leda en ekonomifunktion i förändring. Du ger dina medarbetare möjlighet att växa genom ditt coachande och involverande ledarskap och är bra på att identifiera förbättrings- och effektiviseringsmöjligheter.

Du har goda kunskaper i redovisning och erfarenhet av löpande bokföring, bokslut och reskontra, tillsammans med god förståelse för lagar, regler och praxis inom området. Du har tidigare erfarenheter av att utveckla och effektivisera processer på ekonomiområdet.

Du har tidigare arbetat i något av de större affärssystemen samt har goda kunskaper i engelska i tal och skrift.

Placering
Tjänsten är en tillsvidareanställning på heltid med placering på Södras huvudkontor i Växjö och tillträde sker enligt överenskommelse.

Vill du veta mer?
Om du har frågor är du varmt välkommen att kontakta rekryterare Kajsa Åberg på 0470-855 13. Fackliga frågor hänvisas till;

Fredrik Dacke, SACO, 0470-855 02
Teddy Hedlund, Unionen, 0470-595 61
Dan Andersson, Ledarna, 070-395 11 11

Vi använder oss av tester i våra rekryteringsprocesser. Mer information kring rekryteringsprocessen hittar du här;  Södras rekryteringsprocess. (https://karriar.sodra.com/departments/hr-ekonomi-juridik)

Ansök via länken nedan senast den 19 oktober.

Hoppas vi hörs!

Följ oss gärna på Facebook, #jobbapåsödra

Vi undanber oss vänligt men bestämt erbjudanden om annonserings- och rekryteringstjänster i samband med den här annonsen.

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Södra i Sverige
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 6 oktober 2021
  • Ansök senast: 19 oktober 2021

Liknande jobb


4 november 2024

4 november 2024

Ekonomichef

Ekonomichef

1 november 2024

4 november 2024