OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Brinner du för ledarskap och motiveras av att utveckla både medarbetare och verksamheten? Då kan det vara dig vi nu söker. Som vår nya Chef till Kund- och ombudsekonomi kommer du ha fokus på att leda och driva vår fortsatta utveckling av både medarbetare, processer och arbetsmetoder. Läs mer och ansök nedan.
Vad kommer du att göra?
Teamet du kommer ansvara för arbetar med att säkerställa att vinst- och kontantflöden för våra produkter är korrekta, att betalningstransaktioner på kundernas spelkonton är riktiga och avstämda samt säkrar den automatiserade bokföringen av speltransaktioner. Dessutom utförs uppgifter kopplade till våra ombud och företagskunder som fakturering, krav, inkasso och hantering av autogiro samt kreditbedömning.
I din roll kommer du ansvara för att leda, samordna och utveckla arbetet inom enheten. Fokus kommer att vara utveckling och effektivisering av processer och arbetssätt. En del av jobbet innebär integration med både interna och externa parter och du blir en viktig spelare i jobbet med att driva vår fortsatta utveckling och digitalisering till nästa nivå.
En viktig del av rollen handlar också om att leda, coacha och inspirera till ökad kunskap och samarbete, för att du tillsammans med ditt team ska kunna arbeta effektivt och lösningsorienterat.
Är du den som kommer att göra det?
Vi söker dig som har en akademisk examen samt längre erfarenhet från liknande roll. Du är van att driva förändringsarbete och har tidigare erfarenhet av att utveckla, effektivisera och automatisera processer och arbetssätt. Du är systemintresserad och har goda kunskaper i svenska, engelska och Excel.
Du har goda ledaregenskaper, är driven, engagerad och strukturerad samt har en bra förmåga att prioritera. Du är lugn och trygg samtidigt som du gillar att arbeta med många kontaktytor i organisationen. Hos oss är samarbetsförmåga, eget ansvarstagande och en positiv inställning viktiga egenskaper.
För att lyckas i rollen ser vi att du som söker har följande erfarenheter och kompetenser:
- Universitets- eller högskoleexamen inom ekonomi och/eller systemvetenskap
- Flerårig yrkeserfarenhet av projektledning och förändringsledning
- Digital transformation, automatisering och RPA
- Minst två - tre års erfarenhet som chef/teamledare
- Rollen kräver god kunskap i svenska och engelska och vi ser gärna att du har mycket god erfarenhet av Excel.
Vi är Svenska Spel
Vi är modiga, nyfikna och vi strävar efter enkelhet i allt vi gör. Vi vill att spel ska vara till glädje för alla - för våra medarbetare, kunder och gäster, för idrotten och för samhället i stort. Vi sponsrar idrottsrörelsen på alla nivåer, förebygger spelproblem och låter vinsten gå tillbaka till samhället.
Är du nyfiken på våra förmåner? Då hittar du dem här:
https://career.svenskaspel.se/pages/formaner
Ansökan och kontaktuppgifter
Placeringsort för tjänsten är Visby, men hos oss gör vi jobbet där det passar bäst - ibland är det hemma och ibland på kontoret.
Vi gör urval och intervjuer löpande så skicka in din ansökan redan idag!
Har du frågor om tjänsten kan du kontakta rekryterande chef Charlotta Broström, charlotta.brostrom@svenskaspel.se. Om du har frågor kring rekryteringsprocessen kontakta team Talent Acquisition, teamta@svenskaspel.se.
LI-HYBRID
Kontaktpersoner på detta företaget
Ann-Catrine Snis
08-50895453