OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Bergslagens Sparbank erbjuder storbankens alla tjänster tillsammans med den lilla bankens personligare service. Verksamheten bedrivs genom sju kontor i Bergslagen. Närhet och lokal förankring är två av bankens viktigaste hörnstenar. Affärsvolymen uppgår till 20 miljarder kronor och antalet anställda är ca 60. Banken har sitt huvudkontor i Lindesberg och är marknadsledande i Bergslagen.
Bergslagens Sparbank erbjuder en stimulerande arbetsplats med goda möjligheter att utvecklas och skapa värden för såväl våra kunder som dig själv, banken och vår ägare. Här kan ditt engagemang berika hela Bergslagen, såväl direkt som på sikt. Vi arbetar med ett decentraliserat arbetssätt som innebär tydliga mandat, befogenheter och ansvar. Allt som inte är under utveckling är under avveckling är en mening som styr vår verksamhet.
Vi söker nu en chef för vårt kundcenter som vill utvecklas i sitt ledarskap och som blir en viktig kugge i vårt fortsatta förändringsarbete.
Om rollen
Kundcenters huvuduppgift är att under dagtid besvara alla inkommande ärenden via telefon samt digitala kanaler såsom mail, app, livechatt etc från såväl privat- som företagskunder. Ditt team består av tre medarbetare som har bred och djup bankkompetens. Som chef för kundcenter blir ditt uppdrag att leda och fördela arbetet i gruppen samt stötta och coacha medarbetarna i det dagliga arbetet samt i deras vidareutveckling. Du kommer också själv till del att arbeta operativt med inkommande ärenden.
I och med att våra kunders bankärenden sker digitalt i allt större utsträckning behöver våra processer och arbetssätt successivt anpassas. För att kunna tillgodose våra kunders behov och önskemål kommer du därför att leda förändringsprojekt med syfte att utveckla och effektivisera våra digitala kanaler och arbetssätt.
Tjänsten rapporterar till bankens rörelsechef och du blir placerad vid vårt huvudkontor i Lindesberg.
Vår kandidat
Vår kandidat har god förståelse för bankens affär och ett digitaliserat arbetssätt. Du har några års erfarenhet av bankarbete, gärna som privatrådgivare. Du har också någon form av ledarerfarenhet och har en vilja att fortsätta utvecklas i ditt ledarskap. Dessutom vill du aktivt delta i den utveckling som sker i digitaliseringen/tekniska utvecklingen och har förmåga att driva våra interna processer inom området. Swedsec Rådgivarlicens och Bolånelicens är formella krav för uppdraget liksom goda kunskaper i svenska och engelska. Det är önskvärt att du har utbildning på högskolenivå.
Du är en ansvarstagande, resultatinriktad coach och lagspelare som leder mot uppsatta mål och som drivs av att se dina medarbetare växa. Likaså är du en tillgänglig, kommunikativ och prestigelös ledare som med ditt engagemang bidrar till en positiv stämning på arbetsplatsen.
Som person är du serviceinriktad och har lätt för att skapa goda relationer. Du tycker om när tempot är högt och uppgifterna varierade samtidigt som du har förmåga att skapa struktur och prioritera.
Välkommen till en attraktiv arbetsplats där du får goda möjligheter till personlig utveckling!
Kontakt
I den här rekryteringen samarbetar vi med Consensus. För mer information är du välkommen att kontakt Fanny Bergstedt 070-698 36 86 eller Lena Ottaway 070-547 36 00. Vi ser fram emot din ansökan på www.consensus.nu senast 11 november.
Kontaktpersoner på detta företaget
Konsultchef Mats Hammarlund
019-262648
Konsultchef Peter Åberg
019-265411
Konsultchef Mats Hammarlund
019-262648
HR konsult Elin Larsson
019-26 25 15
HR konsult Lena Ottaway
019-26 26 38
Researcher/HR-konsult Lena Ottaway
019-26 26 38
Lena Ottaway
070-547 36 00
Lena Ahlin
070-374 34 94
Lena Ottaway
070-547 36 00
Lena Ahlin
070-374 34 94