Chef Kundcenter med ansvar för utveckling av kundresan

Chef Kundcenter med ansvar för utveckling av kundresan

Arbetsbeskrivning

Om Kvdpro

Kvdpro är en digital marknadsplats för begagnade arbetsfordon, entreprenadmaskiner, verktyg och tillbehör där säljande och köpande kunder möts. Kvdpro är en del av KVD-koncernen och har sedan starten 1991 varit en pionjär inom digital försäljning via auktioner för branscher inom åkeri, lantbruk, entreprenad, bygg & industri.

Om jobbet

Vi lägger stor vikt vid tillgänglighet och enkelhet för våra kunder. Vi söker därför nu en chef till verksamheten som kommer att ha i uppdrag att ansvara för vår köpande kund och med ett affärsutvecklingsansvar för kundresan.

Vi söker dig som med nya ögon och idéer vill vara med och ansvara för och utveckla våra processer med mål att öka kundvärdet och kundlojaliteten, och på olika sätt arbeta med kundresan för att skapa ökad försäljning och tillväxt.

I ansvaret ingår att;

- Driva och prioritera utvecklingsinsatser för att öka kundupplevelsen för vår köpande kund
- Se över och vidareutveckla processerna och arbetsmetoderna i vårt kundcenter för att jobba smartare, mer effektivt effektivare och ännu mer kundorienterat.
- Produkt- och tjänsteutveckla eftermarknadsförsäljning av finansiering- och transportlösningar. Vara en del av verksamhetens alla utvecklingsprojekt i rollen som ansvarig för köpande kund.
- Ägarskap och kontinuerlig utveckling av avtalsvillkor kopplade till kundresan.
- Kravställa och ansvara för beställning av digitala marknadsaktiviteter från koncernens in-house marknadsavdelning samt samma roll med avseende på it-utveckling kopplat till kundresan.
- Arbetsleda och kompetensutveckla Kundcenter- teamet (3 personer) som vid avslutad auktion supporterar den köpande kunden.


Formella kvalifikationer

- Vi söker dig med eftergymnasial utbildning inom kundservice, marknadsföring, försäljning eller motsvarande erfarenhet.
- Vi ser gärna att du har erfarenhet av digital marknadsföring och/eller e-handel.
- Vi tror att du tidigare har haft personalansvar, gärna i en chefsroll.
- Om du har tidigare erfarenhet av att leda ett team inom kundcenter, kundtjänst eller liknande verksamhet är detta meriterande.
- Meriterande är också om du har kunskaper i konsumentvillkor och GDPR.
- Goda kunskaper i svenska och engelska i såväl tal som skrift. Kunskaper i andra språk är meriterande.


I denna roll lägger vi mycket stor vikt på dina personliga egenskaper.

- Du behöver ha en helhetsförståelse i syfte att optimera kundupplevelsen genom hela vår process. för att kundupplevelsen är avgörande för hela vår värdekedja - från köpt till utlevererat objekt. finansiering, transport, produktpresentation och leverans.
- Vi värdesätter ett försäljningsorienterat synsätt då försäljning av finansiering och transporter är en del av kunderbjudandet.
- Utifrån kundperspektivet behöver du veta vad god kundservice är utifrån lyhördhet, enkelhet, anpassning och problemlösning samt bästa metoderna för att stötta med rådgivning, vägledning och tillgänglighet.
- Du gillar att jobba med förbättringar, och behöver därför ha både ett visionärt synsätt och en strategisk blick.

- För att optimera affären krävs ett aktivt arbete med att attrahera den köpande kunden till vår e-handelsplats, det innebär att du även har viss marknadsförståelse i syfte att kunna agera kravställare och beställare av dessa tjänster.

- Vi ser att du har ett coachande ledarskap som kännetecknas av en förmåga att se och locka fram det bästa ur dina medarbetare.



Vi behandlar ansökningarna löpande så sök (https://jobb.kvd.se/jobs/1710572-hr-business-partner/applications/new?secret=7a783d40-1928-4ebf-a9a3-62662fab8e11) tjänsten redan idag!

För frågor kring tjänsten kontakta Madeleine Fritz, VD Kvdpro, madeleine.fritz@kvdpro.com, 010-167 31 05

Sammanfattning

  • Arbetsplats: KVD Group
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 19 augusti 2022
  • Ansök senast: 18 september 2022

Liknande jobb


Customer Service Manager till vår kund i Eskilstuna

Customer Service Manager till vår kund i Eskilstuna

25 november 2024

23 november 2024

22 november 2024