OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Mölndalsbostäder AB är ett allmännyttigt bostadsbolag som äger och förvaltar ca 3 900 lägenheter och 140 lokaler i Mölndal. Vi är ca 85 medarbetare som målinriktat arbetar för att nå vår vision – att ständigt utvecklas till ”En bättre värd i Mölndal”. Mölndalsbostäder är en samhällsbyggare som bidrar till att stärka stadens utveckling. Med hög kompetens bygger, äger och förvaltar vi fastigheter som erbjuder boende för alla livets olika faser.
Läs mer på molndalsbostader.se.
Mölndalsbostäder söker utvecklingsinriktad och ödmjuk chef till nytt Kundcenter.
Brinner du för bra kundupplevelser, nöjda kunder och digital utveckling? Då letar vi efter dig som chef för vårt nya kundcenter. Under hösten 2020 kommer vi arbeta med att etablera ett nytt Kundcenter som ska samla all vår kundservice i en organisation med syfte att underlätta kontakten med oss och ge bästa möjliga service till våra kunder. Tillsammans med medarbetarna har du möjligheten att forma och utveckla ett modernt och framgångsrikt kundcenter.
OM TJÄNSTEN
Mölndalsbostäder befinner sig i en mycket spännande utvecklingsfas där kundcenter kommer utgöra en viktig del i verksamhetens framtid. I rollen som kundcenterchef kommer du ansvara för att vårt kundcenter utvecklas samt ha personalansvar för en grupp på fem personer.
I rollen som chef för kundcenter ingår:
• Ansvar för strategisk utveckling och verksamhetsplanering för enheten i syfte att nå uppsatta mål.
• Ansvar för att arbetsuppgifterna som ingår i kundcenter blir utförda på ett kvalitativt sätt och med en god kundupplevelse utifrån gällande målsättningar, strategier och andra riktlinjer.
• Ansvar för att utveckla nya, och vidareutveckla befintliga, arbetssätt och kundupplevelser med ett stort fokus på digital transformation.
• Ansvar för vår plusvalsutställning
• Personalansvar för medarbetarna i kundcenter samt ansvar för att stödja och coacha dem i deras arbetsuppgifter.
• Operativ planering och styrning av den dagliga verksamheten inom kundcenter
• Att arbeta operativt i kundcenter i den omfattning som krävs
KVALIFIKATIONER
För att lyckas i rollen som chef för kundcenter ser vi att du har relevant teoretisk bakgrund och flerårig erfarenhet av att utveckla och leda arbete med fokus på kundservice. Du känner dig trygg i rollen som ledare och med personalansvar och har några års erfarenhet av liknande roller inom kundservice. Du talar och skriver svenska ledigt och är en god kommunikatör. Du behärskar även engelska.
Du tycker om att verka i gränslandet mellan system, människor och service för att skapa kundupplevelser utöver det vanliga. Det gör att du är snabb på att identifiera förbättringspotential i verksamheten och genomföra lämpliga åtgärder i system, processer och rutiner tillsammans med dina kollegor och medarbetare.
Du har förmågan att lyfta andra i din närhet, både grupper och individer, och har en naturlig fallenhet för att kommunicera och samarbeta samtidigt som du är prestigelös och gärna delar med dig av din kunskap och dina erfarenheter.
Tjänsten är en tillsvidareanställning på heltid (100%). Du rapporterar till Chef Marknad- och affärsutveckling.
Du kommer att ha din arbetsplats på Häradsgatan 1, nära Mölndals innerstad.
KONTAKT
Har du några frågor kontakta gärna Staffan Engberg på Chefspoolen, 0768-154544, staffan.engberg@chefspoolen.se
Facklig företrädare: Ulf Bergh, Unionen , 031-720 84 32
ANSÖKAN
Du ansöker genom att skicka in ditt CV tillsammans med en personlig presentation, skrivna på svenska.
I din presentation ser vi gärna att du beskriver varför du är intresserad av tjänsten som kundcenterchef samt vilka personliga egenskaper du har som kan tillföra ett värde i rollen.
Din ansökan vill vi ha senast den 12/8.
Ansök via ansökningsknappen nedan.
Kontaktpersoner på detta företaget
Peter Nilsson
Anders Bolin
Staffan Engberg
0768 15 45 44
Gabriella Hedlund
Lilimor Werre
Kenneth Dietz
Rekryteringskonsult Staffan Engberg
0768-15 45 44