OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Arbetar du som chef idag och vill ta nästa steg och bli en nyckelspelare i en organisation som värdesätter ditt driv och din kunskap? Då ser vi gärna att du läser vidare…
Som Chef Kundkommunikation ansvarar du för att utveckla och effektivisera avdelningen med mål att ha en Kundkommunikation som ligger i framkant. Framförallt med fokus på digitalisering av samtliga kanaler. Effektivt planera, följa upp (säkerställa) och dokumentera allt arbete som över tid faller under affärsområdet relaterat till service och försäljning. Likaså ansvarar du ytterst för att driva all utveckling inom Kundkommunikation. Du har det yttersta personalansvaret för samtlig personal anställda inom Kundkommunikation. Tjänsten är placerad i Skellefteå.
Ett urval av dina kommande arbetsuppgifter…
• Ansvar för att avdelningens strategiska verksamhetsplanering
• Ansvar för att Kundkommunikation arbetar enligt lag samt internt uppsatta processer, riktlinjer och policys
• Ägarskap i relationen med övriga verksamheter inom Marginalen samt samarbetspartners
• Kontroll över resultatunderlag samt på vilka parametrar dessa baseras
• Utför kvalitativa analyser av resultat med praktisk åtgärdsplanering i fokus
• Budgetansvar och uppföljning av denna samt kontinuerlig kostnadskontroll (kostnadseffektivitet i fokus)
• Personalansvar med uppföljning och återkoppling samt med fokus på en trivsam arbetsmiljö och god företagskultur
• Ansvar för att Kundkommunikation utför sitt arbete utifrån företagets kärnvärden och ledord
• Representant i olika informationsforum inom Marginalen
• Samarbete med övriga kompetenscenter och möjliggörande funktioner i syfte att utveckla, effektivisera och säkerställa den befintliga verksamheten samt för att möta uppsatta mål
• Genomföra kontinuerliga avdelningsmöten där verksamhetens status, mål och visioner förmedlas över tid både ur kortsiktigt och långsiktigt perspektiv
Vem du är…
• Du har minst fem års erfarenhet av arbete med service samt att du minst har fem års erfarenhet av personalansvar
• Mycket stark kommunikativ förmåga
• Öppen, prestigelös och drivande med ett professionellt förhållningssätt till ditt arbete
• Lätt att etablera kontakter såväl internt som externt
• Du tycker om att ha ett brett arbetsfält och arbetar proaktivt och gränsöverskridande i en utvecklande och föränderlig miljö
• Affärsinriktad & innovativt tankesätt
• Har tidigare drivit en större avdelning
Du har gedigna ledaregenskaper med förmågan att leda och driva personal mot gemensamt mål. Förmåga att inspirera personal till eget initiativtagande och drivkraft. Du är analytisk och resultatinriktad vilket gör att du levererar i tid med en stark känsla för ägandeskap.
Vad Marginalen Bank erbjuder dig…
Hos oss blir du en del av en prestigelös organisation där du får vara med och påverka processer och rutiner. Vi arbetar agilt och vågar fatta så många beslut som möjligt så nära en själv och ens team som möjligt. Vi är innovativa, arbetar proaktivt och driver igenom fattade beslut med en handlingskraft.
Här får du arbeta med medarbetare som känner stolthet, arbetsglädje och delaktighet. Vi erbjuder också utveckling och flexibilitet för alla våra engagerade medarbetare. Volontärdag, tjänstepension, friskvårdsbidrag och hälsoförsäkring är bara några av våra förmåner - Välkommen att läsa mer om vår kultur och våra förmåner på vår hemsida.
Låter detta som något för dig, tveka då inte att kontakta oss! Varmt välkommen med din ansökan senast den 2022-10-02. Urval och intervjuer sker löpande. Vid frågor kontakta Patricia Widell, patricia.widell@marginalen.se.