OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Arbetsbeskrivning
Poseidon fortsätter att vässa sig och växa, med målet att skapa trygghet och nöjdhet under hela kundresan. Vi har ett tydligt mål med att vara bland Sveriges bästa fastighetsbolag på service och att sätta hyresgästen i fokus. Till vår nya centrala kundserviceavdelning söker vi nu en klok och handlingskraftig ledare som ser till att vi levererar mot våra högt uppsatta servicemål, alltid med hyresgästen i fokus.
Kundserviceavdelningen består idag av 11 medarbetare inom kundservice och 10 medarbetare inom uthyrning. Det blir ditt ansvar att utveckla och organisera enheten samt implementera nya rutiner, system och processer tillsammans med våra sju distrikt. Du representerar Poseidon i koncerninterna arbetsgrupper. Du utgår från kontoret på Olskrokstorget och rapporterar till vår chef för avdelning Förvaltningsutveckling.
Vi erbjuder dig en bred och ansvarsfull roll med stora möjligheter att påverka utvecklingen inom ett välskött bolag med engagerade och stolta medarbetare. Vi erbjuder också en plats i ett lag som bestämt sig för att göra skillnad på riktigt. Med Poseidon som arbetsplats får du en unik möjlighet att bidra till utvecklingen av Göteborg som både stad och samhälle.
Vi ser mångfald som en styrka och välkomnar därför sökande med olika bakgrund och erfarenheter. Vi bygger plats för dig!
I denna rekrytering samarbetar Poseidon med Randstad. Välkommen med din ansökan senast den 7 februari. Urval och intervjuer kommer att ske löpande, ansök därför så snart som möjligt. Vid frågor är du välkommen att kontakta ansvarig rekryteringskonsult Ida Nilsson på ida.nilsson@randstad.se . Kvalitetssäkring av rekryteringsprocessen för slutkandidat kommer att ske genom arbetspsykologiska tester samt bakgrundskontroll.
Ansvarsområden
Som chef över kundservice har du det övergripande ansvaret för att:
Leda och utveckla verksamheten inom enheten kundservice
Utveckla och implementera rutiner och processer inom enheten kundservice
Ansvara för att enheten bedriver ett systematiskt förbättringsarbete inom kundservice och uthyrning
För att du ska lyckas i din roll krävs det att du är en prestigelös visionär med ett affärsmässigt driv. Du är handlingskraftig, strukturerad, självgående och initiativrik. Hos oss är lagspel en självklarhet, och för dig är det naturligt att skapa goda samarbeten och få människor att växa i sina roller. Som ledare är du kommunikativ, coachande, inlyssnande och du har god förmåga att bygga förtroendegivande relationer.
Kvalifikationer
Du har:
för tjänsten relevant högskoleutbildning eller motsvarande erfarenhet
erfarenhet av att vara chef
erfarenhet av kundservice
goda kunskaper i Microsoft Office
Meriterande är om du har:
kunskaper inom hyresjuridik
erfarenhet av förändrings- och utvecklingsarbete
intresse för digitalisering
Om företaget
Bostads AB Poseidon
Bostads AB Poseidon är ett helägt dotterbolag till Förvaltnings AB Framtiden, som i sin tur ägs av Göteborgs Stadshus AB, helägt av Göteborgs Stad.
Som stadens största bostadsbolag äger och förvaltar vi cirka 28 300 bostäder i Göteborg. Vi arbetar decentraliserat i sju distrikt, nära våra hyresgäster.
Kontaktpersoner på detta företaget
Daniella Petersen
Cecilia Mannheimer
Emelie Özgun
Pontus Adolfsson
Konsultchef Katja Löfström
Maria Johansson
Maria Öhlander
072-9889604
Jonna Blom
Emelie Özgun
0729889603
Konsultchef Camilo Garcia Sanchez
0729889044