Chef kundservice till Biometria

Chef kundservice till Biometria

Arbetsbeskrivning

Biometria är en medlemsägd och central aktör inom svensk skogsnäring. Vi mäter det virke som flödar mellan skog och industri och som opartisk aktör säkerställer vi att Sveriges skogsägare är trygga i sina virkesaffärer. Uppdraget är att stödja och utveckla virkeshandel, logistik och produktion på virkesmarknaden. Biometria erbjuder även tjänster för digitalisering och automatisering av virkesflödet och virkesaffärer, och vi har ett långsiktigt samarbete med forskningsinstitut och universitet. Genom vårt arbete verkar vi som ett informationsnav inom skogsnäringen och erbjuder en plattform med standardiserad och kvalitetssäkrad information som vi själva och andra aktörer kan bygga nya moderna tjänster på. Totalt är vi 850 anställda med verksamhet i hela Sverige, vårt huvudkontor ligger i Uppsala.

Biometria befinner sig i en spännande och utvecklande fas där vi är i behov av att rekrytera en chef till kundservice.

Söker du ett självständigt arbete i en framåtsträvande organisation med förnyelse, förändringsledning och värderingsarbete i fokus? Vill du ta ansvar och vidareutveckla vår supportfunktion. Då kan det här vara något för dig!

Arbetsbeskrivning

Skogsnäringen genomgår just nu stora förändringar. Virkesmätningen är vår grund för att kvalitetssäkra virkesmarknaden samtidigt som digitaliseringen sker på bred front med Biometria som informationsnav. Klimatfrågan sätter skogen i ett nytt fokus där vi kan komma att spela en ny roll med nya erbjudanden byggda på fakta kring skogsbrukets produktion.

Kundservice har som huvuduppgift att ge rådgivandesupport, stöd samt utbildning inom de IT-tjänster Biometria erbjuder. Vi har kompetens inom alla våra tjänsteområden. Supporten sker genom telefon, epost samt personliga möten. Vårt uppdrag innebär att skapa och upprätthålla goda relationer internt och externt, samt hålla en hög servicenivå utifrån vårt tjänsteutbud. Utifrån kundernas behov anpassar vi vårt erbjudande och stöd. Vidare ansvarar vi för processen för incidenter samt behörighet till våra tjänster. Vi deltar även på mässor och andra kundevenemang. Vi ger också support internt inom Biometria som till exempel den egna virkesmätarorganisationen.

Som Chef för Kundservice har du personal, budget- och verksamhetsansvar. Du leder, driver och utvecklar verksamheten på en strategisk och operativ nivå. Målstyrning och nyckeltal är viktiga och centrala verktyg. Gruppen består av ca 24 stycken tjänstespecialister företrädesvis placerade i Sundsvall fördelade inom olika kompetensområden, samt en teamledare. Exempel på områden är redovisning av virkesaffären, mätning av skogsråvara, produktion och transport. Tillsammans med teamledaren ansvarar du för den operativa verksamhetsplaneringen för avdelningen. Ditt engagemang i ledarskapet är stort och du behöver kunna balansera kortsiktiga krav på resultat med långsiktig och hållbara verksamhetsfrågor..



Vem är du

Vi söker dig som har en akademisk utbildning inom relevant område eller erfarenhet som vi bedömer likvärdig. Vi ser att du har erfarenhet från en serviceorienterad verksamhet i kombination av flerårig erfarenhet av ledarskap. Har du dessutom kännedom om processarbete, ITIL ser vi det som meriterande.

Vidare har du flera års erfarenhet av ledarskap inom kundtjänst/service med budget, personal och verksamhetsansvar. Vi lägger även stor vikt vid din erfarenhet av arbete med förändringsledning, kundrelationer och samverkan.

Du har förmågan att skapa och upprätthålla goda relationer, och bygger ett förtroendefullt klimat för samarbete och samverkan internt och externt. Du har en stark kommunikativ förmåga och ett inkluderande och tydligt ledarskap, som främjar samarbeten för att hitta nya arbetsformer för att nå målen kring kundnöjdhet. Som person är du prestigelös, lyhörd och tydlig.

Vi lägger stor vikt vid personliga egenskaper, i synnerhet vad gäller din förmåga att leda på ett inkluderande och tillitsbaserat sätt. Du har en god kommunikativ förmåga med goda kunskaper i svenska och engelska i tal och skrift.



Kontakt

Vi samarbetar med Jefferson Wells i denna rekrytering. Har du frågor är du välkommen att kontakta Karin Frisendahl tel 070-3774546, karin.frisendahl@jeffersonwells.se. Vi arbetar med löpande urval och ber dig därför skicka in din ansökan omgående. Dock senast den 30 april.

Fackliga representanter: Lennart Andersson Ledarna, 010-2285324, lennart.andersson@biometria.se, Jens Nordenberg, Akademikerföreningen, 010-228 51 16, jens.nordenberg@biometria.se, Marie Söder, Unionen, 010-228 51 39, marie.soder@biometria.se

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Biometria
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 12 april 2022
  • Ansök senast: 1 maj 2022

Liknande jobb


22 november 2024

Customer Care Manager to Samsung

Customer Care Manager to Samsung

22 november 2024

Customer Care Manager To Samsung!

Customer Care Manager To Samsung!

22 november 2024

20 november 2024