OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Förvaltningen för support och lokaler är kommunens interna servicecenter. Vi samordnar, utvecklar och förenklar. På så sätt bidrar vi till en effektiv kommunal verksamhet och skapar förutsättningar för bästa möjliga medborgarnytta. Vi är över 700 medarbetare – fördelade på de fyra avdelningarna fastigheter, kommunikation, verksamhetsstöd samt måltid – som erbjuder kunderna stöd och specialistkompetens inom en rad nyckelfunktioner.
Referensnummer 229
Skellefteå kommun var den första kommunen i landet som inrättade en central kundtjänst. Tack vare kundtjänst har medborgarna fått en enkel väg in till kommunens service. Ett kontinuerligt arbete för att ge en god service och ett gott bemötande gör att vi ligger i topp när det gäller medborgarservice. Vill du vara med och se till att Skellefteå fortsätter att finnas i toppen? Då är det dig vi söker!
Kundtjänst utgör tillsammans med informationsenheten, it-enheten och internservice Skellefteå kommuns gemensamma kommunikationsavdelning.
Kundtjänst arbetar på uppdrag och i samarbete med kommunens olika verksamheter.
***** Arbetsuppgifter *****
* Övergripande personal-, budget- och verksamhetansvar för enheten.
* Leda och utveckla verksamheten mot uppsatta mål för att stödja kommunens olika verksamheter och skapa medborgarnytta.
* Ta fram underlag för strategiska beslut i kommunledningen.
* Tillsammans med avdelningschef och övriga enhetschefer forma och utveckla kommunikationsavdelningen.
Som chef för kundtjänst ansvarar du för att fortsätta utveckla och driva enhetens arbete. I chefsrollen ingår att bidra till en kultur och organisation där medarbetarna kan jobbet, känner för jobbet och vill utvecklas. Du kommer att ha en viktig roll i arbetet med att stärka dialogen med kommunens olika verksamheter samtidigt som du ska säkerställa en god service för medborgarna. Du kommer i din roll att företräda verksamheten frekvent då verksamheten ofta får studiebesök. Befattningen är underställd avdelningschefen och du kommer att ingå i avdelningens ledningsgrupp. Till din hjälp på kundtjänst har du gruppledare för olika verksamhetsområden. Sammanlagt finns cirka 40 medarbetare.
***** Kvalifikationer *****
* Chefs- och ledarerfarenhet.
* Relevant universitets-/högskoleutbildning.
* Mycket god insikt i offentliga verksamheters förutsättningar, villkor och spelregler.
* Goda kunskaper i svenska och engelska.
* Mycket god retorisk förmåga.
* Erfarenhet av att bygga och utveckla relationer och nätverk.
* Erfarenhet av omvärldsbevakning.
I ditt ledarskap är du lyhörd, kan engagera och stimulera dina medarbetare och har förmåga att skapa teamkänsla och delaktighet. Det innebär också att du är tydlig och ser möjligheter istället för hinder. Du är kreativ men också strukturerad och har ett positivt förhållningssätt där din entusiasm och arbetsglädje smittar av sig på andra. Tack vare detta får du ut det bästa av en arbetsgrupp och tar tillvara på den samlade kompetens som finns. Ett genuint intresse för samhällsfrågor och medborgardialog är en självklarhet. Stor vikt läggs vid personlig lämplighet.
Välkommen med ansökan som du gör via länken i den här annonsen.
Kontakt från rekryterings- och bemanningsföretag undanbeds då vi sköter rekryteringen själva.
Kontaktpersoner på detta företaget
Margareth Johansson, sektionschef
0910-73 50 00, 070-661 20 92
Gunnar Olofsson, SACO
0910-73 50 00
Ralph Hedlund, Vision
0910-73 50 00
Anna Källsved, Gruppledare
0910-73 50 00, 070-330 23 54
Urban Stenberg, Vision
0910-73 50 00, 070-370 69 80
Erika Nilsson, avdelningschef
0910-73 50 00
Karina Frimodig, Vision
0910-73 50 00
Liselotte Bruse, chef Informationsenheten
0910-73 50 00
Peder Lundberg, enhetschef
0910-73 50 00
Annette Lindgren Atterhem, SACO
0910-73 50 00