Chef Leverantörsfakturaprocessen

Chef Leverantörsfakturaprocessen

Arbetsbeskrivning

Är du ledare och har erfarenhet inom leverantörsreskontra? Vill du göra varje dag lite enklare ihop med oss? Det är nämligen precis det vi vill göra för både oss själva och våra kunder. Nu söker vi på ICA Affärsservice en Chef för Leverantörsfakturaprocessen. Som processansvarig chef får du en nyckelroll i vår fortsatta utveckling att automatisera, kvalitetssäkra och effektivisera processer. Rollen rapporterar till chefen för Shared Service Center Hub på vårt kontor i Västerås.
Shared Service Center Hub är mitt i en spännande transformationsresa. Vi fortsätter införandet av ny automation, ny teknik och vi fortsätter vår kompetensresa. Vi söker dig som har ett ledarskap som skapar förutsättningar för medarbetare och organisation att utvecklas och nå resultat och vi vill gärna att du är med och både utvecklar och utvecklas tillsammans med oss.


Rollen
Du ansvarar för att leda och utveckla leverantörsfakturaprocessen. Du leder ca. 45 medarbetare fördelade i två team och du har direkt personalansvar för 2 gruppchefer. Du rapporterar till chefen för Shared Service Center Hub och du ingår tillsammans med dina chefskollegor och verksamhetsutvecklare i ledningsgruppen.
Tillsammans med dina team ansvarar du för att verksamheten har en värdeskapande, välfungerande och effektiv leverans med nöjda kunder. Du ansvarar för att din verksamhet kännetecknas av en hållbar arbetsmiljö med ett högt engagemang och säkerställer att vi följer gällande lagar/policies.
Utveckling av exempelvis arbetssätt, processer, digitalisering och automation är en naturlig del av din vardag och i rollen samverkar du med många intressenter.


Är du den vi söker?
Du är en högskoleutbildad ekonom med gedigen erfarenhet och kompetens inom redovisning/leverantörsfakturahantering, verksamhetsutveckling.
Du är en erfaren ledare/chef och det är meriterande om du har lett andra chefer.
Erfarenhet av transaktionsintensiva processer med många kunder är en stor fördel.
Du ser potential i hur system och digitalisering skapar värde i våra kundleveranser.
Du har goda kunskaper i svenska och engelska

Som person är du driven och kommunikativ och du har förmågan att skapa engagemang, förståelse och vilja till utveckling/förändring. Du är duktig på att bygga och underhålla goda relationer med både medarbetare, kollegor och kunder. Ditt ledarskap präglas av ett coachande förhållningssätt och du är duktig på att stötta och motivera dina chefer och medarbetare. Din kunskap och erfarenhet ger trygghet och mod till vår organisation och du visar vägen framåt.


Anställningsform
Tillsvidareanställning med 6 månaders provanställning
Fackliga kontakter
Unionen: Umit Dag, 010–422 15 98, umit.dag@ica.se
Akademikerföreningen: Kontaktas via mailbox, akademikerforeningen@ica.se
Ansökan
I den här rekryteringen samarbetar ICA med Randstad Finance. Urval och intervjuer kommer att ske löpande, ansök därför så snart som möjligt. Sista ansökningsdag är 2 juli.
Har du frågor om tjänsten är du välkommen att kontakta ansvarig rekryteringskonsult Mari Jehrlander tel 076-643 38 25.
ICA ska spegla våra kunder och samhället, vi strävar därför efter att anställa människor med olika bakgrund, kompetenser, kunskap och erfarenheter. Tester kan förekomma i processen. Vi värnar om goda arbetsmiljöförhållanden med mål om helt rökfria arbetsplatser och tillämpar även drogtestning i samband med rekryteringen.
Öppen för alla
Vi fokuserar på din kompetens, inte dina övriga förutsättningar. Vi är öppna för att anpassa rollen eller arbetsplatsen efter dina behov.

Kontaktpersoner på detta företaget

Gruppchef Maxi Linda Söderlund
072-220 07 00
Operativ chef Maxi-Nära Fouad Aherdan
070-238 70 60
Facklig representant Ann Lindh
070-299 48 15
Gruppchef Carolina Söderström
021-163481
Gruppchef Linda Söderlund
010-4220948
Chef Fouad Aherdan
021-163629
Malin Smidskog
021-193645
Chef Malin Smidskog
021-193645
Chef Butiksadministration Mathias Tedenbring
073-7651028
Gruppchef Lotta Mattsson
073-765 12 14

Sammanfattning

  • Arbetsplats: ICA Sverige AB (Mimer) Västerås
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 12 juni 2023
  • Ansök senast: 2 juli 2023

Besöksadress

Ingenjör Bååths gata 11
Västerås

Postadress

None
Västerås, 72184

Liknande jobb


Är du Hald & Teschs nya Ekonomichef?

Är du Hald & Teschs nya Ekonomichef?

12 november 2024

Ekonomichef

Ekonomichef

12 november 2024