Chef Löneadministration

Arbetsbeskrivning

Vill du vara med och påverka framtidens löneadministrativa process och dess IT stödsystem?

Vi söker nu en chef till löneadministration då nuvarande går vidare till en annan tjänst inom företaget.
Gruppen är en del av den centrala stabsfunktionen Human Resources Support och består idag av 12 personer.
Vårt primära uppdrag är rätt lön i rätt tid. Vi arbetar både med tjänstemän och kollektivarbetare samt hanterar olika kollektivavtal.


Arbetsuppgifter
Som lönechef ansvarar du för att säkerställa administrationen av löneutbetalningar för tjänstemän och kollektivanställda.
Du arbetar på uppdrag av avdelningschefen och ingår i dennes ledningsgrupp.

Ditt ansvar är att leda, coacha och utveckla dina medarbetare i sitt arbete. Du kommer organisera, planera och följa upp verksamheten. I rollen ingår att säkerställa att kompetens och resurser är anpassade efter gruppens uppdrag.

Du har det övergripande ansvaret för att processer och arbetssätt är effektiva och utvecklas över tid. I ditt ansvar ingår även att hålla dig uppdaterad i regelverk, lagar och avtal inom området.

Framöver kommer vi genomföra ett byte av systemstöd, tillsammans med IT ansvarar du för att detta sker.

Vi erbjuder dig ett spännande arbete inom löneområdet där vi står inför stora utmaningar i Scanias resa mot nya system och metoder som stöd till våra chefer och medarbetare.


Din profil
Du har en utbildning på högskolenivå, gärna med inriktning mot HR eller ekonomi samt flera års arbetslivserfarenhet inom administration. Tidigare erfarenhet av chef- eller ledarskap är meriterande.

Du har stort fokus på och intresse av att ständigt förbättra den löneadministrativa processen. Att arbeta med ständiga förbättringar är en naturlig del av vårt arbetssätt och vi ser gärna att du har erfarenhet av detta.Vi ser det som en merit om du genomfört uppgraderingar av system och har ett intresse för IT-system.

Vi lägger stor vikt vid dina personliga egenskaper. Vi söker dig som trivs i en självständig roll, är kommunikativ, serviceinriktad och har ett strukturerat arbetssätt.
 

Ytterligare information
Kontakta gärna Anna-Lena Henriksson (avdelningschef), 08-553 860 46  alt. 070-08 155 14 om du vill veta mer om tjänsten.
 

Ansökan
Välkommen med din ansökan som ska innehålla personligt brev, CV och betygskopior.

Artiklar i detta ämnet

  1. Samverkan fack och arbetsgivare

Kontaktpersoner på detta företaget

Randstad .

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Scania CV AB SÖDERTÄLJE
  • 1 plats
  • Tillsvidare
  • Heltid
  • Lön enligt avtal
  • Heltid Tillsvidare
  • Publicerat: 20 februari 2017

Besöksadress

Nyköpingsvägen 33-41
None

Postadress

Nyköpingsvägen 33-41
SÖDERTÄLJE, 15187

Liknande jobb


17 december 2024

16 december 2024