OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Chef Medlem & Marknad till Fastighetsägarna MittNord
Fastighetsägarna MittNord söker ny chef till verksamhetsområde Medlem & Marknad. Vi söker dig som vill arbeta för en väl fungerande fastighetsmarknad och som har några års ledarerfarenhet, samt erfarenhet av affärsutveckling och medlemsservice, gärna i demokratiskt driven organisation.
Fastighetsägarna är branschorganisationen som arbetar för en hållbar och fungerande fastighetsmarknad. Vårt uppdrag är att förbättra villkoren för fastighetsföretagandet i landet, så att bostads- och lokalmarknaden kan utvecklas. Vi erbjuder spetskompetens inom bland annat juridik, förhandling, utbildning och egenkontroll. Tillsammans med våra medlemmar skapar vi förutsättningar för tillväxt och rum för framtiden. Vi är en rikstäckande organisation med en stark lokal förankring. Vårt uppdrag är att skapa så goda näringspolitiska förutsättningar som möjligt för fastighetsägarnas medlemmar. Fastighetsägarna MittNord är ett Great Place to Work företag som i år även tog sig in på Top25 listan bland medelstora företag.
Om tjänsten
I rollen ingår såväl arbetsledning av ett team på fyra medarbetare, som utveckling av vår affärsverksamhet med fokus på medlemsrekrytering och förmånsavtal. Rollen omfattar stora inslag av medlemskontakter samt nätverkande i både nationella sammanhang som interna. Du kommer att ansvara för vissa lokala processer i samverkan med medarbetare och medlemmar. Som Chef Medlem & Marknad ingår du i ledningsgruppen och bistår VD i utvecklandet och uppföljningen av affärsområdets verksamhet, tjänsteutbud, intjäning och lönsamhet. Du svarar direkt till VD.
Den övergripande uppgiften som Chef Medlem & Marknad innebär bland annat:
- Arbetsledning av företagets medarbetare inom verksamhetsområde medlem & marknad genom att prioritera, fördela och leda arbetet bland desamma
- Skapa strategier för medlemsrekrytering, kommunicera dessa till berörda medarbetare och återkommande följa upp detta arbete.
- Ansvara för medlemsrekrytering, förmånsavtal, affärsstöd samt branding/KAM.
- Representant för Fastighetsägarna MittNord gällande medlemsaktiviteter i nationella sammanhang.
- Kvalitetssäkra processer inom affärsområdet i syfte att utveckla företagets varumärke.
- Samordna allehanda utvecklingsprojekt såsom digitalisering, medlem, affär, sälj, uppföljning mm.
- Vara tillgänglig för lokalt styrelsearbete
- Bevaka och initiera insatser inom kompetensutveckling för medarbetare inom affärsområdet.
- Aktivt delta i företagets ledningsgruppsmöten.
På samtliga våra kontor delar medarbetarna på flera arbetsuppgifter, vilket innebär att du behöver vara prestigelös, hjälpsam och ha en god samarbetsförmåga. Att arbeta hos oss är omväxlande, utmanande och ställer höga krav på självständighet, problemlösningsförmåga samt förmåga att planera, slutföra och följa upp sitt eget arbete. Vi värdesätter din förmåga att bemöta andra på ett professionellt och trevligt sätt. Utifrån vårt upptagningsområde finns det för den här tjänsten möjlighet till placering på något av våra kontor i Mellansverige. Då resande ingår i tjänsten är körkort ett krav.
Din profil
Vi söker dig som har ett par års dokumenterad erfarenhet som ledare. Du är analytisk och förstår fastighetsägarperspektivet och fastighetsägarnas vardag. I ditt arbete har du drivkraft, engagemang och trivs med ett aktivt nätverkande både externt och internt. För att lyckas i rollen är du en duktig säljare med förståelse för affärsnyttan i en branschorganisation. Du är duktig på att etablera nya relationer och bredda ditt kontaktnät men även att nyttja ditt befintliga nätverk. Du har ett starkt intresse av att utveckla och driva affären till förmån för våra medlemmar. Du kan se till gruppen som helhet genom att ta tillvara på och utveckla kompetensen i organisationen. Du är serviceinriktad och har lätt för att kommunicera med kunder och motparter på ett professionellt och lättsamt sätt. Du trivs med att ta stort eget ansvar och egna initiativ samtidigt som du har en utpräglad teamkänsla.
Vi söker dig med lämplig akademisk utbildning vilken kan vara ekonomi, juridik, kommunikation eller liknande relevant utbildning. Vi tror att du har minst tio års arbetslivserfarenhet varav en del av denna i arbetsledande position. Stor vikt läggs på dina personliga egenskaper.
Välkommen med din ansökan!
Välkommen din ansökan senast den 2021-12-12. Vid eventuella frågor är du välkommen att kontakta Anna Granö, HR-chef på telefon 076-209 47 32 eller Susanna Roback, VD på telefon 070-316 95 44.
Kontaktpersoner på detta företaget
Jenny Larsson
+46 31 333 5484