Chef New Business - Vattenfall Kundservice Norden

Chef New Business - Vattenfall Kundservice Norden

Arbetsbeskrivning

Vattenfall Kundservice Norden tilldelades i augusti fackförbundet Unionens pris för Sveriges mest HBTQI-vänliga arbetsplats 2021. Vi vet att ett bra arbetsklimat, ett förstklassigt kundmöte och ett innovativt tänkande baseras på att vi alla kompletterar varandra. Hos oss kan du med stolthet vara den du är!
Huvudsyftet med rollen som Chef New Business är säkra att Kundservice och de affärsområden som köper tjänster av Vattenfalls Kundservice har tydliga gemensamma mål och samarbetar på ett effektivt sätt för att nå dessa. I rollen ingår, förutom ledarskap, även ett ansvar som Key Account Manager för stakeholders inom New Business verksamhetsområde.
Personalansvar för såväl chefer som specialister ingår. Du rapporterar till Director Business Development och ingår i dennes ledningsgrupp. Placering är Umeå och rollen är på heltid.

Huvudsakliga ansvarsområden
• Chef- och medarbetarutveckling
• Styra verksamheten mot uppsatta affärsmål samt ansvara för budget och personal
• Säkra en proaktiv, konstruktiv och positiv dialog med våra uppdragsgivare
• I egenskap av Key Account Manager planera och driva gemensamma forum
• Medverka i uppstart av nya initiativ och säkra att rätt personer från Kundservice involveras och tar ägandeskap
• Medverka och driva vissa delar av det årliga budget- och scorecardarbetet
• Rapportera status löpande tex på gemensamma initiativ
• Eskaleringspunkt för våra uppdragsgivare


Din profil
I den här rollen ser vi en kommunikativ person med god samarbetsförmåga som trivs med att jobba med många människor i olika roller. Du kan snabbt sätta dig in i olika affärsutmaningar och har ett lösningsfokuserat förhållningssätt. Du har en gedigen ledarerfarenhet och är dessutom van att leda och utveckla chefer.
• Universitetsexamen inom ekonomi eller teknik (meriterande)
• Erfarenhet av att arbeta med E-mobility och/eller DES eller liknande affärer (meriterande)
• Erfarenhet av att arbeta i eller med kundserviceverksamhet (meriterande)
• 5-7 års relevant arbetserfarenhet varav minst 2 år som chef över chefer
• Erfarenhet av medarbetar- och ledarutveckling
• Erfarenhet av kultur- och värdegrundsarbet
• Erfarenhet av ledningsgruppsarbete
• Minst 2 års erfarenhet av stakeholder management
• Mycket god kommunikativ- och samarbetsförmåga
• Strukturerad och stark planeringsförmåga
• Proaktiv, tydlig och hög integritet
• Flytande svenska och engelska

På Vattenfall Kundservice Norden är vi övertygade om att framgång byggs genom mångfald och inkludering. Vi vet att ett bra arbetsklimat, ett förstklassigt kundmöte och ett innovativt tänkande baseras på att vi alla kompletterar varandra. Hos oss kan du med stolthet vara den du är!

Placering: Umeå
Period: snarast
Ansökan: Sista ansökningsdag är 9 jan 2022, men intervjuer kommer att ske löpande och rollen kan därför komma att tillsättas innan sista ansökningsdag.


För mer information om tjänsten, vänligen kontakta rekryterande chef Aaron Kroon på aaron.kroon@vattenfall.com För mer information om rekryteringsprocessen, kontakta rekryterare Cecilia Wijkman, cecilia.wijkman@vattenfall.com.

Fackliga representanter för denna tjänst är: Shariar Badiei (Akademikerna), Christer Von Ahn (Unionen), Mikael Mukka (SEKO), Cecilia Bodin (Ledarna). Du når alla via Vattenfalls växel, 08- 739 50 00.

Vi ser fram emot din ansökan!

Vi är övertygade om att mångfald bidrar till att bygga ett mer lönsamt och tilltalande företag och strävar efter att vara goda förebilder när det gäller mångfald. Vattenfall arbetar aktivt för att alla anställda ska ha samma möjligheter och rättigheter oavsett ålder, etnisk eller kulturell bakgrund, könstillhörighet, religion/tro, sexuell läggning eller funktionsförutsättning.
Vattenfall är en del av Sveriges kritiska infrastruktur, därmed är många av våra tjänster säkerhetsklassade. Är denna tjänst säkerhetsklassad kommer säkerhetsprövning genomföras innan anställning, i enlighet med säkerhetsskyddslagen.
Öppen för alla
Vi fokuserar på din kompetens, inte dina övriga förutsättningar. Vi är öppna för att anpassa rollen eller arbetsplatsen efter dina behov.

Kontaktpersoner på detta företaget

Thomas Isaksson

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Umeå
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 1 december 2021
  • Ansök senast: 9 januari 2022

Besöksadress

Skeppsbrogatan 48, 3 tr
None

Postadress

Skeppsbrogatan 48, 3 tr
Luleå, 97125

Liknande jobb


19 november 2024

Key Account Manager Asia

19 november 2024